Autor |
Wiadomość |
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-12, 20:44 [D3 08 3.0TDI
] Nowy aku-warta
|
|
|
Kupiłem dzisiaj nowy aku warta 110ah/920 wczesniej od nowosci siedziała też warta 110ah850
po przekładce na mmi 40%naładowania ,zrobiłem 50mil skoczyło na 100% po paru godzinach spadek na 40% i info ze trzeba włączy silnik.
Czy ten aku musi sie porządnie dołdowac,czy morze jakaś lipa z nim?
zrobiłem kodowanie na 110ah 920 dac mu trochę czasu-czy zareklamowac? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2014-03-12, 21:37
|
|
|
raczej to nie wina akumulatora tylko coś w np. mmi pobiera prąd w stanie spoczynku systemu... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-12, 23:30
|
|
|
Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ?? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-13, 22:04
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ?? |
He,dziwne pisząc temat zaznaczyłem w tag.swoje auto-po uwadze moderatora zmieniłem na 3D All
A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-13, 22:40
|
|
|
olimpus104 napisał/a: | A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam |
Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany
Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-13, 23:02
|
|
|
Trochę teorii:
Główne zadania komputera sterującego układem zarządzania energią polegają na kontroli stanu naładowania akumulatora, a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu zużycia prądu przez odłączanie funkcji jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania. Celem jest unikanie zbyt mocnego wyładowania akumulatora i zagwarantowanie przez to w każdym czasie zdolności do uruchomienia silnika.
Za pomocą komputera sterującego układem zarządzania energią -J644- odbywa się ciągła kontrola akumulatora. Sprawdza on stan naładowania akumulatora (SOC, State of Charge) i jego zdolność rozruchową. Komputer sterujący reguluje optymalne napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku. Może on przeprowadzić odciążenie (zmniejszenie ilości odbiorników) i zwiększenie liczby obrotów biegu jałowego. W celu zmniejszenia prądu spoczynkowego przy silniku WYŁ., komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym, może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN. W ten sposób unika się zbyt głębokiego wyładowania akumulatora.
Zadania komputera -J644- sterującego układem zarządzania energią są podzielone na trzy moduły działania. Te moduły działania są aktywne przy różnych stanach samochodu. Moduł działania 1 jest układem zarządzania akumulatorem. Jest on odpowiedzialny za diagnozę akumulatora (jest zawsze aktywny). Moduł działania 2 jest układem zarządzania prądem spoczynkowym. W razie potrzeby dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje). Moduł działania 3 jest dynamicznym układem zarządzania. Jest on odpowiedzialny za regulację napięcia ładowania i zmniejszanie ilości włączonych odbiorników (podczas pracy silnika).
Prąd akumulatora i temperatura akumulatora mierzone są w komputerze sterującym. Przy tym temperatura akumulatora przeliczana jest za pomocą algorytmu na akumulator. Pomiar napięcia akumulatora następuje przy tym na dodatnim biegunie akumulatora.
Najprościej to wyjąć lub wypiąć akumulator (obie klemy), solidnie, nie śpiesząc się naładować do pełna. Po naładowaniu sprawdzić napięcia i jeśli ok, to do auta. Po założeniu do auta obowiązkowo wkodować i dopiero jeździć i obserwować. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-14, 16:53
|
|
|
FOSS napisał/a: | olimpus104 napisał/a: | A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam |
Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany
Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora. |
kupiłem ten akumulator- http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1497.l2649
brak numeru czesci i vao,więc zostawiłem kodowanie ze starego aku.warta 110ah 850a
panowie może ktoś podrzuci vao do warty 110 ah 920a |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-03-14, 22:25
|
|
|
Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem
110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232 |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-15, 11:52
|
|
|
orkaskawina napisał/a: | Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem
110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232 |
4F0-to a6
A wczesniej jaki miałeś aku?
Nowy ładuje do 100% i trzyma dobrze? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-15, 12:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
kali
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-03-15, 12:51
|
|
|
Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku
000915105DL
VA0121020K09P
DSC08935 (2).JPG
|
|
Plik ściągnięto 8622 raz(y) 77,58 KB |
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-15, 12:59
|
|
|
kali napisał/a: | Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku
000915105DL
VA0121020K09P |
Jak już wcześniej pisałem,stary org.aku .miałem identyczny ale tam było 110ah 850A a teraz mam110ah 920a i ładuje tylko do 60 % i koniec dlaczego tak się dzieje?czy to dlatego ze jest różnica w pojemności prądu rozruchowego i go alternator nie doładowuje
wczoraj kupiłem już orginalny akumulator w serwisie audi, zakodowałem VCDS jak trzeba,ale problem pozostał-czyli wskazania poziomu naładowania akumulatora na MMI są takie ze pokazuje 60% po przejechaniu leci na 100% i po paru godzinach spada do 60% morze sterownik zarządzania energią padł,lub zapamiętał stary akumulator? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-30, 21:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-18, 18:02
|
|
|
Posiadam akumulator 100Ah 870A jak mam go poprawnie zakodować bo nie mam zielonego pojęcia-pomoże ktoś? |
|
|
|
|
|