Autor |
Wiadomość |
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-09-30, 07:38 [D3 09 4.2TDI
] Ogrzewanie postojowe - jakie polecacie
|
|
|
Witam
Odgrzeje temat ogrzewania postojowego. Zbliża się zima. Niestety straciłem miejsce postojowe w hali garażowej i przyjdzie mi stać pod chmurką. W związku z tym zastanawiam się nad zamontowaniem ogrzewania postojowego. W związku z tym mam pytanie jakie polecacie, uwzględniając, że ma być do modelu D3 4.2 tdi? jakiej firmy, gdzie montowaliście. Czy rozważaliście zamontowanie używanego, które pochodzi w używki? Jak przyznam, że bardziej skłaniałbym się do nowego, firmy zewnętrznej. Czy orientujecie się jaki jest koszt takiej instalacji? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-09-30, 08:50
|
|
|
Wydaje mi się, że oryginalne webasto byłoby najlepszym rozwiązaniem. W wypadku TDI możliwe, że wystarczy je tylko zakodować bo sporo miało zamontowane w formie dogrzewacza silnika. Lub sam dogrzewacz (jeśli to nie webasto) wymienić na dogrzewacz z webasto. Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie i najrozsądniejsze. Używek aż tak strasznie bym nie unikał bo to spor a oszczędność. Chociaż jak Ci na tym nie zależy a chcesz mieć dobrze to i za oryginalne chyba jakichś kokosów nie zedrą mi się wydaje. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-10-01, 05:13
|
|
|
tylko widzę, że to wymaga podłączania pod 220 v a to u mnie jest niemożliwe ;/ |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-10-01, 08:05
|
|
|
Kaktus napisał/a: |
tylko widzę, że to wymaga podłączania pod 220 v a to u mnie jest niemożliwe ;/ |
Nie wymaga - podłączenie pod 230v to jest opcja tylko |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-01, 08:20
|
|
|
Cytat: | DEFA WarmUp jest postojowym ogrzewaniem samochodów zasilanym prądem zmiennym z sieci 230V. |
Niestety musi być zasilany ponieważ grzałka ciągnie taki pobór że aku zjadło by na momencie.
Mój sąsiad ma to założone. Wygląda to następująco. Wprowadza auto do garażu podłącza pod gniazdko i ustawia sobie czas załączenia grzałki. W danym zaprogramowanym momencie układ się włącza zasila akumulator i ogrzewa płyn.
Osobiście taki układ można sobie zrobić samemu i minusem jest to że auto jest uwiązane kablem.
Do wykonania takiego urządzenia wystarczy zakupić grzałkę do tego pompkę obiegową która będzie rozprowadzać zagrzany płyn po całym układzie, zasilenie pompki i programator czasowy.
Oczywiście jest to opcja dla osób którzy nie wymagają by wsiadać od razu do koksownika ale wystarczy by początkowo rozgrzać olej i płyn w silniku dla lepszego rozruchu przy temperaturach znacznie poniżej zera. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-01, 11:15
|
|
|
Grzejnik do auta i czasowy włacznik na wtyczce A silnik sam sie rozgrzeje bo wiadomo że ważne dla nas jest wnętrze zimą. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-01, 12:22
|
|
|
Zapytaj FOSSa bo zakładał kiedyś webasto do D2 w serwisie webasta o ile pamięć mnie nie myli. |
_________________
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-10-01, 14:37
|
|
|
u mnie nie wchodzi w rachube system na gniazdko bo takiego nie mam. będzie musiało być spalinowe. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-10-02, 08:00
|
|
|
Chciałbym taki system, który nie będzie wymagał zastanawiania się czy nie trzeba gdzieś jeszcze go podłączać ustawiam godzinę odpala i chodzi. a powiedziecie jak to jest z przeróbką dogrzewnicy na ogrzewanie postojowe. Czytałem, że w sytuacji kiedy w samochodzie jest dogrzewanie to niewielkim kosztem można z tego zrobić ogrzewanie postojowe, bo tak naprawdę to jest już uboższa wersja, która nie działa samodzielnie ale przy dodaniu sterowników może działać samodzielnie |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-10-02, 08:52
|
|
|
Myślę, że chodzi o sytuację, którą opisałem w pierwszym poście. Czasem jako dogrzewnicę instalowano normalne webasto tylko było kodowane w inny sposob. Wystarczy przekodować i będzie działać jako webasto. Jednak nie zawsze tak właśnie jest bo były też takie wersje gdzie miały strikte dogrzewnice bez możliwości przekodowania.
Przekodować można tak:
Cytat: | włączamy adres 08 / HVAC > następnie adaptacja > kanał 21 > mamy wartość 0 >zmieniamy na 1 > test > save |
|
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-10-02, 09:53
|
|
|
drago_o napisał/a: | Myślę, że chodzi o sytuację, którą opisałem w pierwszym poście. Czasem jako dogrzewnicę instalowano normalne webasto tylko było kodowane w inny sposob. Wystarczy przekodować i będzie działać jako webasto. Jednak nie zawsze tak właśnie jest bo były też takie wersje gdzie miały strikte dogrzewnice bez możliwości przekodowania.
Przekodować można tak:
Cytat: | włączamy adres 08 / HVAC > następnie adaptacja > kanał 21 > mamy wartość 0 >zmieniamy na 1 > test > save |
|
hmm - to już wyższa szkoła jazdy jak dla mnie. Może podjadę do serwisu i poproszę, żeby mi po vinie sprawdzili co ja mam:) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|