Autor |
Wiadomość |
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-01, 19:37 [D3 04 4.2MPI
] Dziwny dźwięk na zimnym silniku
|
|
|
Cześć.
Panowie prośbą o radę bo na wyjeździe jestem i święta więc nie mam gdzie sprawdzić.
Wymieniałem kilka dni temu rozrząd (wszytko pompa, termostat, rolki, wielorowkowy pasek itd) i po przejechaniu trasy Lublin - Gdańsk, rano samochód na zimnym silniku po odpaleniu wydaje pulsujący/jęczący dźwięk w akompaniamencie do normalnej pracy silnika, częstotliwość jęków rośnie wraz z obrotami, po czym po przejechaniu 10 min i rozgrzaniu silnika zanika całkowicie. Dźwięk dobiega z przody silnika. Filmik w linku:
http://youtu.be/SobcHETGs3c
Co to może być? I czy mogę spokojnie wracać do Gdańska i dopiero to robić czymkolwiek to jest.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc znawcom mnie nie znawcy.... |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-11-01, 20:07
|
|
|
Na moje ucho to pasek rozrządu ocierajacy o obudowe rozrzadu ktora ktos zle zamontowal ( można popelnic blad przy jej montazu ). Niewskazane jest jezdzenie z jakimkolwiek dobiegajacym dzwiekiem z okolic rozrzadu. To Twoje ryzyko, a ryzyko dosc sporo bo kosztujace pewnie okolice 5tys zl gdyby cos nie wyszlo. Zrobisz co zechcesz, ale poszukaj w rodzinie kogos ogarnietego to Ci jutro spojrzy. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-11-01, 20:40
|
|
|
Zdejmij osłony od rozrządu i zobacz czy są na nich ślady obcierania . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-01, 20:50
|
|
|
Mogę je zdjąć po prostu o tak o czy trzeba demontować zderzak?
I pytanie czy jeśli byłby to rozrząd to wszystko by znikało wraz wzrostem temperatury po 10 min? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-01, 21:06
|
|
|
tak zdejmiesz te górne
bardziej bym stawiał jednak na pasek ten wielorowkowy lub jakaś rolka
pierwsze bym pasek zerwał ten o którym mowa
a potem dalej szukał |
|
|
|
|
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-01, 22:08
|
|
|
Kurcze nie mam imbusa i noc ciemna, ale rano pogrzebię jak od szwagra narzędzia pożyczę.
Ale uruchomiłem silnik i delikatnie zacząłem ruszać osłoną bo zdawała mi się źle spasowana, jak dociskałem dźwięk rósł, więc to jednak musi być osłona źle zamontowana i dotyka paska, albo pasek/rolki źle założone i dotykają osłony. Po chwili dźwięk ustał rano sprawdzę czy na dobre czy tylko bo temperatura silnika wskoczyła. I tu pytanie jeśli to zły montaż paska/osłony to czemu każdorazowo ustępuje po rozgrzaniu silnika ?
Pzdr |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-11-02, 09:31
|
|
|
Spróbuj na razie zdjąć pasek klinowy może on wydaje takie dźwięki. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-02, 11:01
|
|
|
Ewidentnie słychać pracę zębów paska rozrządu ocierających o jakiś element - oby to była plastikowa osłona rozrządu. Z częstości dźwięku wnioskuję, że to dzieje się tylko w jednym miejscu paska (dźwięk powtarza się co jedno okrążenie paska) - czyżby jakieś uszkodzenia paska zębatego? Proponuję zdjąć pasek wieloklinowy i uruchomić silnik bez tego paska - to da Ci informację, czy to pasek zębaty czy nie. Następnie, tak jak koledzy pisali wcześniej, zdejmij osłony paska rozrządu i dokładnie je obejrzyj - powinno być wyraźne widoczne miejsce ocierania. Uruchom silnik bez osłon - powinna być cisza. W tym silniku jest kilka miejsc, gdzie można źle złożyć osłony i może się coś takiego zdarzyć. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-02, 12:56
|
|
|
Dzięki za rady, dziś niedziele i nawet nie mam gdzie podjechać, ale udało mi się odkręcić osłonę rozrządu i dźwięk ustał (tak jak pisałem wczoraj przy dociskaniu obudowy dźwięk się wzmagał/ przy odchylaniu zanikał). Poniżej link do tego co zobaczyłem: pasek się ugina (pytanie czy powinien tak bardzo) oraz patrząc od góry na lewe koło zębate pasek nie leży
centralnie na nim, ale jak dla mnie przesunięty jest w stronę osłony i wręcz zlewa się z brzegiem rolki/nawet wystaje na 1mm, od strony silnika widać rolkę .
