Autor |
Wiadomość |
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-09-21, 17:14 [D3 04 4.2MPI
] Zapalila sie kontrolka EPC
|
|
|
Po okolo 2 tyg nie odpalania auta,dzisiaj wsiadam przekrecam kluczyk i nic,puszczam i po chwili zapalil.ale pojawila sie kontrolka EPC.sprawdzilem na mmi ,aku 70%.przejechalem sie ,i normalnie idzie.wiem ze mam bledy poduszek silnika.Co sie stalo? |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-09-21, 17:26
|
|
|
Podłącz kompa i sprawdz błędy . |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-09-21, 20:13
|
|
|
w o1 engine
blad 17985- right engine mount solenoid valve,
Po ponownym odpaleniu kontrolka znikla.
blad poduszki zostal,ale zawsze byl. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-21, 21:42
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Poduszka silnika nic z tym nie ma wspólnego.
Sprawdź błędy w skrzyni. |
A co skrzynia ma do tego? 2 tygodnie bez odpału to akumulator częściowo rozładował się. Jak uruchomiłeś, to alternator dawał prąd na maksa, stąd kontrolka. W A8 są takie myki z baterią. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:56
|
|
|
tez tak mysle ze to przez aku,ale co zrobic zeby sytuacja sie nie powtorzyla?Autem prawie wogole nie jezdze,a do tego co 3 tyg, na okolo 10 dni,latam do Menchesteru [Samolot]
Nie wiem w jakim stopniu elektronika podiera prad?Czy to norma ze pradu ledwie starczy na rozruch?Akumulator nowy. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:56
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | tez tak mysle ze to przez aku,ale co zrobic zeby sytuacja sie nie powtórzyła?
Nie wiem w jakim stopniu elektronika podiera prad?Czy to norma ze pradu ledwie starczy na rozruch?Akumulator nowy. |
No to jest ból. Mam podobnie, bo ostatnio też niewiele jeżdżę (doszło 2-gie auto w rodzinie), a A8 stoi w garażu, więc i z ogniw słonecznych raczej nie doładuje. Chyba nie ma innego sposobu jak co jakiś czas (może raz na miesiąc) podłączyć prostownik i po prostu doładować akumulator. Bo do pełnego naładowania to potrzeba z 15 minut jazdy. Nie wiem tylko, czy takim zwykłym prostownikiem można go ładować, czy też potrzeby jest specjalny (mam na myśli ładowanie akumulatora włączonego do instalacji, bez odpinania i wyciągania), ale niedługo to spraktykuję. No i akumulatory ołowiowe lubią być często ładowane i rozładowywane, więc taki postój im raczej nie służy. Mój aku ma dopiero 2 lata, ale w takich warunkach jak polata 4 to będzie dobrze. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-22, 12:09
|
|
|
pebo, O jakich ogniwach mówisz?? Doposażyłeś sobie w cos A8??
Są takie prostowniki malutkie i słabe ale własnie do podtrzymywania aku by był zawsze w stanie gotowości i nasze samochodowe baterie własnie w takim stanie lubią być utrzymywane bo w przeciwnym razie zdechną.
Niestety podłączanie jakiejs ładowarki do aku podpiętego do auta to bardzo zły pomysł i z tego co wiem D3 tego nie znosi. U mnie w D2 nie ma to żadnego problemu-ja od 5 lat nie odłączałem aku do ładowania a jedynie jak cos dłubałem w aucie. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-22, 12:22
|
|
|
Spoko, mam na myśli akumulatory ołowiowe a konkretnie akumulatory kwasowo-ołowiowe (te najpopularniejsze) - to akumulatory elektryczne oparte na ogniwach galwanicznych zbudowanych z elektrody ołowiowej, elektrody z tlenku ołowiu(IV) (PbO2) oraz ok. 37% roztworu wodnego kwasu siarkowego, spełniającego funkcję elektrolitu.
A z tym małym prostownikiem to masz świetny pomysł. Czytałem że D3 nie lubią być tak doładowywanie, chociaż przy wymianie np. tylnych klocków hamulcowych z EBP wskazane jest podłączenie prostownika. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2013-09-22, 17:04
|
|
|
ja laduje na aucie i nie widze roznicy,prostowniczek malutki,maly amperaz nie zaszkodz.
wlasnie ide odlaczyc.na prostowniku prawie 14v pokazuje.mysle ze juz jest w pelni naladowany.
To nic innego jak co 2 tyg prostownik zapiac?D3 tak ma? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-12, 22:13
|
|
|
A ja mam taką mini ładowarkę od jakiejś zabawki (był w niej taki mały aku 12V) i ta ładowarka ma może z 500mA można to podłączyć i lecieć do Egiptu (a właśnie latają już :-D ) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2020-01-02, 20:16
|
|
|
I mnie ten problem dopadł 🙄 kiedy rano chcę odpalić auto przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje tylko kontrolka EPC się pali.... rozrusznik nie kręci... jak się pobawię chwilę to za 10 razem odpali. O co kaman 🙄🤔
Zauważyłem że to jest zawsze tak że albo po dłuższym postoju, albo jak jest zimno na dworze, albo deszcz pada.... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-10, 14:47
|
|
|
Możliwe że masz złodzieja prądu, nie masz podłączonego gdzieś czegoś - cokolwiek? kamerkę, alarm itp |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2020-01-15, 10:20
|
|
|
Kiedyś wałkowaliśmy temat lewego poboru prądu gdy w aucie były klamki z guziczkami do bezprzewodowego otwierania które przeciekały co powoduje wzbudzanie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|