Autor |
Wiadomość |
witanus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2016-12-19, 11:13 [D3 03 4.0TDI
] Falowanie obrotów silnik
|
|
|
Witam Panie i Panów,
Zauważyłem ostatnio iż podczas jazdy na tempomacie auto nie trzyma obrotów. Na niższych biegach ciągle się przyśpiesza a po wrzuceniu 6-tki i jazdy ponad powiedzmy ok 100-120 km/h obroty ciągle mi falują. Nie jakoś mocno - wielkość tego falowania wynosi ok 70-100 obr/m. Ale auto tak jakby dodawało gazu i zdejmowało. Nie że szarpie - ale jednak czegoś "szuka". I tutaj moje pytanie - czy inni użytkownicy A8 D3 4.0TDI również zauważają podobne ruchy obrotomierza????? Pytam, bo nie wiem czy zacząć kopać w podciśnieniach i dolotach czy macie podobne doświadczenia.
W przypadku mojej sztuki A8 - wykonane było mnóstwo pracy. 2 - krotnie wyciągany był silnik, dlatego coś mogłem coś nie końca dobrze złożyć / pominąć. Może jakaś opaska nie trzyma, może wąż przetarty.... Oczywiście brak błędów w VCDS. Również wydaje mi się iż auto więcej pali - wcześniej na tempomacie przy prędkości ok. 120 - potrafiłem z ogromnym zdziwieniem zrobić 8,5 litra na 100km a teraz zejście poniżej 11,5 litra jest wyczynem. Wiem że zima itd. generalnie nie przeraża mnie to spalanie ale to może być jakiś dodatkowy trop. Proszę o Wasze opinie n/t prędkości obrotowej silnika - czy u Was również faluje. Dziękuję Darek |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
witanus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2016-12-19, 11:48
|
|
|
Drago_o, dziękuję za info. Jest ono spójne z moim podejrzeniami... że jednak coś jest nie 'halo'. Sprawa nie będzie prosta - VCDS nic nie podpowiada ale cóż maska w górę i szukam. Oby to nie było nic przy turbawkach bo tam dostęp że uff.....
Darek |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-12-19, 12:31
|
|
|
U mnie falowało bo konwerter w skrzyni siadał albo wąż od podciśnienia od góry był rozwalony po tych naprawach ustało falowanie |
_________________
|
|
|
|
|
witanus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2016-12-19, 20:15
|
|
|
Jako, że nie dawało mi to spokoju - oczywiście dzisiaj po pracy do garażu. W połowie problem rozwiązany auto pali zdecydowanie mniej ( średnie spalanie wróciło do 8,5 nawet mniej 8,2 ) ale falowanie występuje dalej. Zgodnie z sugestiami przeglądnąłem podciśnienia. Mając schemat - nie jest to szczególnie trudne zadanie. Wszystko wygląda na OK - niemniej zainteresował mnie zawór zwrotny ( po prawej stronie - patrząc od zderzaka ) taki czarno biały walec. Wyciągnąłem go dmuchnąłem w jedną stronę puszcza w drugą nie - czyli sprawny. Tylko czy on jest poprawnie zamontowany ???? Odwróciłem go - auto odpaliłem bez problemów. Samochód zaczął od razu inaczej reagować na gaz. W trakcie jazdy pracuje na wyraźnie niższych obrotach...przy spokojnej jeździe wcześniej ok 1700 - 2000 teraz 1300-1500 co przełożyło się na mniejsze spalanie.......
Falowanie pozostało - ale przez to że pracuje w niższym obszarze obrotów jest wyraźnie mniejsze.
Cóż będę szukał dalej - bo falowanie mnie irytuje a w takich pojazdach ma działać na 100%, niemniej fakt iż spalanie spadło z 11,5 na 8,5 cieszy mnie również bardzo bardzo!!!!!!
Skoro podciśnienia załatwione - kolejnym etapem będą uszczelki pod lewym kolektorem ssącym. Pod prawym wymieniłem przy wymianie silnika - pod lewym niestety nie. Dlatego to będzie chyba kolejny krok. Jeżeli jeszcze jakieś pomysły piszcie. Diagnostyka skrzyni biegów zrobiłem tak na szybko VCDS-em błędów brak....
