Autor |
Wiadomość |
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-12, 17:44 [D3 04 4.2MPI
] wiatrak chłodnicy nie wyłącza się
|
|
|
Cześć.
Pojawił mi się taki problem. Gdy auto stoi kilka dni na dworze (zimno,wieje, pada) po uruchomieniu silnika po kilkunastu sekundach włącza się wiatrak w trybie "turbo" (czyli maksymalne obroty i chłodzenie) i nawet jak wyłączy się silnik pracuje dalej tak samo, aż wyczerpie akumulator albo jak wyjmę bezpiecznik nr 17 od strony pasażera (fan radiator 1 i 2).
Po jakimś czasie kilku wszystko wraca do normy i znowu po kilku dniach jak stoi powtórka.
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie szukać problemu. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-11-12, 23:46
|
|
|
Wentylator do wymiany. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
atomek83
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi S8D3 // Ford Mustang
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 14 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2019-03-31, 00:05
|
|
|
Witam,
czy była wymiana czy udało się problem rozwiązać inaczej? |
|
|
|
|
wyspiarz1000
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3 long
Dołączył: 08 Sty 2019 Posty: 74 Skąd: Chorzelów
|
Wysłany: 2019-05-15, 22:03
|
|
|
Witam. Ja mam to samo. Ale u mnie było tak. Gdy bezpiecznik nr17 wkladalem to jak kolega wyżej załącza się i aż do wyczerpania akumulatora. Na vagu błąd wiatraków. Kupiłem dwa ślę błąd po wykadowaniu powraca. Oddałem wiatraki bo zepsute. Kupiłem całe wiatraki z obudową kompletne. Zamontowalem skasowałem błędy i już nie powracają. Ale dziwna sprawa jest z tym bexpiecznikiem nr 17.bi ja go wyjąłem i nie wlizylem z powrotem a chłodzenie jest i błędu nie ma. Jak wkladam bezpiecznik to wiatraki na maksa i Fo wyczerpania aku. Też nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że klima nie chodzi albo chodzi i ale slabiutko. Wiem że wentylator działa bo przedtem mi wodę gotoowalo jak odpaliłem i czekałem na wzrost temperatury.
[ Dodano: 2019-05-15, 23:05 ]
Teraz chłodzenie jest i nie gotuję widy |
_________________ Audi A8 D3 long wersja amerykańska |
|
|
|
|
|
|
|
atomek83
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi S8D3 // Ford Mustang
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 14 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2019-05-21, 19:14
|
|
|
U mnie problem rozwiązany przez wymianę wiatraków na inne (ze względu na dostęp zmieniłem parę). |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2019-08-13, 10:39
|
|
|
Witam.
Odkopie trochę temat bo mam problem z wentylatorem po stronie kierowcy.
Otóż wentylator działa non stop pełną parą aż do rozładowania baterii. Wentylator zmienilem(nawet dwa razy) i problem nie ustąpił.Po przełożeniu na próbę wtyki zasilającej do wentylatora po stronie pasażera jest ten sam objaw czyli to nie wina wentylatora.
Zauważyłem jedną rzecz.Gdy wyłącza Klimatyzację na panelu,wentylator(ten który chodzi cały czas) po około 30 sekundach wyłącza się a po załączeniu klimy znów startuje.
Mam więc pytanie.Czy panel klimatyzacji ma wpływ na działanie wentylatora (od kierowcy) i jakie napięcie powinno być we wtyczce na na przewodach sterujacych(tych cienkich).
Podpowie ktoś bo jestem umówiony u elektryka ale jeśli dałbym radę sam ogarnąć to wolałbym nie zostawiać auta u niego.
Pamiętam za ktoś już miał podobny problem ale chyba nie opisał czy się z tym uporał
Jestem na wakacjach w PL i chciałbym to ogarnąć tutaj.
Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę.
Dzięki z góry.
[ Dodano: 2019-08-17, 14:23 ]
Nikt nie podpowie? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-08-20, 19:31
|
|
|
Czyli wentylator działa nawet po wyłączeniu zapłonu ? |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2019-08-20, 20:53
|
|
|
Tak.A po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu wtyczki od niego i po ponownym włożeniu nie działa aż do włączenia zapłonu. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-08-21, 10:07
|
|
|
leon0376 napisał/a: | Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę. |
Ja mogę pomóc ale potrzebowałbym mieć auto u siebie żeby móc przetestować na żywo co mu się dzieje. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2019-08-21, 10:13
|
|
|
FOSS
Kurczę daleko mam do Ciebie.Myslalem że może ktoś walczył z ty samym i można byłoby to ogarnąć samemu.Narazie zrobię jak kolega kiedyś pisał.Zaloze osobny wyłącznik i rok przejeżdże.Wiem że to partyzantka ale muszę wracać do FR. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-08-21, 11:12
|
|
|
Sprawdź czujnik ciśnienia na rurce od klimatyzacji. przy skraplaczu (presostat chyba to się fachowo nazywa) klepnij go może się zawiesił. |
_________________
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2019-08-21, 11:40
|
|
|
Ale na Vag-u nie ma bledu czujnika a i Klim a działa poprawnie. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-08-21, 14:41
|
|
|
karol208 napisał/a: | Sprawdź czujnik ciśnienia na rurce od klimatyzacji. przy skraplaczu (presostat chyba to się fachowo nazywa) klepnij go może się zawiesił. |
Dobry trop,ale przy walniętym czujniku ciśnienia klimy wentylator co prawda pracuje pełna parą, ale po wyłączeniu zapłonu wentylator się wyłączy.
leon0376 napisał/a: | Ale na Vag-u nie ma bledu czujnika a i Klim a działa poprawnie. |
Czujnik ciśnienia sprawdzisz w blokach pomiarowych grupa z tego co pamiętam 001 jak jest walnięty to pokazuje ciśnienie bardzo wysokie np.30bar i dlatego przy uszkodzonym wentylator pracuje na max. |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2019-08-21, 16:26
|
|
|
Ok sprawdzę.Dzieki. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
|