Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Dziwny dźwięk na zimnym silniku  
Autor Wiadomość
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-01, 19:37   [D3 04 4.2MPI ] Dziwny dźwięk na zimnym silniku

Cześć.
Panowie prośbą o radę bo na wyjeździe jestem i święta więc nie mam gdzie sprawdzić.
Wymieniałem kilka dni temu rozrząd (wszytko pompa, termostat, rolki, wielorowkowy pasek itd) i po przejechaniu trasy Lublin - Gdańsk, rano samochód na zimnym silniku po odpaleniu wydaje pulsujący/jęczący dźwięk w akompaniamencie do normalnej pracy silnika, częstotliwość jęków rośnie wraz z obrotami, po czym po przejechaniu 10 min i rozgrzaniu silnika zanika całkowicie. Dźwięk dobiega z przody silnika. Filmik w linku:

http://youtu.be/SobcHETGs3c

Co to może być? I czy mogę spokojnie wracać do Gdańska i dopiero to robić czymkolwiek to jest.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc znawcom mnie nie znawcy....
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-11-01, 20:07   

Na moje ucho to pasek rozrządu ocierajacy o obudowe rozrzadu ktora ktos zle zamontowal ( można popelnic blad przy jej montazu ). Niewskazane jest jezdzenie z jakimkolwiek dobiegajacym dzwiekiem z okolic rozrzadu. To Twoje ryzyko, a ryzyko dosc sporo bo kosztujace pewnie okolice 5tys zl gdyby cos nie wyszlo. Zrobisz co zechcesz, ale poszukaj w rodzinie kogos ogarnietego to Ci jutro spojrzy.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-11-01, 20:40   

Zdejmij osłony od rozrządu i zobacz czy są na nich ślady obcierania .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-01, 20:50   

Mogę je zdjąć po prostu o tak o czy trzeba demontować zderzak?
I pytanie czy jeśli byłby to rozrząd to wszystko by znikało wraz wzrostem temperatury po 10 min?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-01, 21:06   

tak zdejmiesz te górne
bardziej bym stawiał jednak na pasek ten wielorowkowy lub jakaś rolka
pierwsze bym pasek zerwał ten o którym mowa
a potem dalej szukał
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-01, 22:08   

Kurcze nie mam imbusa i noc ciemna, ale rano pogrzebię jak od szwagra narzędzia pożyczę.
Ale uruchomiłem silnik i delikatnie zacząłem ruszać osłoną bo zdawała mi się źle spasowana, jak dociskałem dźwięk rósł, więc to jednak musi być osłona źle zamontowana i dotyka paska, albo pasek/rolki źle założone i dotykają osłony. Po chwili dźwięk ustał rano sprawdzę czy na dobre czy tylko bo temperatura silnika wskoczyła. I tu pytanie jeśli to zły montaż paska/osłony to czemu każdorazowo ustępuje po rozgrzaniu silnika ?
Pzdr
 
 
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-11-01, 22:16   

To juz pytanie do szklanej kuli...

Bo np plastik sie rozgrzeje i nie slychac....

Hm przez ekran lcd ciezko to okreslic :D
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-11-02, 09:31   

Spróbuj na razie zdjąć pasek klinowy może on wydaje takie dźwięki.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-11-02, 11:01   

Ewidentnie słychać pracę zębów paska rozrządu ocierających o jakiś element - oby to była plastikowa osłona rozrządu. Z częstości dźwięku wnioskuję, że to dzieje się tylko w jednym miejscu paska (dźwięk powtarza się co jedno okrążenie paska) - czyżby jakieś uszkodzenia paska zębatego? Proponuję zdjąć pasek wieloklinowy i uruchomić silnik bez tego paska - to da Ci informację, czy to pasek zębaty czy nie. Następnie, tak jak koledzy pisali wcześniej, zdejmij osłony paska rozrządu i dokładnie je obejrzyj - powinno być wyraźne widoczne miejsce ocierania. Uruchom silnik bez osłon - powinna być cisza. W tym silniku jest kilka miejsc, gdzie można źle złożyć osłony i może się coś takiego zdarzyć.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-02, 12:56   

