Autor |
Wiadomość |
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-11, 19:29 [D3 04 3.0MPI/LPG
] Obroty skaczą między 1500-1700
|
|
|
Witam serdecznie, proszę o pomoc !!!
Otóz posiadam Audi A8 D3 2004 r. przed liftem, long, 3.0 LPG. Jadąc ze stałą prędkością (np. na tempomacie, ale nie tylko) trzymając obroty ok. 1500 co kilka sekund podskakują do 1700 i znów opadają, tak jakbym chciał przyspieszyć. Jadąc pod górkę jest to bardziej odczuwalne (w formie szarpnięcia), jadąc z górki prawie w ogóle nieodczuwalne, ale zauważalne na obrotomierzu. Dzieje się to najczęściej na D, gdyż na S obroty są zazwyczaj wyższe niż 2000 i wówczas tego problemu nie ma. Przełączając na zmianę ręczną, podciągając go do wyższych obrotów też problem nie występuje.
Odwiedziłem już kilku mechaników, skrzynia (multitronic) również była diagnozowana w firmie SAMKO w Warszawie, która ma dobre opinie i nawet z serwisu Audi do nich oddają - okazuje się że nie jest to wina skrzyni biegów.
Proszę o pomoc bo mechanikom skończyły się pomysły...
Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-11, 19:42
|
|
|
lpg -paliwo to samo |
|
|
|
|
|
|
|
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-11, 19:58
|
|
|
tak, to samo jest na LPG i na paliwie. nie czuć tego na zimnym silniku, ale podejrzewam, że wtedy są wyższe obroty. na postoju obroty nie falują.
Na Vagu błąd poduszek skrzyni i esp - nie wiem czy ma to wpływ, niektórzy twierdzą że może mieć, ale w zasadzie to może mieć wszystko wpływ na ten problem. |
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2014-05-11, 21:02
|
|
|
A może sprzęgło? |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-12, 07:17
|
|
|
Tak jak napisałem powyżej, w zasadzie może być to wszystko...
Wydaje mi się że może to być coś od silnika - osprzętu silnika (przepustnica, silniczek krokowy lub coś w tym stylu).
Ale nie chciałbym wymienić pół samochodu, metodą prób i błędów.
Mam nadzieję że ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi udzieli pomocy w tym zakresie. |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-05-12, 08:35
|
|
|
Mobil napisał/a: | Na Vagu błąd poduszek skrzyni i esp - nie wiem czy ma to wpływ, |
A jak nie ma wpływu to co, nie naprawisz?
Zrobić diagnozę w serwisie z prawdziwego zdarzenia i tyle.
ESP ma wpływ. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-12, 21:52
|
|
|
Od kiedy matołki w serwisach zrobią diagnostykę z prawdziwego zdarzenia? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-17, 13:41
|
|
|
no właśnie nie chciałbym wydać fortuny, a efekt będzie żaden...
Jeśli chodzi o ESP to zastanawiam się czy cokolwiek tam ruszać, bo abs, esp - wszystko działa.
Jest tylko jakiś błąd czujnika esp.
Jeśli faktycznie ma to wpływ na ewentualne skoki obrotów to wymienię.
Proszę o podpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
velement
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-18, 17:48
|
|
|
Witam
miałem podobny problem ,wymieniłem czujniki przestawienia faz rozrządu .
Pozdrawiam |
_________________ velement |
|
|
|
|
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-18, 20:11
|
|
|
Dziękuję za podpowiedź. porozmawiam ze swoim mechanikiem. Jaki mniej więcej jest to koszt?? |
|
|
|
|
|
|
|
velement
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-05-18, 20:49
|
|
|
na Allegro używki kupiłem za 60 zł szt , koszt wymiany 0 , wymieniłem sam <hura> . |
_________________ velement |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-05-19, 01:45
|
|
|
Jak sobie nie dacie rady to podjedź do mnie, daleko nie jest.
Rzucę okiem na te błędy i na te objawy... może coś wymyślę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-19, 11:20
|
|
|
Dzięki Panowie, zajmę się tym, taki koszt to żaden.. Mam nadzieję że przyniesie efekt, jeśli nie to umówimy się na spotkanie.
pzdr |
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-25, 09:24
|
|
|
Udało się rozwiązać problem? |
|
|
|
|
|
|
|
Mobil
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 7 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-05-26, 12:54
|
|
|
nie jeszcze nie zabrałem się za naprawę.. |
|
|
|
|
|