Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Problem z silnikiem  
Autor Wiadomość
mattwitt 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-10-06, 15:05   [D3 04 3.0TDI ] Problem z silnikiem

Witam, dzisiaj byłem w warsztacie na przeglądzie autka. Dostałem od mechanika wykaz błędów. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić o co konkretnie chodzi i co trzeba z tym zrobić?

000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102-007- sygnał za mały - sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 5
Częstotliwość błędu: 16
Wew. licznik błędów: 39
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
0.00%
Napięcie: 10,73V
Ilość powietrza/Obr. : 872,0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr. : 0,0 mg/suw

001139 - czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)
P0473-006- sygnał za wysoki- sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 1
Częśtotliwość błędu: 6
Wew. licznik błędów: 38
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
Napięcie: 11,30V
Przebieg: 40 km
Tekst: 16 C
Ciśnienie: 979,8 mbar


006488 - czujnik 2 tamperatury spalin (G448) zespół 1
P1958 -006- zwarcie z plusem - sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 1
częstotliwość błędu: 2
wew. licznik błędów: 38
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
0.00%
Napięcie: 11,30V
Przebieg: 40 km
Tekst: 16 C

000665 - regulacja ciśnienia doładowania
P0299 - 006 - przekroczona granica regulacji - sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 5
Częstotliwość błędu: 3
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2816/min
Moment obrotowy: 320,0 Nm
Prędkość: 57,0 km/h
47,58%
Napięcie: 14,01V
Ciśnienie: 1767,9 mbar
Ciśnienie: 1320,6 mbar

001026 - Układ recyrkulacji spalin
P0402-006- natężenie przepływu za duże - sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 1
Częstotliwość błędu: 1
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1984/min
Moment obrotowy: 144,0 Nm
Prędkość: 47,0 km/h
0.00%
4,68%
Ilość powietrza/Obr. : 599,5 mg/suw
Ilość powietrza/Obr. : 327,0 mg/suw:


Proszę o jakieś info o tych błędach i poradę co można z tym zrobic.
Dodam jeszcze, że czasami po odpaleniu auta silnik zachowuje się tak jakby nie było włączone turbo. Trzeba wyłączyć auto i ponownie zapalić, wtedy wszystko jest ok.

Kolejna sprawa: przy prędkości około 180-190 km/h włącza się spiralka i auto traci moc.

Jeszcze jedna: dziwne zachowanie całego auta przy obrotach 1700-2000 mniej więcej w tym przedziale całym autem lekko talepie, po przekroczeniu tych obrotó lub po zmniejszeniu ich objaw ustępuje. Proszę o pomoc.

Tagi
krzychu22.p1i
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-06, 18:29   

mattwitt, Uzupełnij profil zgodnie z zasadami-nie musisz podawać dokładnej nazwy wsi jesli nie chcesz ale lokalizacja przyblizona jest wymagana.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-10-07, 10:57   

Mateusz, Ty ten samochod w takim stanie kupiles nie orientując sie kompletnie jak usunać te usterki i ile kasy na nie potrzeba?

Po zestawie bledow i objawach ktore opisales trzeba dosc grubo pogrzebac bo kilka bledow jest ze soba niezwiazanych.

Na pewno wyglada to tak jak by byl gdzies wydech przytkany (kilka bledow od tego jest). Ale już przeplywomierz i regulacja cisnienia doladowania to zupelnie inne sprawy (chociaz tez z tym przytkanym wydechem moga sie laczyc)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-10-07, 11:20   

mattwitt napisał/a:
Napięcie: 10,73V


Ogólnie to aku coś słaby tez by pasowało wymienić bo na postoju w okolicy 11V lub mniej daje... Niskie napięcie potrafi często być przyczyną wariacji czujników.

Tutaj nie ma za dużo grzebania bo poza próbą podmiany czujników. Ogólnie jedno jest pewne, że problemem jest przepływ powietrza/spalin. Więc nie tak bardzo niezwiązane ze sobą jak pisał poprzednik.

mattwitt napisał/a:
000665 - regulacja ciśnienia doładowania
P0299 - 006 - przekroczona granica regulacji - sporadyczny - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 10100001
Priorytet błędu: 5
Częstotliwość błędu: 3
Wew. licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2816/min
Moment obrotowy: 320,0 Nm
Prędkość: 57,0 km/h
47,58%
Napięcie: 14,01V
Ciśnienie: 1767,9 mbar
Ciśnienie: 1320,6 mbar


Spirala właśnie komunikat od turbiny. Błąd jest sporadyczny więc zapala się tylko czasem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
mattwitt 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-10-07, 14:59   

Więc co z tym fantem trzeba zrobić Panowie? Z tym przepływem powietrza/spalin ? O co to konkretnie chodzi? Czy coś jest zatkane? Z turbiną też nie za bardzo wiem co robić, jeden mechanik mówic aby przeczyścić sprężarkę drugi co innego. Może ktoś miał podobny przypadek.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-10-08, 16:55   

stary, najpierw odkrec wydech od kolektora wydechowego i sie przejedz, zobacz czy bledy poznikaja po kasowaniu. Jesli bledy cisnienia w wydechu nie wroca, to znaczy ze trzeba szukac zapchanego wydechu/katów.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-10-08, 18:51   

mattwitt, typowe bolączki tych 3-litrowych diesli. Skasuj wszystkie błędy i zacznij od jazdy próbnej i ponownym odczycie a najlepiej jazda z podpiętym kompem i podglądem parametrów. Wszystkie błędy są ze sobą powiązane, może to być przepływka, AGR, sterownik turbiny lub zapchany DPF. Potrzeba oka diagnosty, który porówna parametry pracy silnika.

drago_o napisał/a:

mattwitt napisał/a:
Napięcie: 10,73V

Ogólnie to aku coś słaby tez by pasowało wymienić bo na postoju w okolicy 11V lub mniej daje... Niskie napięcie potrafi często być przyczyną wariacji czujników.
Faktycznie trochę za mało ale jeszcze akceptowalne, następne błędy też na postoju z napięciem ponad 11V.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-10-08, 21:04   

Na moje oko to on nie ma DPF :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-10-09, 12:12   

Cytat:
01139 - czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)
P0473-006- sygnał za wysoki- sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 1
Częśtotliwość błędu: 6
Wew. licznik błędów: 38
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0/min
Moment obrotowy: 0,0 Nm
Prędkość: 0,0 km/h
Napięcie: 11,30V
Przebieg: 40 km
Tekst: 16 C
Ciśnienie: 979,8 mbar

Wiec po co ten czujnik ? <jezyk>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.