Pozdrawiam i dziękuje Darek |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-19, 21:26
|
|
|
Nie rob diagnostyki tylko logi dynamiczne. Jedziesz z vcdsem i sprawdzasz wartosci obrotowe dla silnika i skrzyni aby sprawdzic czy winny nie jest konwerter. Zawsse przy rozpedzaniu wartosc silnika jest wieksza a pozniej sie rowna i zapina lockup. Po zmianie biegu znowu to samo.W duzym uproszczeniu. W kazdym razie jadac rowno wartosci obrotowe powinny sie zrownac i tak juz isc z zapietym lockupem.
Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-12-20, 08:27
|
|
|
A ja zadam pytanie kiedy był wymieniany olej w skrzyni i jaki masz przebieg ?
U mnie w a8 z 2008 było falowanie na górnych obrotach po wymianie oleju przestało silnik 3.0tdi przebieg 240tys olej nie ruszany od nowości pomogło pytanie na jak długo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
witanus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2016-12-20, 08:28
|
|
|
Gracias gracias gracias..... no to teraz już mam jasność Po logach dynam. będzie 100% wiadomo czy to już skrzynia daje o sobie znać ( trochę by to było szybko bo przebieg auta 210K) czy kwestia nieszczelności.... Auto ma swoje lata - rok produkcji 2003 - i w moich rękach raptem 6 miesięcy..... nie wiadomo co się z nim wcześniej działo, równie dobrze skrzynia może się kończyć......
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-12-20, 08:41
|
|
|
Nie kończy się skrzynia - tylko sprzęgło w skrzyni , teoretycznie najsłabszy element . Znam przypadki gdzie wymiana oleju na ZF 6 pomogła na falujące obroty . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
witanus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 8 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2016-12-20, 09:10
|
|
|
Panowie,
Odnośnie przebiegu - wszyscy wiemy co się dzieje z samochodami sprzedawanymi w Polsce. Aktualny przebieg na liczniku to 210.000. Nie będę zaklinał się że tak jest (każdy wie ile kosztuje VAG Commander 3,6 i co potrafi) - ale: kierownica nie wytarta, skóra w szczególności na fotelu kierowcy całkiem przyzwoita ( brak przetarcia) przyciski niewytarte - poza guzikiem sterowania szyby - pasażera ( dziwne )
Auto kupiłem z uwalonym silnikiem - swoją przygodę opisałem na forum:
http://www.a8team.pl/d3-0...003-vt20597.htm
Silnik kupiony podobno??? nikt nie da gwarancji ani certyfikatu z przebiegiem ok. 200.000 km - ale to też oczywiście loteria. Każdy sprzedający mówi że przebieg znikomy..... niemniej kupiłem go naprawdę dobrej cenie 4000 zł - stąd zaryzykowałem.
Odnośnie skrzyni biegów - Niestety nie mam wiedzy o tym kiedy był wymieniany olej w skrzyni. Faktycznie na dzisiaj wydaje się jedynym logicznym krokiem, oczywiście po zrobieniu logów.
Postaram się nagrać dzisiaj filmik z pracy silnika i w szczególności obrotomierza tak byście widzieli dokładnie o czym mówię.
Upgrade soft w skrzyni hmmmm ??? VCDS-em chyba nie bardzo, da się to zrobić z poziomu złącza OBD (zalecany/sugerowany hardware+soft???) Czy jednak trzeba sterownik na stół i programować EEPROM? |
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-12-20, 09:18
|
|
|
Tak jak koledzy piszą czasami wymiana oleju i softu pomoże tylko jak wymiana to dynamiczna |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-20, 09:19
|
|
|
Z poziomu gniazda OBD jak najbardziej ale nie VCDS'em. Potrzebna głowica VAS do tego. Ale wspomniane operacje jak zmiana oleju np bardzo by się mogły takiej skrzyni przydać. No i dużo ludzi twierdzi, że już nigdy nie pojedzie na cokolwiek związanego ze skrzynią nigdzie indziej jak ZF Dortmund
Co do wnętrza to nie sugeruje się nim odkąd widziałem na żywo D3 z 2003 roku z ponad milionem km Było lepsze niż moje |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|