Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Przepustnica, nastawnik klap, sterownik  
Autor Wiadomość
COZZI 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 48
Skąd: London
Wysłany: 2012-05-02, 22:07   [D3 04 3.0TDI ] Przepustnica, nastawnik klap, sterownik

Witam drodzy koledzy - ponawiam temat, moze znam juz wiecej fachowszych wyrazow- jak w temacie silnik 3.0 tdi, mam utrate mocy- moge jedynie muskac pedal gazu aby auto jechalo, zbyt szybko lub zbyt gwaltownie wcisne pedal gazu - zapala sie i mryga pomaranczowa sprezyna, ta od grzania swiec zarowych- oznacza to tryb awaryjny, zgasze auto , odpale od nowa i znow muskajac jade....

Kolega opisal tu na forum, ze przyczyna jest uszkodzony sterowni turbiny - przegladajac allegro jest tego sporo do sprzedania (czesc uzywana z demontarzu ) - pod nazwa przepustnica, nastawnik klap - Drodzy koledzy czy to wszystko to tosamo, czy warto kupic taka czesc uzywana- dodam ze z obserwacji wraz z numerem jest data- czy to produkcji ... - rozbierznosc cenowa od 250 zl do 1250 zl- jak to przy wymianie zkonfigurowac z turbina- z tego co wiem musi to byc jakos dopasowane,bardzo prosze o podpowiedzi, moze opis podobnych przypadkow (czy to nagminne) DZIEKUJE SERDECZNIE- Pozdrawiam





.
 
 
tobi 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-11, 17:34   

No dobrze a co stoi w logach bo powodów zapalenia i migania kontrolki może być kilka.
Jakoś to było diagnozowane ?
Sam ten sterownik da się wymienić ale trzeba zrobić nastawy.
Gdzieś jest to dokładnie opisane na forum A4. Co do gratów z allegro to jak dla mnie loteria. Nowa turbina z gwarancją to koszt 3600 PLN brutto więc ponad 1000PLN za sam sterownik to przesada...
Ja osobiście przerabiałem temat turbiny kilka lat temu.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-05-17, 19:28   

kolego sterownik klap a sterownik turbiny to dwie inne sprawy
sterownik turbo płynnie steruje kątem VGT (zmiennej geometrii) i został on zastąpiony układem podciśnieniowym z tradycyjną gruszką, a sterownik klap odnosi sie do kolektora ssącego któe to regulują długością kanału dolotowego w następujący sposób:
1)otwary-niskie obroty(krótki obieg)
2)zamknięty-środkowy zakres obrotowy(długi obieg)
3)otwarty-wysokie obroty(krótki obieg)
PODŁĄCZ VAS,VCDS.... i zczytaj błędy a będzie wszystko jasne :) wyjdzie taniej niż kupowanie w ciemno


Pozdrawiam Michał
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
COZZI 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 48
Skąd: London
Wysłany: 2012-05-22, 22:45   

Wlasnie od trgo musze zaczac, pytalem na poczatek rozpoznawczo, przyznam szczerze loobie wiedziec w czym rzecz a nie bezgranicznie ufac mechanikom- nie aby kogos urazic , poprostu tak mam- dzieki jeszcze raz serdecznie-podziele sie tematem niebawem
 
 
unknownuser 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 127
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2016-04-09, 00:37   

Podepnę się, żeby nie mnożyć tematów, ten sam problem mam, czyli nastawnik turbiny przestaje działać jak auto się nagrzeje (miga kontrolka świec, VCDS pokazuje brak adaptacji nastawnika) - wiem, że najlepiej wymienić, ale wiem też, że ludzie naprawiają.

Skoro nastawnik zimny działa, a temperatura mu przeszkadza to chciałem go rozkręcić i zobaczyć co go boli, posprawdzać obwody itp. i tutaj dwa pytania:
1. Czy mogę spokojnie rozkręcić obudowę nastawnica (nie chcesz żeby coś się rozsypało)
2. Czy macie jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę i co tam jest winne usterce.
 
 
Adrian 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3 lift
Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2020
Posty: 2
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-04-26, 11:50   

Siema wszystkim, napisze tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu. Otóż borykam się z problemem nastawnika. Ogólnie wywala mi błąd z uszkodzeniem uruchomieniem modułu sterowania turbosprężarki. Objawy to od czasu do czasu braku mocy, zapalenie się świec żarowych i tryb awaryjny. Ponowne odpalenie samochodu naprawia sprawę i auto ma normalne kopyto, kupiłem nowy nastawnik i błąd w vcds jest ten sam, wiem, że trzeba go zaadaptować, ale nie umiem znaleźć informacji jak to zrobić. Bardzo proszę o pomoc <placze> <placze>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.