Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-07-01, 08:05 [D3 04 4.0TDI
] Kodowanie wtryskiwaczy
|
|
|
Wczesniej juz pisałem o tym aucie ale przypomnę temat. Samochód po zatankowaniu benzyny sypnal opilkami w uklad. Wszystko wyczyszczone i wymienione co trzeba. Wtryskiwacze po naprawach i regulacjach na stole u boscha. Pytanie mam takie:
Jak zakodować te wtryskiwacze z użyciem VAGa? Bo w tej chwili sytuacja jest taka, że sterownik zbudowal sobie korekty wtryskiwaczy za ostatni czas swojej pracy (przed demontażem). Chciałbym te korekty wykasować żeby sterownik mógł ponownie zbudować sobie adaptację od zera. Jak to zrobic VAGiem - wie ktos? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 10:13
|
|
|
Ja mam w skanerku opcje kasowanie adaptacji i w wielu interfejsach widziałem podobna sprawę-Odłączenie Aku także powinno to spowodować tylko w D3 z tym odłaczaniem... |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-07-01, 14:51
|
|
|
Akurat w tym nie bylo problemow z odlaczaniem. Tylko ręczny trzeba bylo potem zaadoptowac a tak poza tym zaden problem. Z tym kasowaniem adaptacji to chyba nie tak do konca jak napisales, ale gdybym wiedzial to na 100% to bym nie pytal |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 14:56
|
|
|
No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam W tym śmiesznym viakenie jest ta funkcja ale nie wiem jak działa ale u gazownika w jakims tam vagu miał to samo-kasowanie adaptacji i mowił że to zeruje własnie to. A odłaczenie aku przynajmniej w D2 zeruje korekty i wsio trza poukładac jakies km na PB tu klekot to raczej nie ma problemuz LPG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-07-03, 21:30
|
|
|
Apophis napisał/a: | No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam |
zdecydowanie nie znasz się
ps: czy po regeneracji wtryski dostały nowy kod? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-03, 22:56
|
|
|
panton napisał/a: | zdecydowanie nie znasz się |
W swojej wersji nie znalazłem w VCDS funkcji "KASOWANIE ADAPTACJI" ale ponoc jakos sie to robi |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-07-09, 08:26
|
|
|
panton napisał/a: | Apophis napisał/a: | No w VCDS nie mam takiej funkcji albo się nie znam |
zdecydowanie nie znasz się
ps: czy po regeneracji wtryski dostały nowy kod? |
Nie, nie dostały. Ogolnie to ich sprawa wygladala tak, że zostały rozebrane, wyczyszczone i złożone. Zmiany kodu nie było bo po złożeniu potwierdziły kody. Pytanie nie jest jednak czy kodować tylko jak kodowac
Wiadomo, że kody informują ster o tolerancjach parametrów wtrysków i ich przynależnościach do pewnych klas. Sterownik silnika wiedzac jakie jest kodowanie zmienia "przedwtrysk" i "powtrysk" - nie wiem jak to lepiej nazwać - dla każdego wtryskiwacza z osobna.
Problem polega na tym, że wraz z przebiegiem ecu uczy się korekt wraz z zabrudzeniem/zużyciem tych wtryskiwaczy. W tej chwili korekty ma zapisane na czas tuż przed całkowitym zatrzymaniem samochodu. Chodzi o to, żeby mu te korekty teraz skasować i kazać nauczyć się ich od nowa na wyczyszczonych i przekonserwowanych wtryskiwaczach. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2015-07-09, 22:13
|
|
|
załóż wtryski do innych cylindrów i zakoduj na nowo wszystko |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-07-10, 07:34
|
|
|
Pablo, weź proszę przeczytaj dokładnie co napisałem.
Pytanie w tym wątku jest proste. JAK TO ZAKODOWAC PRZY UZYCIU VAGA?
W 3.0 TDI nie ma problemu, bo w adaptacjach wpisuje się kody i wszystko hula, ale w 4.0 nie wiem jak to zrobic dlatego pytam. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
mgg73
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2017-11-21, 00:02
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Pablo, weź proszę przeczytaj dokładnie co napisałem.
Pytanie w tym wątku jest proste. JAK TO ZAKODOWAC PRZY UZYCIU VAGA?
W 3.0 TDI nie ma problemu, bo w adaptacjach wpisuje się kody i wszystko hula, ale w 4.0 nie wiem jak to zrobic dlatego pytam. |
Witam,
czy ktoś zna rozwiązanie tego tematu tzn. jak zakodować wtryskiwacze w 4.0? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam,
mg |
|
|
|
|
|
|
|
yeero
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D3, E60
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 4 Skąd: ldz
|
Wysłany: 2018-01-11, 13:08
|
|
|
Odkopuje rowniez temat. Nie wiem jak zakodowac wtryski do 4.0 TDI
Mozna wejsc w adaptation w i kanalach 71-78 mozna odczytac kody wtryskow ale nie za bardzo jest jak ustawic nowe. Mozna wprowadzic tylko 5 cyfr w New Value.
Ogolnie do kodowania potrzebna jest potrzebna opcja LongAdaptation ale jej nie ma dla tego silnika
Ktos cos wie ? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-13, 19:30
|
|
|
yeero napisał/a: | Ogolnie do kodowania potrzebna jest potrzebna opcja LongAdaptation ale jej nie ma dla tego silnika | A posiadasz oryginalny VCDS ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-15, 22:05
|
|
|
A co za róznica? Ja w 4.0 tez nie znalazłem miejsc gdzie mozna przykodować wtryski.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-15, 23:31
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | A co za róznica? | W chińczykach dużo opcji często brakuje dlatego pytam. Do kodowania wtrysków w VAGach i tak zawsze używam Gutmann MM 66, znacznie prościej i szybciej. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
|