Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Drżenie przy zmianie biegów  
Autor Wiadomość
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-25, 20:35   [D3 04 3.0TDI ] Drżenie przy zmianie biegów

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem ze skrzynią biegów. Przy dynamicznej jeździe w ogóle nieodczuwalny. Przy powolnej czuć drgania na kierownicy przy zmianie biegów . Najbardziej odczuwalne przy prędkości 70-90 km/h. Czy ktoś miał taki problem ?Czy może ma ktoś do polecenia mechanika który zna się na takich przypadkach w Radomiu lub okolicach? dodam tylko że skrzynia Tiptronic. Auto ma przejechane 320k km.

Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki.
pozdrawiam
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-25, 20:38   

Zjawisko podobne do tarki albo dojazdu do skrzyżowania z po falowaną nawierzchnią?

Olej i filtr wymieniany był w skrzyni?
_________________
 
 
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-25, 20:43   

cos w tym rodzaju
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-25, 20:47   

Silniki cyka jak trzeba? Zero błędów? Pytam bo ma to powiązanie z pracą skrzyni automatycznej.

Auto masz od niedawna.. Czy skrzynia była serwisowana wcześniej? Jeśli nie to trzeba się tym zająć. Problemem może być zapchany filtr, zużyty stary olej, niski/wysoki poziom oleju albo kończący się konwerter.
_________________
 
 
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-25, 20:50   

Silnik pracuje bardzo równo. Na komputerze wyrzucił tylko błąd czujnika parkowania przedniego prawego centralnego i błąd świecy żarowej na 3 cylindrze i recyrkulacja spalin
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-25, 20:55   

No to ogarnij EGR i swiece bo to juz może zakłócać szczególnie w D3. Rzeczywisty przebieg zapewne monstrualny to tez sugeruje wykończony konwerter jak i zaniedbana brakiem serwisu ASB
 
 
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-26, 17:25   

nie wiem czy przebeg 320 k km to monstrualny przebieg skoro większość aut z tego roku ma tyle na pewno.

Świece wymienione , niestety problem pozostał.
Dodam tylko że na zimnym silniku rano dużo mniej odczuwalne drgania.

Czy może ktoś miał taki problem i moze cos wiecej podpowiedzieć

z gory dzieki
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-09-26, 17:33   

Obstawiam że kończy Ci się konwerter,przed całkowitym zgonem auta też miałem takie objawy.Delikatne i krótkie drgania zaraz po zmianie biegu
 
 
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-26, 17:44   

Dowiedziałem się w Końskich ze wymiana takiego konwertera to koszt 2400 zł jeżeli to pomoże oczywiście jestem gotowy na taką wymianę pisząc o końcu auta czy w takim razie taka inwestycja ma sens ?
 
 
oliwier30 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 148
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-09-26, 18:39   

Auto się nie skończy ale skrzynia już tak,ja ten objaw zignorowłem bo myślałem że to coś od silnika nie trybi tak jak powinno.Po kilku dniach wywaliło mi olej ze skrzyni i koniec jazdy.Na 99% sądząc po objawach u Ciebie jest to samo.

A inwestycja nie tylko ma sens ale jest raczej konieczna i na tym etapie najmniej kosztowna ;)
 
 
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-26, 19:27   

Jestem świeżo po diagnozie człowieka który zajmuje się automatami. Stwierdza konwerter do wymiany. Czy jest jakas możliwość ze po wymianie skrzynia dalej nie będzie działała jak trzeba ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-26, 23:44   

D3 ma lepsze jakościowo skrzynie od D2 FL więc jest szansa że bedzie żyła lecz jesli nie miała nigdy zmienianego oleju to troche lipa...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-27, 07:51   

Sprzęgło hydrokinetyczne ma ogromny wpływ na pracę skrzyni biegów.
Jeśli zrobisz to wcześniej i zapobiegniesz całkowitemu rozpadowi turbiny w sprzęgle unikniesz kosztownej naprawy jaka może być remont ASB. Konwerter jak się rozpadnie rzuci opiłkami do całego układu wraz z olejem.
Nie czekaj, działaj.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bikerone 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 44
Skąd: Pionki
Wysłany: 2015-09-28, 13:35   

Dzisiaj rano zczytałem ponownie błędy , wszytskie poprzednie zniknęły natomiast pojawiły się dwa nowe

1/2 Zawór 2 zawieszenia skrzyni przekładniowej (N263) - obwód otwarty
2/2 Zawór 1 skrzyni przekładniowej (N262) - zwarcie do masy

czy ktoś może mi pomóc to rozszyfrowac?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-28, 17:16   

Poduszki skrzyni biegów do sprawdzenia N262

http://www.a8team.pl/d3-0...eny-vt12166.htm
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.