Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Problemy z elektryką. Błędy zimą?...  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-01, 21:01   [D3 04 4.0TDI ] Problemy z elektryką. Błędy zimą?...

Witam,

Założyłem nowy temat bo myślę, że mój problem może okazać się drobnostką lub jakimś pojedyńczym zwarciem.

Jak kupiłem auto miało ono problem bo stało nie ruszane przez 2 miesiące w zimę pod chmurką. Zapalało sie pełno kątrolek i błędów. Problem zniknoł wraz z zimą. Obecnie auto stoi pod chmurką od miesiąca i ostatnio jak pisałem przydarzyło mi się zagotowanie auta i w błędach wyszło zwarcie do masy na obu wiatrakach chłodnicy. Późniejsza diagnoza dała około 30 błębów i każdy związany ze zwarciem do masy lub błędem elektroniki. Czasem pokaże się słaby akumulator po przekręceniu zapłonu ale odpala normalnie. (Jak rzeczywiście był słaby aku to "chechłał" znacznie słabiej i wolniej, więc nie wydaje mi się aby był słaby).

Mam wrażenie, że moim problemem będzie jakaś nieszczelność i zawilgocenie instalacji/modułu jakiegoś. Bo znowu zima i znowu pełno błędów. Teraz wstawiłem do znajomego grzanego warsztatu auto na 4 dni i zastanawia mnie czy błędy znikną.

Może macie jakieś propozycję od czego można zacząć sprawdzać instalację? Od modułu zarzadzania energią?

P.S. Przednia szyba jest z innego roku, na podszybiu od strony pasażera(w komorze silnika) znalazłem jakieś sterowniki i sporo liści wkoło nich. Co to za sterowniki?

pozdrawiam,
Karol
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-01, 21:25   

drago_o napisał/a:
Może macie jakieś propozycję od czego można zacząć sprawdzać instalację?

Zacznij od sprawdzania przekaźników pochowanych w podszybiu. Kilka razy miałem podobne przypadki w Audi (nie tylko A8) i zazwyczaj były to zawilgocone i zaśniedziałe przez to przekaźniki.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-01, 21:29   

Podszybie od strony komory silnika czy rozbieranie kratki w środku?

Jeszcze dodam, że w zeszłym roku jak i teraz wystąpienie błędów poprzedziło ponadnormalne parowanie się szyb w środku, że musiałem ciągle na dmuchawie przedniej szyby jeździć aby coś widzieć.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-01, 21:36   

Podszybie to nie komora silnika ;) ...przypomniało mi się, że ostatni taki problem miało RS4 z 2006. Pokazywało kilkanaście błędów komponentów silnika i wszystko związano z masą. Auto też trooochę stało i po dłuższym szukaniu okazało się, że przekaźnik od sterowania dodatkowym powietrzem zawiesił się z pozycji zamkniętej.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-01, 21:41   

Mi wyrzuca konkretnie w ostatnim teście właściwie w każdym sterownikem poza 5 błędy zwarcia do masy + jakieś inne różne.... ale w każdym jest zwarcie do masy.

Oki... już kiedyś pytałem ale nikt mi nie odpisał. Jak się rozbiera to podszybie? ta kratka to na wcisk jest? Jakieś zatrzaski?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-02-01, 21:56   

drago_o napisał/a:
ale w każdym jest zwarcie do masy
To na 99% jakiś przekaźnik uwalony, co do podszybia to nie pomogę ...nie pamiętam jak to w D3 wygląda.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-02, 14:49   

nie moge znaleźć żadnych przekaźników na podszybiu... Ktoś ma jakąś instrukcję lub schemat? Podpowiedź? Może niepotrzebmnie rozbierałem te wycieraczki a szukać ich w środku?

JEdyne jakie narazie odnalazłem to w bagażniku nad akumulatorem...

Potwierdza się trochę mój tok myślenia. Po kilku dniach w ciepłum garażu mało co z błędów zostyało...

Pierwszy LOG:
http://wklej.to/90wVN

Obecny LOG
http://wklej.to/MgVXV

Prosze o ocenę jeśli ktoś wie więcej na ten temat...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-02-02, 18:51   

drago_o napisał/a:
Podszybie od strony komory silnika czy rozbieranie kratki w środku?

Jeszcze dodam, że w zeszłym roku jak i teraz wystąpienie błędów poprzedziło ponadnormalne parowanie się szyb w środku, że musiałem ciągle na dmuchawie przedniej szyby jeździć aby coś widzieć.


co do tego to mogę wyjaśnić i pomóc:

paranormalne parowanie szyb wiaże sie w 99% w niedrożnym odpływem podszybia lub tez częsciowo zatkanym odpływem tłumacząc dalej w dolnej czesci dmuchawy jest otwór bądz też otwory poprzez które woda skrupulatnie podąza do wentylatora który pieknie rozbryzguje wode na szybe w postaci pary ,reszta spływa na dół i tam też się osiada i nawet jak auto zgasi się to nagrzewnice są gorące i odparowuje woda to tak na tyle

reszta tej 1 % to mokre dywaniki :) po operacji wyczyszczenia odplywu gdzie po wyczyszczeniu odplynelo jeszcze 3 litry wody jeden dzień bylo pary (resztki co dostaly sie do nagrzewnic) teraz jest super i auto stoi 2 dni i pary nie ma :D

moglo byc że stan wody w podszybiu nazbieral się wysoko conieco podlało elektrykę a nastepnie woda spłynęła u mnie róznymi błędami syplo a wody mialem ze fiu fiu tylko ze u mnie ztala i odplynąc nie chciala :/
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-02-02, 22:18   

Sterowniki silnika na podszybiu wyglądają tragicznie moim zdaniem :P

Trochę ogarnolem... Zostało mi parę błędów drobnych. Nic poważnego. Auto juz jeździ. Wydaje mi się że mam problem z termostatem nie otwiera się poprawnie. Mocno zagrane auto leci ponad 90C jedynie puszczenie na fulla nawiewy ciepłego zmniejsza temperaturę. Rura przy chłodnicy u góry jest lekko ciepła tylko nawet przy 100C... Innej rury ani chłodnicy na po składanym aucie nie dotknę.

Moje pytanie, ktoś mi wyjaśni który termostat jest do czego? Jeden jest w pompie wody a gdzie jest drugi i do czego?

Apropo parowania to na pewno sprawdze. Mi paruja rzadko ale czasami tak się robi. Sprawdzenia te kanały tylko naradzie nie wiem jak się zza to zabrać ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.