Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] problem z klima  
Autor Wiadomość
ruffi22 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-06-30, 21:34   [D3 04 4.0TDI ] problem z klima

objawy - jak juz sie wlaczy slabo chlodzi , czeciej jednak nie da sie jej wlaczyc.

wymienilem :
- cz. g65 - nie pomoglo
- uszczelnilem wyciek (byla jedna nieszczelnosc) dobilem gazu - nie pomoglo
- dlawik , ktory znajduje sie w alu. przwodzie - nie pomoglo
- osuszacz - nie pomoglo

wag nie pokazuje zadnych błedów...

nadal klima wlaczy sie tylko na poczatku podczas postoju , gdy rusze potrafi sie wylaczyc i wieje cieplo... czasem gdy hamuje przed skrzyzowaniem i skrecam to czuje ze wieje zimno... o co z tym chodzi?? macie jakies pomysly??
czy w d3 jest parownik tak jak w d2??
z gory dzieki za sugestie i pomoc.
pozdrawiam
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-01, 08:38   

sprawdzal ktos co sie dzieje na niskim i wysokim cisnieniu na manometrach?
moze problem jest z klapami od nawiewow i puszcza cieple powietrze z nagrzewnicy
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-07-01, 09:44   

sprzęgło sprężarki
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-01, 10:23   

z tego co kojarze to tam nie ma juz sprzegla, a komresor caly czas sie kreci,
tylko jest zawor ktory steruje przeplywem-moze on sie zacina,
ale czesto jesli te uklady sa bez czynnika to kompresory sa do smieci bo pracuja na sucho
 
 
ruffi22 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-07-01, 18:32   

cisnienie sprawdze we wtorek.
Jeszcze jedna ważna rzecz ktora mi umknela... mianowicie po wyciagnieciu dlawika z przewodu na siateczce byly aluminiowe wiórki ... czy ktos spotkal sie z czyms takim??
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-01, 19:29   

jezdziles bez czynnika? pewnie to sa opilki z rozlatujacego sie kompresora
 
 
ruffi22 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-07-01, 20:39   

Arthur tak jak pisalem mialem wyciek czynnika z laczenia 2 przewodow do chlodnicy po wymianiane dwoch oringow jest ok. przed ta operacja sciagnieto 38gram czynnika. Twierdzisz ze to moze byc wina kompresora , ktory ma juz dosc?? czy mozna to jakos konkretnie zdiagnozowac?
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-01, 20:54   

jesli bedzie problem ze stabilnym utrzymaniem wysokiego cisnienia, to raczej bedzie wina kompresora, mozna jeszcze probowac podmieniac elektrozawor sterujacy cisnieniem.
 
 
ruffi22 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-07-02, 15:20   

sam już nie wiem... w sobote przy wymianie osuszacza sciagalem czynnik i bylo go 600g - czyli tyle ile powinno byc. Po wymianie nabilem gazu do pelna ... dzisiaj bylem w serwisie od klimy i sciagneli tylko 340g... juz nie wiem o co chodzi ... czy rozne maszyny moga miec rozną tolerancje?? gosc sprawdzil sprezarke i mowil , ze nie podoba mu sie zakres niskiego cisnienia ... ze powinna pracowac w granicach 0,2 a jest 0,28 ... nie wiem co mam o tym myslec... oni sami nie wiedza i twierdza ze sprezarka do wymiany...
dzisiaj po nabiciu klimy chłodzi tylko na postoju jak tylko rusze klima sie wylacza... nie wiem czy jest cos odwiedzialne za "przelozenie" pracy silnika na prace sprezarki poza paskiem...?
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-03, 07:05   

zmien serwisy od klimy ;-) goscie nie maja widze zielonego pojecia, potrafia tylko podpiac maszyne i zerow wiedzy co sie dzieje w ukladzie.
Podczas jazdy sprezarka ma wieksze obroty i moze wytworzyc wieksze cisnienie, dlatego pewnie czujniki ja wylaczaja, wentylatory dzialaja?
 
 
ruffi22 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-07-03, 11:40   

No wlasnie ... raz jeszcze wieczorem wszystko przemyslalem i caly ten problem zaczyna sie od cz. g65... po jego wymianie na "sprawny" zaczely sie takie jaja. Widzialem ten czujnik i wiem ze wyglada inaczej niz org. 3r0959126 a teraz praktycznie jestem pewny ze to jego wina... tak jak piszesz Arthur, na jalowym biegu jest ok ale jak tylko obroty lekko sie podniosa idzie tez cisnienie i ten czujnik pewnie wylacza kompresor ... kupilem juz org. cz. i zaraz zaczne demontaz przodu i go wymienie... mysle ze wszystko bedzie dzialac ...
a co do tego serwisu klimy ... dzisiaj sie upewnie ale mam przeczucie ze gosc zrobil mnie w konia... ale o tym nieudolnym serwisie napisze jak sprawdze ile czynnika mam teraz...

[ Dodano: 2012-07-13, 23:06 ]
problem rozwiazany- czyszczenie calego ukladu i wymiana sprezarki zalatwila temat.
reasumujac - jezeli kiedykolwiek znajdziecie opiłki w dlawiku(filterku) to macie do wymiany sprezarke/kompresor klimatyzacji!! wymieniajac sprezarke ZAWSZE trzeba wyczyscic caly uklad czyli przewody , skraplacz , parownik i wymienic osuszacz. Dodam , ze podczas tej calej operacji robiac czyszczenie ukladu pozbylem sie przykrego zapachu klimy (czyszczenie parownika).
Gdyby ktokolwiek mial jakis problem z klima to prosze pytac... temat znam juz od podstaw i nie ma dla mnie zadnych tajemnic ;)
pozdrawiam
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.