Autor |
Wiadomość |
gardeliusz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-07-15, 00:36 [D3 04 4.0TDI
] wymiana oleju, filtry itd
|
|
|
Witam,
Panowie powiedzcie mi ile kosztuje wymiana filtrów, oleju itd przed zima.
Dodam ze ASO mnie nie interesuje :-D |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-07-15, 16:25
|
|
|
filtr oleju 60zł, olej 5w30 LL ok. 450zł, "zwykły" 5w30ok 400zł, filtr powietrza MANN 2x150zł, kabinowy węglowy 200zł, filtr paliwa pomiędzy 250-300zł nie lej castrola na zimę bo silnik będzie Ci klapał jak w traktorze, to szajs a nie olej |
|
|
|
|
gardeliusz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Radom
|
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof85
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: krzyś
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 24 Skąd: Orzesze Sląskie
|
Wysłany: 2014-01-12, 12:02
|
|
|
witam chciałem odswierzyć temat oleju do 4.0tdi/4.2tdi
mianowicie sprawdzając w katalogu motula wyskakują 4 rodzaje oleju + 3 rodzaju
dla serwisu long live i moje pytanie który jest najbardziej odpowiedni jeśli chodzi o poprawność pracy hydrauliki i rozrządu oczywiście w wysokich temperaturach (czasami jak silnik jest mocno rozgrzany to slychac jedno hydro w prawej głowicy)
drugie pytanie jakie dopuszczenie fabryczne ma 4.0 tdi 502 00 505 00 czy 504 00
507 00 czy może jakieś inne??? |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-01-12, 12:36
|
|
|
Oleje do 4.0TDI
VW 505 00, VW 505 01, VW 507 00 |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysztof85
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: krzyś
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 24 Skąd: Orzesze Sląskie
|
Wysłany: 2014-01-12, 13:01
|
|
|
acha kolego czyli w sumie każdy dobry a jaką klase lepkośći powinien mieć dla lepszej pracy hydrauliki 5w30 czy 5w40?
jeszcze jedno oleje firmy millers czy ktoś miał z tym styczność bo cena konkretna a jakość powiedzmy w porównaniu do motula ciekawe jaka? |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-01-12, 21:21
|
|
|
Krzysztof85 napisał/a: | acha kolego czyli w sumie każdy dobry a jaką klase lepkośći powinien mieć dla lepszej pracy hydrauliki 5w30 czy 5w40?
jeszcze jedno oleje firmy millers czy ktoś miał z tym styczność bo cena konkretna a jakość powiedzmy w porównaniu do motula ciekawe jaka? |
Ja jezdze na XADO 5w 50 radziecka technologia kosmiczna
Poczytaj |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-09-08, 11:52
|
|
|
Krzysztof85, w lipcu br. wymieniłem olej w 5.2 FSI na Millers XP Longlife5W30 5862 - wszystko jest OK, nie wiem jak jest z jego jakością na poziomie cząsteczkowym ;-) Ale nie narzekam na kulturę pracy silnika po wymianie. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-12, 11:56
|
|
|
Dworek, Piszesz że Dworek napisał/a: | na Millers XP Longlife5W30 5862 |
Co ile km zmieniasz tego LL?? |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-09-12, 11:58
|
|
|
Ledwo go wymieniłem, ale jak bym miał zmieniać, to pewnie standardowo po 10tys. Sugerujesz coś? :-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-12, 12:16
|
|
|
Dworek napisał/a: | Sugerujesz coś? :-) |
Dobra odpowiedź. Interwał rzeczywisty wymian oleju w S8 D3 to max 10tyś Pozwala to mniejszyć ryzyko powaznych awari silnika powodowanych poczesci przez tzw LL. |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-09-12, 12:36
|
|
|
Wiem wiem, już się naczytałem o "zaletach" LongLife ;-) W sumie, taki silnik czy inny, taki olej czy inny - 10 tysi to wystarczający przebieg do zmiany oleju. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-09-12, 20:38
|
|
|
Te wymiany LL zaczynają trącać taką samą sytuacją jak niewymienialność oleju w ASB. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-09-12, 20:47
|
|
|
Tia, jak pytałem w ASO o wymianę oleju w skrzyni, to mi powiedział gosteczek, że na 4 auta w których wymieniali, 3 zepsuli, z czego jedno właściciel zabierał na lawecie. I już nie wymieniają - po wymianie skrzynia zaczyna wariować, nie ma możliwości jej kalibracji i tyle. I nie wiem, czy oni nie słyszeli o dynamicznej wymianie oleju, czy też robili tym sposobem a jednak nie działa, czy o co kaman. |
|
|
|
|
|