Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI] Zerwany pasek  
Autor Wiadomość
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 20:44   [D3 03 4.2MPI] Zerwany pasek

Nie wierze w te przypadki. Dzisiaj cały dzień przerabiam temat ciągle rozładowanej bateri. Byłem nawet w sklepie kupiłem nowy akumulator, niestety okazało się że moduł zarządzania energią jest do wymiany i nie da się go zaadaptować. No ale do rzecz.

Jedną z możliwości był nie doładowujący alternator i jak na złość wieczorem jak jechałem to coś strzeliło i prawie zarzuciło mnie na barierki. Wspomaganie wysiadło i zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora. Wrzucam zdjęcia jak to wygląda ze środka. Jak rozumiem pękł pasek od alternatora? Pomóżcie i powiedzcie z czym to się wiążę? Jakie są koszta naprawy? Czy wystarczy wymienić sam pasek? Czy trzeba do tego zdejmować cały przód? Autem dowlokłem się kilkaset metrów do domu bez wspomagania.

IMG_20170809_210943_HDR.jpg
Plik ściągnięto 168 raz(y) 164,83 KB

IMG_20170809_210933_HDR.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 179 KB

IMG_20170809_210906_HDR.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 146,46 KB

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-09, 21:13   

Bardzo drogo nie bedzie - wszystkie rolki i pasek do zmiany , przód można ściągnąc , będzie łatwiej
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 21:15   

jak sam pasek to tragedii nie bedzie... ale czemu strzelil? wiekowy byl czy stanela rolka?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2017-08-09, 21:19   

Współzbieżnośc wszystkich kół pasowych - to podstawa. Może coś było odkręcane/wymieniane i jedno koło pasowe nie jest w linii prostej z innymi. Do sprawdzania jest nawet specjalny przyrząd VAG, ale wystarczy skorzystać z prostej listwy lub poziomnicy. Być może zatarło się łożysko w rolce lub napinaczu i się zablokowało. Może nie domaga napinacz i pasek był zbyt luźny. Być może wada fabryczna paska. Jako mało prawdopodobne zakładam błędne założenie paska - czyli w nieodpowiedniej kolejności na koła. Chyba z jego długości wynika, że jednak inaczej się nie da. Albo po prostu coś w niego trafiło. Wbrew pozorom to pas wieloklinowy (chyba 7-mio), który pracuje pod dość dużym obciążeniem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 21:21   

Myśle że mógł być stary (dzisiaj to już późno ale jutro sprawdzę czy się rolki normalnie kręcą). Podejrzewam że słabe ładowanie brało się właśnie z tego. I raczej bym był za wymianą samego paska bez rolek...o ile się da.

Sam pasek to nieduży koszt. Jak walnie znowu to będę wiedział że to coś innego. Myślicie że coś takiego przejdzie?

A sam pasek na pewno nie był wymieniany minimum od 80 tys
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-10, 13:32   

Sprzęgiełko na na altku też sprawdź.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-08-10, 15:58   

Wydaje mi się, że na jednym zdjęciu widać wytartą rolkę od paska.
Tam prawdopodobnie stanęło łożysko.

Częsty przypadek, średnio 1 czy 2 audiczki w miesiącu pojawiają się z takimi bolączkami.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-08-10, 18:39   

Zero dziadostwa, wymienić wszystkie rolki obrotowe, sprawdzenie równoległowości i serwis altka.
_________________
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-10, 19:08   

Do wypłaty jestem zmuszony zrobić prowizorkę. Tak, też się z tego nie ciesze bo to auto dopieszczam jak się da, no ale co poradzić...życie. Po wypłacie go ściągnę i założę nowe rolki. A powiedzcie jeszcze czy jest jakiś sposób na sprawdzenie naciągu paska? Żebym podczas zakładania za luźno nie założył.

Rolki obracają się bez najmniejszych oporów ale nie wiem czy jest to jakiś wyznacznik i stanu?
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-10, 21:48   

Napinacz paska wielorowkowego napina tak jak trzeba i już.
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-11, 19:25   

No i pasek oczywiście nie doszedł na czas i będę mógł się do tego zabrać w poniedziałek. Ale bez wspomagania to niezła harówka jest. A o manewrowaniu to można zapomnieć.
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-07-03, 10:30   

Wczoraj miałem przygodę- najpierw poszedł dym spod maski a potem brak ładowania i wspomagania. Całkowicie zerwany pasek klinowy- najpewniej był oryginalny jeszcze czyli 17 lat i 210 kkm przebiegu. Pierwsza rolka z prawej (pasażer) oblepiona gumą z paska- czyli najpewniej ona była zablokowana i spaliła pasek. Ale ciekawe, że ta rolka się teraz swobodnie obraca. Pytanie do Was- czy trzeba zrzucać przód na wymianę wszystkich rolek i nowy pasek, od czego jest ta pierwsza rolka.
Ciekawe, że wcześniej kompletnie mi zablokowało nawiew do auta mimo, że wentylator kręcił i regulować można było jego obroty. Czy to ma jakikolwiek związek z paskiem czy zablokowana jakaś klapka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.