Pytanie czy pasek powinien być ułożony centralnie czy ma prawo uginać się jak na filmie i leżeć w takiej pozycji jak leży (poluzowanie osłon sprawiło, że dźwięk ustał).
Osłona od środka nie ma śladów wytarcia, więc chyba pasek/rolka tylko lekko dotykał zimnej osłony, która po rozgrzaniu odkształcała się i dźwięk zanikał).
Pytanie czy po tej diagnozie i tym co widać na filmie mogę lecieć do Gdańska i tam w ASO, które mi robiło 7 dni temu rozrząd zgłaszać pretensje, czy jest ryzyko że pasek zsunie się/pęknie?
ps.
- Brzeg paska jest czysty nie podrapany/naderwany, nie widać śladów otarć od osłony
- Filmik i ugięcia paska zrobione na ciepłym silniku zaraz po jeździe
Link: http://www.youtube.com/watch?v=xBbCOlBBKTs |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-02, 21:55
|
|
|
Dokładnie, czyli zależy od tego, w którym momencie zatrzyma się silnik - stąd nieco skomplikowana procedura napinania paska zębatego. Co do opasania kół rozrządu, to jest w normie, choć niestety, ale zbyt blisko osłony - najprawdopodobniej niedokładne wykonanie rolki prowadzącej na pomnie płynu chłodzącego. Pytanie, czy dawałeś uszczelkę pod pompę płynu chłodzącego? Pompa osadzona na silikon czy na uszczelkę? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-11-03, 10:02
|
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Wczoraj znajomy mechanik zerknął i potwierdził, że pasek rozrządu, który jest w sumie dobrze założony, ale blisko osłony "pływa" trochę w trakcie rotacji i może dotykać jednej z osłon (śladów wyraźnych otarć brak, ale dźwięk powstaje, przy doduszeniu nawet lekkim lewej osłony i ustaje po jej zdjęciu, z prawej strony pod drugą osłoną mimo że ułożenia paska jest identyczne wszystko jest ok). Więc może być zły początkowy montaż lewej osłony (teraz nawet jak dźwięk się pojawia jest ledwo słyszalny i daleko mu do jęków z 1-szego filmiku) lub też odkształcenie lewej osłony, która na zimno przylega, a po rozgrzaniu silnika i jej samej zmienia trochę kształt, lub też zły montaż lewego koła zębatego, ale chyba to nie możliwe żeby osadzić je za daleko od silnika?
Prewencyjnie podłożyłem podkładkę lewej osłony, zwiększając tym samym dystans do paska.
Co do luzów paska zgadza się Wasza diagnoza, naprężenie zmienia się wraz z obrotem.
Podsumowując uszkodzeń na osłonie brak, brzeg paska czysty nie postrzępiony/otarty, spaść nie ma jak bo trzyma go m.in prowadnica pompy wody(chyba? srebrna rolka z kołnierzem centralnie pod kołami zębatymi) więc na razie polecę nim do domu i dam go do panów z ASO w Sopocie, którzy mi robili wymianę rozrządu, niech zaopiniują czy to źle/dobrze....i niech mi podłączą ledy, które odłączyli w trakcie demontażu zderzaka...dopiero zobaczyłem, że się nie palą. Niby ASO i chciałem dla Świętego spokoju zrobić to u nich, a jak widać dupa zbita...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2014-11-03, 22:11
|
|
|
Kolego a masz pewnosc ze oni ci ten pasek zmienili bo moj pasek mial tak poodbijane zeby jak go zmienialem po 60 tys.km |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
|