Dzięki za rady, dziś niedziele i nawet nie mam gdzie podjechać, ale udało mi się odkręcić osłonę rozrządu i dźwięk ustał (tak jak pisałem wczoraj przy dociskaniu obudowy dźwięk się wzmagał/ przy odchylaniu zanikał). Poniżej link do tego co zobaczyłem: pasek się ugina (pytanie czy powinien tak bardzo) oraz patrząc od góry na lewe koło zębate pasek nie leży
centralnie na nim, ale jak dla mnie przesunięty jest w stronę osłony i wręcz zlewa się z brzegiem rolki/nawet wystaje na 1mm, od strony silnika widać rolkę .
Pytanie czy pasek powinien być ułożony centralnie czy ma prawo uginać się jak na filmie i leżeć w takiej pozycji jak leży (poluzowanie osłon sprawiło, że dźwięk ustał).
Osłona od środka nie ma śladów wytarcia, więc chyba pasek/rolka tylko lekko dotykał zimnej osłony, która po rozgrzaniu odkształcała się i dźwięk zanikał).
Pytanie czy po tej diagnozie i tym co widać na filmie mogę lecieć do Gdańska i tam w ASO, które mi robiło 7 dni temu rozrząd zgłaszać pretensje, czy jest ryzyko że pasek zsunie się/pęknie?
ps.
- Brzeg paska jest czysty nie podrapany/naderwany, nie widać śladów otarć od osłony
- Filmik i ugięcia paska zrobione na ciepłym silniku zaraz po jeździe
Link: http://www.youtube.com/watch?v=xBbCOlBBKTs
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-11-02, 13:45   

Co dop luxnego paska to normalne.
Zalezy jak silnik sie zatrzyma, miałem identycznie w S8 i tez jak to zobaczyłem mało nie zemdlałem.

https://www.youtube.com/watch?v=GUY9yRiQbK0

Wystarczy zakręcic kołem na sucho i już bedzie naciągniety.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-11-02, 21:55   

Dokładnie, czyli zależy od tego, w którym momencie zatrzyma się silnik - stąd nieco skomplikowana procedura napinania paska zębatego. Co do opasania kół rozrządu, to jest w normie, choć niestety, ale zbyt blisko osłony - najprawdopodobniej niedokładne wykonanie rolki prowadzącej na pomnie płynu chłodzącego. Pytanie, czy dawałeś uszczelkę pod pompę płynu chłodzącego? Pompa osadzona na silikon czy na uszczelkę?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-03, 10:02   

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Wczoraj znajomy mechanik zerknął i potwierdził, że pasek rozrządu, który jest w sumie dobrze założony, ale blisko osłony "pływa" trochę w trakcie rotacji i może dotykać jednej z osłon (śladów wyraźnych otarć brak, ale dźwięk powstaje, przy doduszeniu nawet lekkim lewej osłony i ustaje po jej zdjęciu, z prawej strony pod drugą osłoną mimo że ułożenia paska jest identyczne wszystko jest ok). Więc może być zły początkowy montaż lewej osłony (teraz nawet jak dźwięk się pojawia jest ledwo słyszalny i daleko mu do jęków z 1-szego filmiku) lub też odkształcenie lewej osłony, która na zimno przylega, a po rozgrzaniu silnika i jej samej zmienia trochę kształt, lub też zły montaż lewego koła zębatego, ale chyba to nie możliwe żeby osadzić je za daleko od silnika?
Prewencyjnie podłożyłem podkładkę lewej osłony, zwiększając tym samym dystans do paska.
Co do luzów paska zgadza się Wasza diagnoza, naprężenie zmienia się wraz z obrotem.
Podsumowując uszkodzeń na osłonie brak, brzeg paska czysty nie postrzępiony/otarty, spaść nie ma jak bo trzyma go m.in prowadnica pompy wody(chyba? srebrna rolka z kołnierzem centralnie pod kołami zębatymi) więc na razie polecę nim do domu i dam go do panów z ASO w Sopocie, którzy mi robili wymianę rozrządu, niech zaopiniują czy to źle/dobrze....i niech mi podłączą ledy, które odłączyli w trakcie demontażu zderzaka...dopiero zobaczyłem, że się nie palą. Niby ASO i chciałem dla Świętego spokoju zrobić to u nich, a jak widać dupa zbita...
Pozdrawiam
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2014-11-03, 22:11   

Kolego a masz pewnosc ze oni ci ten pasek zmienili bo moj pasek mial tak poodbijane zeby jak go zmienialem po 60 tys.km <hmm>
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.