|
Autor |
Wiadomość |
quattross
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 56 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2019-01-18, 09:32 [D3 03 3.7MPI/LPG
] Zmiana tłumików końcowych na w12
|
|
|
Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ? I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ? |
_________________ A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 |
|
|
|
|
|
|
|
Chmielu
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-27, 21:03
|
|
|
Wszystkie uchwyty pasują (przynajmniej u mnie tak było, z tym, że jak mam 4,2).
Jeżeli chodzi o tłumiki końcowe to miały być plug'n'play ale tak nie było - rura idzie troszkę pod innym kątem.
Także radził bym kupić cały tył wydechu a nie same obcięte końcówki (chociaż z drugiej strony nie był to też jakiś problem żeby je zespawać - kwestia przeliczenia kosztów co bardziej się opłaca)
Już któryś raz natomiast słyszę o tych gruszkach i nie wiem o co kaman....
W tych wydechach co ja mam to mechanik powiedział, że było to regulowane silniczkiem elektrycznym (podobno były 2 wersje, na elektryce i gruszce podciśnieniowej)
Ja generalnie zostawiłem "otwarte" żeby ładniej brzmiał |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-28, 00:34 Re: [D3 03 3.7MPI/LPG ] Zmiana tłumików końcowych na w12
|
|
|
quattross napisał/a: | Witam mam pytanie czy tłumiki końcowe z w12 pasują na uchywty itp i wystarczy wyciąć zderzak ? |
A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka.
quattross napisał/a: | I czy dobrze rozumiem że po podłączeniu podciśnienia przez zaworek do gruszek w tych tłumikach można regulować czy mają być głośne czy ciche ? |
Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.
Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Chmielu
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-28, 22:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | A co z końcówkami wydechu?
Pytam bo w W12 końcówki wydechu są elementem zderzaka a nie tłumików końcowych.
Końcówki tłumików w W12 są takie małe i spłaszczone i dosyć krótkie i chowają się w tych chromowanych końcówkach zderzaka. |
No dokładnie tak - ale zrozumiałem, że koledze chodziło o pytanie czy same tłumiki mają podwieszenia w tych samych miejscach - to u mnie było dokładnie tak samo
FOSS napisał/a: |
Co do zasady to fabrycznie w W12 nie masz żadnej regulacji cicho/głośno - ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika.
Żeby to działało w twoim aucie to trzeba trochę przemyśleć co i jak podłączyć ponieważ w 3.7 nie masz gotowego "wyjścia" na sterowanie wydechem. |
To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ?
P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-01-29, 11:54
|
|
|
FOSS napisał/a: | ten wydech otwiera się i zamyka automatycznie w zależności od obrotów silnika | Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Chmielu
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-29, 17:29
|
|
|
danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ?
A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ?
Pamiętam, że w Passacie 1.8T jak podpinałem manometr sobie, to się trójnik tylko stosowało - no ale to było turbo, a jak jest w wolnossących ? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-29, 19:12
|
|
|
Chmielu napisał/a: | To jak to w końcu jest ? Jedno sterowanie podciśnieniem, czy silniczkiem też bo już zdurniałem ? |
Sama przepustnica jest sterowana podciśnieniem.
Ale nie bezpośrednio.
Idzie to przez zawory Pierburga, podobne do tych jak przy gruszkach do przestawiania kolektora dolotowego czyli sygnał ze sterownika silnika steruje zaworem Pierburga a ten steruje podciśnieniem które otwiera bądź zamyka przepustnicę.
Chmielu napisał/a: | P.S.
FOSS - mieliśmy co lampek się dogadywać |
No, no... no właśnie... i czemu umarło? Ja coś przeoczyłem?
Pisz na PW a najlepiej dzwoń i działamy
danishow napisał/a: | Klapki wydechu otwierają się od razu po włączeniu trybu S (niezależnie od obrotów), po wybraniu trybu Dynamicznego w MMI oraz po naciśnięciu KickDown ...wyłączają po przejściu na D lub po zmianie trybu w MMI, nie ma tam żadnej skomplikowanej "automatyki" czy elektroniki.
Generalnie wystarczy podpiąć wężykiem podciśnienia pod kolektor ssący i po wciśnięciu gazu będą się otwierać |
Daniel, ale o czym mowa?... o D3 W12?
Bo jeżeli tak to moim zdaniem się mylisz.
