|
Autor |
Wiadomość |
COZZI
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: London
|
Wysłany: 2012-05-02, 21:07 [D3 04 3.0TDI
] Przepustnica, nastawnik klap, sterownik
|
|
|
Witam drodzy koledzy - ponawiam temat, moze znam juz wiecej fachowszych wyrazow- jak w temacie silnik 3.0 tdi, mam utrate mocy- moge jedynie muskac pedal gazu aby auto jechalo, zbyt szybko lub zbyt gwaltownie wcisne pedal gazu - zapala sie i mryga pomaranczowa sprezyna, ta od grzania swiec zarowych- oznacza to tryb awaryjny, zgasze auto , odpale od nowa i znow muskajac jade....
Kolega opisal tu na forum, ze przyczyna jest uszkodzony sterowni turbiny - przegladajac allegro jest tego sporo do sprzedania (czesc uzywana z demontarzu ) - pod nazwa przepustnica, nastawnik klap - Drodzy koledzy czy to wszystko to tosamo, czy warto kupic taka czesc uzywana- dodam ze z obserwacji wraz z numerem jest data- czy to produkcji ... - rozbierznosc cenowa od 250 zl do 1250 zl- jak to przy wymianie zkonfigurowac z turbina- z tego co wiem musi to byc jakos dopasowane,bardzo prosze o podpowiedzi, moze opis podobnych przypadkow (czy to nagminne) DZIEKUJE SERDECZNIE- Pozdrawiam
. |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-11, 16:34
|
|
|
No dobrze a co stoi w logach bo powodów zapalenia i migania kontrolki może być kilka.
Jakoś to było diagnozowane ?
Sam ten sterownik da się wymienić ale trzeba zrobić nastawy.
Gdzieś jest to dokładnie opisane na forum A4. Co do gratów z allegro to jak dla mnie loteria. Nowa turbina z gwarancją to koszt 3600 PLN brutto więc ponad 1000PLN za sam sterownik to przesada...
Ja osobiście przerabiałem temat turbiny kilka lat temu. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2012-05-17, 18:28
|
|
|
kolego sterownik klap a sterownik turbiny to dwie inne sprawy
sterownik turbo płynnie steruje kątem VGT (zmiennej geometrii) i został on zastąpiony układem podciśnieniowym z tradycyjną gruszką, a sterownik klap odnosi sie do kolektora ssącego któe to regulują długością kanału dolotowego w następujący sposób:
1)otwary-niskie obroty(krótki obieg)
2)zamknięty-środkowy zakres obrotowy(długi obieg)
3)otwarty-wysokie obroty(krótki obieg)
PODŁĄCZ VAS,VCDS.... i zczytaj błędy a będzie wszystko jasne wyjdzie taniej niż kupowanie w ciemno
Pozdrawiam Michał |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
COZZI
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: London
|
Wysłany: 2012-05-22, 21:45
|
|
|
Wlasnie od trgo musze zaczac, pytalem na poczatek rozpoznawczo, przyznam szczerze loobie wiedziec w czym rzecz a nie bezgranicznie ufac mechanikom- nie aby kogos urazic , poprostu tak mam- dzieki jeszcze raz serdecznie-podziele sie tematem niebawem |
|
|
|
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-08, 23:37
|
|
|
Podepnę się, żeby nie mnożyć tematów, ten sam problem mam, czyli nastawnik turbiny przestaje działać jak auto się nagrzeje (miga kontrolka świec, VCDS pokazuje brak adaptacji nastawnika) - wiem, że najlepiej wymienić, ale wiem też, że ludzie naprawiają.
Skoro nastawnik zimny działa, a temperatura mu przeszkadza to chciałem go rozkręcić i zobaczyć co go boli, posprawdzać obwody itp. i tutaj dwa pytania:
1. Czy mogę spokojnie rozkręcić obudowę nastawnica (nie chcesz żeby coś się rozsypało)
2. Czy macie jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę i co tam jest winne usterce. |
|
|
|
|
Adrian
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3 lift
Wiek: 33 Dołączył: 26 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2020-04-26, 10:50
|
|
|
Siema wszystkim, napisze tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu. Otóż borykam się z problemem nastawnika. Ogólnie wywala mi błąd z uszkodzeniem uruchomieniem modułu sterowania turbosprężarki. Objawy to od czasu do czasu braku mocy, zapalenie się świec żarowych i tryb awaryjny. Ponowne odpalenie samochodu naprawia sprawę i auto ma normalne kopyto, kupiłem nowy nastawnik i błąd w vcds jest ten sam, wiem, że trzeba go zaadaptować, ale nie umiem znaleźć informacji jak to zrobić. Bardzo proszę o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |
|
|