Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-23, 20:17
|
|
|
Czujnik niecałe 300zł, po stronie pasażera szukaj po ściągnięciu dolnej osłony. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-12-23, 21:51
|
|
|
"Bugalon" yasio, a moze byc sie nauczyl czytac ze zrozumieniem zanim zaczniesz do mnie jakies wycieczki robic co?
Radzę pisać ze zrozumieniem bo widzę kolega ma jakieś problemy i ten czujnik nie jest w kolektorze dolotowym tylko w układnie dolotowym tak na marginesie |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-24, 10:20
|
|
|
Krzychu, nie wiem skad masz te rysunki ale to nie jest na pewno z 4.0 TDI, bo tam czujnikow nie ma w coolerach a przynajmniej ja ich tam nie widziałem demontując je przy okazji wyciągania tego silnika z budy
Yasio, czujnik pokazuje ciśnienie w kolektorze ssącym i jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie oznacza to ze jest on umieszczony w kolektorze, nigdzie zresztą nie napisałem ze jest umieszczony w kolektorze. Jak to zrozumiales inaczej to trudno, nic na to nie poradzę |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-24, 11:00
|
|
|
Zdjęcia z elsy oraz etki i jest jest ten czujnik na lewym intelcoolerze
Silnik V8 4.0tdi cr 4v
|
_________________
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-12-24, 12:05
|
|
|
Czujnik jest. Intercooler zdejmowane juz ze 4 razy do różnych napraw i jest tam czujnik. Nie ma jedynie tych wentylatorów z ilustracji. Reszta się zgadza.
Ciekawe, że oryginalny wydech webasto jest przykręcany do osłony. U mnie jest rurka aluminiowa ale peszel wprowadzona tamtędy. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-12-24, 12:18
|
|
|
U mnie tez brak wentylatorów A dla Krzycha |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-25, 21:42
|
|
|
Bardzo ciekawe zdjecia. W tym co demontowalem byl w rurze odchodzacej od coolera. Jestescie pewni ze w kazdym 4.0TDI tak jest? Widać rzeżbione rozbieralem Przepraszam w takim razie za zamieszanie (ale na rzezbione nie wygladalo bo normalnie w rurze byla dziura na czujnik) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-25, 23:03
|
|
|
Ja mialem go w rurce odchodzacej od coolera i to nie tym metalowym wąsie co od coolera odchodzi (cholera wie, moze co po wypadku bylo, pospawali i przeniesli czujnik). Za coolerem byla rurka gumowa, a potem do tej rurki szedł kawalek plastikowego elementu z czujnikiem. Nie przygladalem sie temu jakos dokładnie bo nie to było moim celem Chcialem jak najszybciej motor wywalic wiec nie wnikałem w budowe dolotu. Oba coolery wyjete zostały bardzo szybko (bo sa na gumach tylko) i nie odpinałem z żadnego z nich czujnika - bardzo dobrze to akurat pamietam.
Najwiecej problemow mialem z przewodami od alternatora, dopiero na drugi dzien po przeczytaniu miliona dokumentacji dowiedzialem sie ze sie go rozlacza w srodku na slupku
W kazdym razie jesli ten czujnik tam siedzi w kazdym 4.0 to jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. D3 akurat w 4.0TDI dotykałem tylko jednego (bo robie to hobbystycznie a nie zawodowo) wiec pochopnie wyciagnalem wniosek ze jest oryginalne i ze w kazdym jest tak samo |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-12, 05:37
|
|
|
Witam, właśnie wróciłem z garażu ponieważ dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć na tyle czasu żeby się zabrać za ten czujnik. Powiem szczerze myślałem że trochę łatwiejszy będzie do niego dostęp no ale w końcu udało się go wymontować. Niestety nie zrobiłem zdjęcia ale chyba to on jest winowajcą ponieważ czujnik się tak jakby otworzył. Konkretniej było widać całe jego wnętrze, brakowało tej zaślepki z góry. Teraz tylko muszę zamówić nowy i montaż.
krzychu22.p1i , dzięki wielkie za zdjęcia, znacznie mi to ułatwiło pracę ;-)
Edit: Czujnik wymieniony na nowy. Kupiłem z Boscha za 130PLN, niestety po wymianie kontrolka nadal miga :-( Nie miałem dostępu do komputera więc jeszcze nadzieja że trzeba będzie skasować ten błąd, chodź szczerze mówiąc udało mi się zlokalizować dziwny dźwięk, tak jakby nierównomierne syczenie że strony tej części.
[URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f116506ab57235f][/URL
Dziwne jest też to, że przed chwilą po zatankowaniu kontrolka zgasła i samochód miał moc ale przyspieszał w "falujący" sposób |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-02-02, 18:53
|
|
|
Witm, cięzko ostatnio z czasem więc dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę. Podłączyłem samochód pod interfejs, skasowałem wszystkie błędy i pojechałem się przejechać. Podczas jazdy nie pojawiła się żadna kontrolka lecz nadal nie było czuć mocy. Zatrzymałem się, zapisałem błędy i po ponownym odpaleniu znowu na zegarach choinka .
Powtórzyłem to kilka razy i takie oto błędy nadal się pojawiają, fakt faktem nie zawsze i nie wszystkie jednocześnie, ale tak jak piszę to wszystko co udało mi się zapisać.
17983 - Elektrozawór (N145): Zwarcie do plusa: P1575
16620 - Czujnik ciśnienia w kolektorze (G31): Nieprawidłowa informacja : P0236 Statyczne - górna granica przekroczona
P0236 - Turbina doładowania/ Supercharger obwodu doładowania/ wydajność (trochę bez sensu)
18080 - Sterowanie wentylatora układu chłodenia 1: przerwany lub zwarcie do masy: P1672
P2008 - Kolektor wlotowy prowadnicy obwodu sterowania/ otwarty Bank 1a ( to pewnie przez te czyjeś druciarstwo na ssącym )
Ma ktoś jeszcze pomysł, jakieś sugestie co może być przyczyną?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-02-02, 21:11
|
|
|
Sterownik turbiny sprawdzany? Już kilka ich wymieniałem, co prawda nie w A8 ale nie rzadko zdarza się, że się psują. W ASO kosztują grubo ponad 1000zł ale w necie są ndostępne tanie zestawy naprawcze |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek942
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-02-03, 16:01
|
|
|
Rozumiem że jedynym sposobem na sprawdzenie tego sterownika jest porządna diagnostyka VCDS'em, tak? |
|
|
|
|
|