W D3 nie było czegoś takiego jak otwierające się klapki w trybie Sport.
Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki:
Klapy wylotowe są przełączane za pomocą jednostki sterującej 1-J623 silnika w zależności od obciążenia silnika, prędkości silnika i prędkości pojazdu.
Klapa wylotowa jest zamknięta na biegu jałowym i w dolnym zakresie obrotów, zwiększając w ten sposób skuteczność tłumika.
Gdy powyższe parametry przekroczą określone wartości, klapa wylotowa zostaje otwarta, aby zredukować przeciwciśnienie wydechu.
Pozwala to utrzymać poziom komfortu w zakresie niskich obciążeń bez szkodliwego wpływu zwiększania ciśnienia zwrotnego w wyższych zakresach obciążenia.
Jest dokładnie tak jak napisałem wcześniej.
Jak jeździsz spokojnie to wydech jest cały czas zamknięty. Jak jeździsz agresywnie przeciągając silnik na obrotach to wydech się otwiera.
Tak jest w S8D3 i W12 również
No chyba że się mylę
Chmielu napisał/a: | danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ? |
W D3 nie było żadnych wersji z silniczkami elektrycznymi ale... nie jest to również tylko wężyk podpinany pod kolektor.
Konstrukcję i zasadę działania opisałem pokrótce powyżej
Warto zauważyć, że w modelach S8 oraz W12 sygnał otwarcia przepustnic pochodzi bezpośrednio ze sterownika silnika.
W innych wersjach silnikowych D3 sterownik silnika takiego sygnału nie generuje więc musisz sobie sam wymyśleć skąd go wziąć i jak to podciśnienie wysterować.
Dlatego też ludzie nie bawią się w przepustnice podciśnieniowe.
Zakładają przepustnice elektryczne, jeden przełącznik i sami sobie wybierają kiedy jest otwarte a kiedy zamknięte.
Chmielu napisał/a: | A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ? |
Miejsce się znajdzie - w takim BFL czy BFM raczej nie ma problemu aby wpiąć się w układ podciśnienia. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-01-30, 13:58
|
|
|
Chmielu napisał/a: | danishow, czyli nie było żadnych różnych wersji z silniczkami - tylko wężyk podpinany pod kolektor ? | Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać Chmielu napisał/a: | A w kolektorze jest jakieś miejsce do podpięcia ? | Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku
FOSS napisał/a: | Żeby nie było że zmyślam - idąc za opisem z serwisówki: | Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km ...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-30, 16:09
|
|
|
danishow napisał/a: | Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać |
Daniel, może i były ale nie w W12 D3
danishow napisał/a: | Nie, dajesz na trójnik jak to zrobiłeś w Passku |
Hmmm... tu też mam wątpliwości
W kolektorach dolotowych BFL/BFM, od przodu, jest jeden króciec fabrycznie zaślepiony gumową nakładką.
Wystarczy ją zdjąć i podłączyć rurkę
danishow napisał/a: | Serwisówka mówi też żeby wymieniać olej co 30000 km ...chodzi mi o to że ładnie to wszystko obrali w słówka a ów jednostka sterująca J-623 to nic innego jak zwykły przekaźnik do zaworków od przepustnic, zamontowany tylko po to by móc te przepustnice zamknąć |
No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne
W D3 W12 nie ma przepustnic wydechu które miały by bezpośrednio na sobie silniczki elektryczne.
Zarówno w S8D3 jak i W12D3 były przepustnice z gruszką podciśnienia - no chyba wiem skąd brałem przepustnice do swojego wydechu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-01-31, 09:36
|
|
|
FOSS napisał/a: |
danishow napisał/a:
Były, były ale nie ma potrzeby tak daleko się zagłębiać
Daniel, może i były ale nie w W12 D3 | No tak, przepustnic z silniczkami nie było ...źle zrozumiałem przesłanie kolegi ...chodziło mi o to że było to sterowane elektrycznie poprzez zawory ale zakładając sobie tłumiki od W12 wcale ich nie potrzebujemy. Niepotrzebne łapanie za słówka
FOSS napisał/a: | No weź.... pytanie było wprost czy są przepustnice elektryczne czy pneumatyczne | Oryginalnie jest pneumatyczno-elektyczne i jak już wspomniałem można zastąpić to całe ustrojstwo jednym wężykiem do kolektora |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |
|
|