Autor |
Wiadomość |
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-11-27, 12:04
|
|
|
Gw jest zasilane przez elektrykę i swiatlowod. A czy masz może schemat na którym jest zaznaczona kolejnośc modułów zaczynając od Gw ? ( Bo one wszystkie są chyba podłączone szeregowo) |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-11-27, 13:38
|
|
|
Nie ma takiego jednego schematu. Sa osobne jakos schematowo petle infotainment w SSP ale wg schematow z ELSY czegos takiego nie znajdziesz o co Ci chodzi. 3/4 modulow leci przez GW. Z reszta z listy nawet widac. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-11-28, 06:10
|
|
|
Mój problem jest taki, że auto po zamknięciu caly czas pobiera prąd w granicach 1A i potrafi tak przez całą noc i trójkąt od awaryjnych nie gaśnie. Gdy odłączyłem modul komfortu pobór spada na 0.03a i jest ok. Wymiana tego modułu na inny noc nie dała więc to nie to. Szukałem dalej i znalazłem ten bezpiecznik nr 5 po wyjęciu jest ok po włożeniu pobór prądu. Wyjołem licznik odłączyłem i dalej to samo. Moduł od telefonu odłączony i założona pętla na mnie ktoś założył przekaźnik i nie chowa się wyświetlacz ( podłączony jest pod plus po zapłonie) podpowecie co mogę jeszcze sprawdzić aby nie było tego lewego poboru ? |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-11-28, 06:22
|
|
|
Poczytaj ten temat: https://www.a8team.pl/d3-...-vt8321,630.htm opisywane wiele razy. U mnie modul komfortu byl wzbudzany przez uszkodzony sterownik fotela kierowcy. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-11-28, 06:54
|
|
|
Temat uciekającego prądu to temat rzeka. Prawda jest taka, że praktycznie każdy sterownik podłączony do magistrali komfortu oraz pętli MOST może to powodować. Czyli tak na oko 30 lub więcej sterowników. Bezpiecznik nr 5 w Twoim aucie to Gateway i zegary (jeśli rok się zgadza z danymi w profilu). Po jego wyjęciu auto się zawsze uśpi bo odłączasz urządzenie pracujące jako host wszystkich magistrali danych w aucie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-11-29, 09:39
|
|
|
W waszych autach pod fotelem kierowcy też jest tak podłączone? Chodzi mi o tą czarną kostkę w której są zrobione mostki.
Dodam, że po odłączeniu fotela auto usypia się normalnie i nie pobiera prądu ( jak narazie) lecz świeci się air bag i nie można go skasowac
[ Dodano: 2019-11-29, 09:40 ]
[ Dodano: 2019-11-29, 09:41 ]
https://m.fotosik.pl/zdjecie/9909adbd9d1e1831 |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-11-29, 10:17
|
|
|
Tak, z tego co pamietam ktoras kostka jest 'zmostkowana'. Dlaczego, wyjdzie po schemacie w ELSA.
To mozliwe ze masz ten problem co u mnie - uszkodzony modul. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-11-29, 10:22
|
|
|
I zapewne jak go wymienię to będzie trzeba kodwać ? A jeszcze dlaczego świeci się air bag czyżby w fotelu też była jakaś poduszka? |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-11-29, 10:31
|
|
|
dice111 napisał/a: | To mozliwe ze masz ten problem co u mnie - uszkodzony modul. |
Tak właśnie może być.
I tak jak pisałeś powyżej - praktycznie każdy uszkodzony moduł może powodować nieusypianie auta bądź też jego samoczynne się wybudzanie. Niestety taki los D3.
Radny A8 D3 napisał/a: | I zapewne jak go wymienię to będzie trzeba kodwać ? |
Nie tylko kodować ale też zdjąć ochronę komponentu.
Radny A8 D3 napisał/a: | A jeszcze dlaczego świeci się air bag czyżby w fotelu też była jakaś poduszka? |
Oczywiście że jest.
Boczne poduszki powietrzne są na zewnętrznych bokach obu przednich foteli oraz z tyłu na zewnętrznych bokach kanapy czy też na zewnętrznych bokach tylnych foteli pojedynczych. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-11-30, 20:21
|
|
|
Mam jeszcze być może głupie pytanie ale
1.czy można jeździć autem jak świeci się ten air bag od fotela ?
2. Czy każda D3 ma ochronę komponentu? Bo do tej pory każdy moduł który był podmieniony działał poprawnie bez potrzeby kodowania ( poprawnie tzn nie zauważyłem aby cos nie działało)
3. W jaki sposób jednoznacznie stwierdzić że uszkodzony jest moduł fotela i to tylko on pobiera prąd, a nie jakiś element w samym fotelu mam na myśli podgrzewanie albo sterowanie ? |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-11-30, 21:42
|
|
|
1. Można, po prostu nie zadziała w razie czego.
2. Każda, ale nie każdy moduł. CP w D3 było jednym z pierwszych, dlatego tez tylko niektóre sterowniki posiadają ochronę komponentu.
3. Sterowanie bez modułu nie zadziała. A co do grzania, podobnie jak wentylacja - sterowane poprzez panel klimatyzacji. Jak wypiąłeś moduł to na 99% to będzie on, jak chcesz mieć 100% pewność, podmień na sprawny. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-11-30, 21:54
|
|
|
Ok dzięki za zainteresowanie i wyjaśnienie nie jasnych dla mnie rzeczy po w przyszłym tygodniu podmienie moduł i dam znać. |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-11-30, 22:00
|
|
|
Poza tym, można też zrobić inaczej, podmienić moduł z fotela pasażera (wtedy nie musisz bawić się w ściaganie Cp tylko w celu diagnostki i potwierdzenia problemu). Moduły są te same.
Akurat odpinając dwa fotele potem trzeba je wyuczyć który jest który, pisałem o tym np tutaj:
https://www.a8team.pl/d3-...era-vt20484.htm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
|