Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Kodowanie wtryskiwaczy  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-01, 08:05   [D3 04 4.0TDI ] Kodowanie wtryskiwaczy

Wczesniej juz pisałem o tym aucie ale przypomnę temat. Samochód po zatankowaniu benzyny sypnal opilkami w uklad. Wszystko wyczyszczone i wymienione co trzeba. Wtryskiwacze po naprawach i regulacjach na stole u boscha. Pytanie mam takie:

Jak zakodować te wtryskiwacze z użyciem VAGa? Bo w tej chwili sytuacja jest taka, że sterownik zbudowal sobie korekty wtryskiwaczy za ostatni czas swojej pracy (przed demontażem). Chciałbym te korekty wykasować żeby sterownik mógł ponownie zbudować sobie adaptację od zera. Jak to zrobic VAGiem - wie ktos?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-01, 10:13   

Ja mam w skanerku opcje kasowanie adaptacji i w wielu interfejsach widziałem podobna sprawę-Odłączenie Aku także powinno to spowodować tylko w D3 z tym odłaczaniem...
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-01, 14:51   

Akurat w tym nie bylo problemow z odlaczaniem. Tylko ręczny trzeba bylo potem zaadoptowac a tak poza tym zaden problem. Z tym kasowaniem adaptacji to chyba nie tak do konca jak napisales, ale gdybym wiedzial to na 100% to bym nie pytal :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-01, 14:56   

No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam :) W tym śmiesznym viakenie jest ta funkcja ale nie wiem jak działa ale u gazownika w jakims tam vagu miał to samo-kasowanie adaptacji i mowił że to zeruje własnie to. A odłaczenie aku przynajmniej w D2 zeruje korekty i wsio trza poukładac jakies km na PB tu klekot to raczej nie ma problemuz LPG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-03, 21:30   

Apophis napisał/a:
No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam :)


zdecydowanie nie znasz się ;)

ps: czy po regeneracji wtryski dostały nowy kod?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-03, 22:56   

panton napisał/a:
zdecydowanie nie znasz się ;)


W swojej wersji nie znalazłem w VCDS funkcji "KASOWANIE ADAPTACJI" ale ponoc jakos sie to robi :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-09, 08:26   

panton napisał/a:
Apophis napisał/a:
No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam :)


zdecydowanie nie znasz się ;)

ps: czy po regeneracji wtryski dostały nowy kod?


Nie, nie dostały. Ogolnie to ich sprawa wygladala tak, że zostały rozebrane, wyczyszczone i złożone. Zmiany kodu nie było bo po złożeniu potwierdziły kody. Pytanie nie jest jednak czy kodować tylko jak kodowac :)

Wiadomo, że kody informują ster o tolerancjach parametrów wtrysków i ich przynależnościach do pewnych klas. Sterownik silnika wiedzac jakie jest kodowanie zmienia "przedwtrysk" i "powtrysk" - nie wiem jak to lepiej nazwać - dla każdego wtryskiwacza z osobna.

Problem polega na tym, że wraz z przebiegiem ecu uczy się korekt wraz z zabrudzeniem/zużyciem tych wtryskiwaczy. W tej chwili korekty ma zapisane na czas tuż przed całkowitym zatrzymaniem samochodu. Chodzi o to, żeby mu te korekty teraz skasować i kazać nauczyć się ich od nowa na wyczyszczonych i przekonserwowanych wtryskiwaczach.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2015-07-09, 22:13   

załóż wtryski do innych cylindrów i zakoduj na nowo wszystko
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-10, 07:34   

Pablo, weź proszę przeczytaj dokładnie co napisałem.

Pytanie w tym wątku jest proste. JAK TO ZAKODOWAC PRZY UZYCIU VAGA?

W 3.0 TDI nie ma problemu, bo w adaptacjach wpisuje się kody i wszystko hula, ale w 4.0 nie wiem jak to zrobic dlatego pytam.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
mgg73 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-11-21, 00:02   

Bugalon napisał/a:
Pablo, weź proszę przeczytaj dokładnie co napisałem.

Pytanie w tym wątku jest proste. JAK TO ZAKODOWAC PRZY UZYCIU VAGA?

W 3.0 TDI nie ma problemu, bo w adaptacjach wpisuje się kody i wszystko hula, ale w 4.0 nie wiem jak to zrobic dlatego pytam.


Witam,
czy ktoś zna rozwiązanie tego tematu tzn. jak zakodować wtryskiwacze w 4.0? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam,
mg
 
 
yeero 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3, E60
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: ldz
Wysłany: 2018-01-11, 13:08   

Odkopuje rowniez temat. Nie wiem jak zakodowac wtryski do 4.0 TDI

Mozna wejsc w adaptation w i kanalach 71-78 mozna odczytac kody wtryskow ale nie za bardzo jest jak ustawic nowe. Mozna wprowadzic tylko 5 cyfr w New Value.

Ogolnie do kodowania potrzebna jest potrzebna opcja LongAdaptation ale jej nie ma dla tego silnika

Ktos cos wie ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-01-13, 19:30   

yeero napisał/a:
Ogolnie do kodowania potrzebna jest potrzebna opcja LongAdaptation ale jej nie ma dla tego silnika
A posiadasz oryginalny VCDS ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-15, 22:05   

A co za róznica? Ja w 4.0 tez nie znalazłem miejsc gdzie mozna przykodować wtryski..
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-01-15, 23:31   

szeryfisch napisał/a:
A co za róznica?
W chińczykach dużo opcji często brakuje dlatego pytam. Do kodowania wtrysków w VAGach i tak zawsze używam Gutmann MM 66, znacznie prościej i szybciej.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.