|
Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2021-06-23, 10:57 [D3 04 4.0TDI
] Mocne dymienie, odłączona przepływka pomag
|
|
|
Witam,
1. Auto mocno dymi pod obciążeniem. Czarny gęsty ciężki dym, który długo nie chce się rozwiać za samochodem.
2. Odłączenie przepływek niemal całkowicie usuwa problem. Pozostaje lekki niebieskawy dymek przy bardzo ostrym przegazowaniu do odcinki.
3. Co zastępuje odczyt gdy przepływki są odłączone? Na wolnych pokazuje 0 z obu przepływek ale po dodaniu gazu ponad 1200obr wskakuje odczyt jakby jakiś inny czujnik realizował funkcje przepływek. Czy w związku z tym bez nich na razie mogę jakoś jeździć sobie aż przyjdą nowe?
4. Wymienić przepływki czy coś jeszcze do sprawdzenia? Losowo wywala na 5-10 sekund spiralkę i sterownik turbiny lewej i/lub prawej defective (po chwili gaśnie i działa normalnie bez zarzutu, po skasowaniu nie wraca aż do ponownego rozruchu ale nie zawsze się pojawia) oraz raz na miesiąc może (ze 4-5 razy od stycznia) wywalił czujnik ciśnienia doładowania.
5. Dodatkowo był okres a właściwie dwa takie okresy kiedy na pewien czas dymienie prawie całkowicie ustało np na 3 tygodnie ostatnio i teraz wróciło dlatego i ja wracam do tematu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-23, 20:15
|
|
|
1. Batory zawsze mi się kojarzył z nadmiarem paliwa
2. U siebie mam wrażenie (oprócz tego że to diesel i wkreca sie wolno) że zablokowane
jest kręcenie na wolnych do oporu (ale nie próbowałem bez przepływek )
3. To jest ciekawe ale jak sobie może to wyestymować? Ma dane podstawowe (wyliczone we
fabryce do konkretnego dolotu) do tego rpm + temperatura zasysanego i z tego kleci, uważam
jak widać po ustąpieniu objawów poradzili sobie całkiem nieźle |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2021-06-24, 05:52
|
|
|
maciu napisał/a: | 1. Batory zawsze mi się kojarzył z nadmiarem paliwa
2. U siebie mam wrażenie (oprócz tego że to diesel i wkreca sie wolno) że zablokowane
jest kręcenie na wolnych do oporu (ale nie próbowałem bez przepływek )
3. To jest ciekawe ale jak sobie może to wyestymować? Ma dane podstawowe (wyliczone we
fabryce do konkretnego dolotu) do tego rpm + temperatura zasysanego i z tego kleci, uważam
jak widać po ustąpieniu objawów poradzili sobie całkiem nieźle |
1. No zły odczyt przepływek => źle wstaje turbo => zalewa paliwem. Tak jest na pewno tylko nie wiem czy winić tylko przepływki czy coś jeszcze sprawdzać.
2. U mnie da się pod czerwone go zakręcić. Za to bez przepływek w normalnej jeździe na S nie dochodzi pod czerwone... obroty gdzieś pod 3.5tys się kończą i zmienia bieg
3. Spotkałem się informacjami, że niektóre auta potrafią MAF zastępować przez MAP sensor w chwili uszkodzenia pierwszego i już z czystej ciekawości chciałem się dowiedzieć jak to działa tutaj. Mamy normalny MAF Sensor a nawet dwa i do tego jest Boost Pressure Sensor i czy on w tej chwili działa jak MAP Sensor(tylko on jest gdzieś przy IC a MAP to w kolektorze zazwyczaj siedzi) a może podane są jakieś wyidealizowane dane dla zadanej wartości otwarcia przepustnicy w danej temperaturze z pominięciem sensorów. Zdziwiło mnie, że odczyt najpierw jest 0, co oczywiste jak odłączone przepływki. Po czym pojawia się normalny odczyt po przegazowaniu Wiem, że są auta co podają maksymalną wartość w chwili wykrycia awarii przepływki a tu płynnie zmieniający się z gazem odczyt
[ Dodano: 2021-07-13, 06:38 ]
UPDATE...
Bez przepływki nie dymi, z przepływką nową dymi. Czy ktoś ma możliwość sprawdzić lub po prostu wie czy jakieś adaptacje trzeba wykonywać po montażu nowej przepływki? Lub podpowie co innego może być nie tak? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-07-13, 09:08
|
|
|
a jak wygląda ciśnienie w kolektorze w obydwu przypadkach? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |