Autor |
Wiadomość |
xMCSx
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2,0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: Szukam perełki :) D3 4.0
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 1 Skąd: Amsterdam
|
Wysłany: 2013-12-08, 12:05 [D3 02 4.0TDI
] Największe problemy, najczęstsze usterki
|
|
|
Witam.
Jestem nowym forumowiczem i nie ukrywam, ze moja wiedza na temat d3 nie jest powalająca, dlatego ten temat. Mam nadzieje, ze pomożecie mi rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące silnika 4.0tdi. Od kilku ostatnich dni szukam informacji o awaryjności tej jednostki. Generalnie większość informacji się powiela, a najczęstsze komentarze to "nie warto" albo informacje dotyczące konieczności wyjęcia silnika zęby wymienić rozrząd. Ponadto najwięcej kłopotów przysparzają układy wtryskowe i elementy osprzętu łańcucha rozrządu.
Luzujące się klapy w kolektorze ssącym.
I tutaj generalnie kończy się wszystko co udało mi się ustalić, proszę was jako doświadczonych użytkowników d3 o dodatkowe informacje. Co jeszcze sprawia duże problemy w tym silniku?
Dziękuję za pomoc poświęcony czas oraz wasza wiedzę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:15
|
|
|
Usterki które wymieniłeś, wystarczą żeby puścić właściciela z torbami. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:24
|
|
|
Dochodzą jeszcze sterowniki turbin a reszta to sporadycznie i często na własne życzenie. Jak ktoś nie zadba o wtryski i zaczną lać to w konsekwencji zrobią dziurę w tłoku itd. Pewnych usterek się nie bagatelizuje. Nie zmienisz rozrządu na czas to przeskoczy i głowica albo dwie do roboty. Itd... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:25
|
|
|
xMCSx samo te że ten silnik został zastąpiony 4.2 to już o czymś świadczy. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:53
|
|
|
no nie krzychu nie dokońca tak jak mówisz, bo idac twoim tokiem to silnik bfm (MPI) zastąpiono technologią FSI i co na lepsze? dalej nie rozwizali problemu z kolektorami, sterownikami turbin czy nawet wtryskiwaczy. silnik 4.2tdi zastąpił 4.0 głównie na nie spełnianie normy emisji spalin a przy tym przekonstruowano sporo podzespołów jego osprzętu czy na leprze kwestia sporna.
[ Dodano: 2013-12-09, 19:44 ]
a propos tego tematu dorzucam z ost. chwili :-)
jak myślicie co tu jest nie tak i dlaczego ? (pytanie podchwytliwe) hehe co wam mówią te dane i jakie niosą za sobą konsekwencje... taka mała zabawa panowie diagności :-) |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-09, 20:44
|
|
|
4.2 TDI ma praktycznie bezawaryjne wtryskiwacze. Mozna je z powodzeniem montowac w 3.0TDI gdzie są wyjatkowo awaryjne. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-12-09, 21:00
|
|
|
wolek napisał/a: | jak myślicie co tu jest nie tak i dlaczego ? (pytanie podchwytliwe) hehe co wam mówią te dane i jakie niosą za sobą konsekwencje. |
Jestem laikiem, przeładowanie? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-12-09, 21:12
|
|
|
Nie wartosc doladowaia jest równa atmosferycznemu bo jest na wolnych. Podpowiem temperatura ropy... |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-09, 22:21
|
|
|
Temp. paliwa troche wysoka, przy szybkiej jeździe na autostradzie może dojść do 120-150 stopni. Przy normalnej jeździe temperatura powinna być w granicach 40-60 stopni. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-12-09, 22:33
|
|
|
Dokladnie... A taka osiąga przy normalny poruszaniu sie po czym ucina dawke wtrysku i przechodzi do awaryjnego. A przyczyna? |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-10, 22:55
|
|
|
diesel nie jest moją mocną strona. Strzelam: uszkodzona, lub zapchana chłodnica paliwa.
Wiem jedynie że są montowane na powrotach do zbiornika by rozgrzane paliwo nie trafiało do zbiornika? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-12-10, 23:29
|
|
|
Uszkodzony zawór obiegu paliwa. Znajduje sie w filtrze paliwa, na lini powrotu. Gdy silnik jest zimny dziala jak podgrzewacz kierując powracające paliwo z silnika spowrotem. Zawór dziala trochę jak termostat i otwiera sie gdy temp. Paliwa jest dostatecznie duza i puszcza paliwo na chłodnicę. Tak mniej wiecej. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-11, 09:31
|
|
|
Rozgrzane paliwo moze trafic do zbiornik, to nie jest problem. Niższa temperatura jest wymagana gdy paliwo dostarczane jest do wtryskiwaczy. Przy zbyt wysokiej traci swoje własciwości. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-12-11, 10:52
|
|
|
Tak rozgrzana ropa zaczyna bąbelkować co jest niszczące dla pompy i wtryskiwaczy. Ponadto dużo trudniej ja sprężyć... Dlatego bardzo trudno odpalić rozgrzany silnik a zimny pali na strzala. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
bart89
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Auto
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: e39 530d
Wiek: 35 Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-15, 08:35
|
|
|
ja podpiąłbym się do zapytania kolegi, ale w kwestii czy polecacie czy nie, bo prawda taka że jak się o silnik nie dba to każdy się zepsuje. Stąd pytanie czy jak się ustrzeli "zdrowy" model i będzie się o niego dbało to czy usterki tu wymienione się pokażą (mankament tych silników?!). Trochę off topowo, ale mniejsza awaryjność benzyna czy diesel ? Również dziękuje za czas i wiedze. |
|
|
|
|
|