Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0MPI/LPG ] Obroty skaczą między 1500-1700  
Autor Wiadomość
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-11, 20:29   [D3 04 3.0MPI/LPG ] Obroty skaczą między 1500-1700

Witam serdecznie, proszę o pomoc !!!
Otóz posiadam Audi A8 D3 2004 r. przed liftem, long, 3.0 LPG. Jadąc ze stałą prędkością (np. na tempomacie, ale nie tylko) trzymając obroty ok. 1500 co kilka sekund podskakują do 1700 i znów opadają, tak jakbym chciał przyspieszyć. Jadąc pod górkę jest to bardziej odczuwalne (w formie szarpnięcia), jadąc z górki prawie w ogóle nieodczuwalne, ale zauważalne na obrotomierzu. Dzieje się to najczęściej na D, gdyż na S obroty są zazwyczaj wyższe niż 2000 i wówczas tego problemu nie ma. Przełączając na zmianę ręczną, podciągając go do wyższych obrotów też problem nie występuje.
Odwiedziłem już kilku mechaników, skrzynia (multitronic) również była diagnozowana w firmie SAMKO w Warszawie, która ma dobre opinie i nawet z serwisu Audi do nich oddają - okazuje się że nie jest to wina skrzyni biegów.
Proszę o pomoc bo mechanikom skończyły się pomysły...
Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-11, 20:42   

lpg -paliwo to samo
 
 
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-11, 20:58   

tak, to samo jest na LPG i na paliwie. nie czuć tego na zimnym silniku, ale podejrzewam, że wtedy są wyższe obroty. na postoju obroty nie falują.
Na Vagu błąd poduszek skrzyni i esp - nie wiem czy ma to wpływ, niektórzy twierdzą że może mieć, ale w zasadzie to może mieć wszystko wpływ na ten problem.
 
 
Majki 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2014-05-11, 22:02   

A może sprzęgło?
_________________
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
 
 
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-12, 08:17   

Tak jak napisałem powyżej, w zasadzie może być to wszystko...
Wydaje mi się że może to być coś od silnika - osprzętu silnika (przepustnica, silniczek krokowy lub coś w tym stylu).
Ale nie chciałbym wymienić pół samochodu, metodą prób i błędów.
Mam nadzieję że ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi udzieli pomocy w tym zakresie.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-05-12, 09:35   

Mobil napisał/a:
Na Vagu błąd poduszek skrzyni i esp - nie wiem czy ma to wpływ,


A jak nie ma wpływu to co, nie naprawisz?
Zrobić diagnozę w serwisie z prawdziwego zdarzenia i tyle.

ESP ma wpływ.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-12, 22:52   

Od kiedy matołki w serwisach zrobią diagnostykę z prawdziwego zdarzenia?
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-17, 14:41   

no właśnie nie chciałbym wydać fortuny, a efekt będzie żaden...
Jeśli chodzi o ESP to zastanawiam się czy cokolwiek tam ruszać, bo abs, esp - wszystko działa.
Jest tylko jakiś błąd czujnika esp.
Jeśli faktycznie ma to wpływ na ewentualne skoki obrotów to wymienię.
Proszę o podpowiedzi
 
 
velement 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: lublin
Wysłany: 2014-05-18, 18:48   

Witam

miałem podobny problem ,wymieniłem czujniki przestawienia faz rozrządu .
Pozdrawiam
_________________
velement
 
 
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-18, 21:11   

Dziękuję za podpowiedź. porozmawiam ze swoim mechanikiem. Jaki mniej więcej jest to koszt??
 
 
velement 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: lublin
Wysłany: 2014-05-18, 21:49   

na Allegro używki kupiłem za 60 zł szt , koszt wymiany 0 , wymieniłem sam <hura> .
_________________
velement
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-05-19, 02:45   

Jak sobie nie dacie rady to podjedź do mnie, daleko nie jest.
Rzucę okiem na te błędy i na te objawy... może coś wymyślę ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-19, 12:20   

Dzięki Panowie, zajmę się tym, taki koszt to żaden.. Mam nadzieję że przyniesie efekt, jeśli nie to umówimy się na spotkanie.
pzdr
 
 
superheroo 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 38
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 33
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-25, 10:24   

Udało się rozwiązać problem?
 
 
Mobil 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-26, 13:54   

nie jeszcze nie zabrałem się za naprawę..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.