Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 3.0TDI ] Nowy aku-warta  
Autor Wiadomość
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-12, 20:44   [D3 08 3.0TDI ] Nowy aku-warta

Kupiłem dzisiaj nowy aku warta 110ah/920 wczesniej od nowosci siedziała też warta 110ah850
po przekładce na mmi 40%naładowania ,zrobiłem 50mil skoczyło na 100% po paru godzinach spadek na 40% i info ze trzeba włączy silnik.
Czy ten aku musi sie porządnie dołdowac,czy morze jakaś lipa z nim?
zrobiłem kodowanie na 110ah 920 dac mu trochę czasu-czy zareklamowac?
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-03-12, 20:53   

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty


Dlaczego w profilu widnieje rocznik '08 a w TAGu '02?

Proszę o poprawę tytułu tematu.


Pozdrawiam
Simone331
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2014-03-12, 21:37   

raczej to nie wina akumulatora tylko coś w np. mmi pobiera prąd w stanie spoczynku systemu...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-03-12, 23:30   

Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ??
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-13, 22:04   

FOSS napisał/a:
Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ??


He,dziwne pisząc temat zaznaczyłem w tag.swoje auto-po uwadze moderatora zmieniłem na 3D All ;)


A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam :D
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-03-13, 22:40   

olimpus104 napisał/a:
A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam :D

Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany


Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-13, 23:02   

Trochę teorii:
Główne zadania komputera sterującego układem zarządzania energią polegają na kontroli stanu naładowania akumulatora, a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu zużycia prądu przez odłączanie funkcji jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania. Celem jest unikanie zbyt mocnego wyładowania akumulatora i zagwarantowanie przez to w każdym czasie zdolności do uruchomienia silnika.

Za pomocą komputera sterującego układem zarządzania energią -J644- odbywa się ciągła kontrola akumulatora. Sprawdza on stan naładowania akumulatora (SOC, State of Charge) i jego zdolność rozruchową. Komputer sterujący reguluje optymalne napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku. Może on przeprowadzić odciążenie (zmniejszenie ilości odbiorników) i zwiększenie liczby obrotów biegu jałowego. W celu zmniejszenia prądu spoczynkowego przy silniku WYŁ., komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym, może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN. W ten sposób unika się zbyt głębokiego wyładowania akumulatora.

Zadania komputera -J644- sterującego układem zarządzania energią są podzielone na trzy moduły działania. Te moduły działania są aktywne przy różnych stanach samochodu. Moduł działania 1 jest układem zarządzania akumulatorem. Jest on odpowiedzialny za diagnozę akumulatora (jest zawsze aktywny). Moduł działania 2 jest układem zarządzania prądem spoczynkowym. W razie potrzeby dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje). Moduł działania 3 jest dynamicznym układem zarządzania. Jest on odpowiedzialny za regulację napięcia ładowania i zmniejszanie ilości włączonych odbiorników (podczas pracy silnika).

Prąd akumulatora i temperatura akumulatora mierzone są w komputerze sterującym. Przy tym temperatura akumulatora przeliczana jest za pomocą algorytmu na akumulator. Pomiar napięcia akumulatora następuje przy tym na dodatnim biegunie akumulatora.

Najprościej to wyjąć lub wypiąć akumulator (obie klemy), solidnie, nie śpiesząc się naładować do pełna. Po naładowaniu sprawdzić napięcia i jeśli ok, to do auta. Po założeniu do auta obowiązkowo wkodować i dopiero jeździć i obserwować.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-14, 16:53   

FOSS napisał/a:
olimpus104 napisał/a:
A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam :D

Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany


Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora.


kupiłem ten akumulator- http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1497.l2649

brak numeru czesci i vao,więc zostawiłem kodowanie ze starego aku.warta 110ah 850a

panowie może ktoś podrzuci vao do warty 110 ah 920a
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 468
Skąd: Skawina
Wysłany: 2014-03-14, 22:25   

Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem

110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-15, 11:52   

orkaskawina napisał/a:
Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem

110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232


4F0-to a6
A wczesniej jaki miałeś aku?
Nowy ładuje do 100% i trzyma dobrze?
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-15, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kali 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 (D3)
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-15, 12:51   

Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku

000915105DL
VA0121020K09P

DSC08935 (2).JPG
Plik ściągnięto 8364 raz(y) 77,58 KB

 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-15, 12:59   

kali napisał/a:
Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku

000915105DL
VA0121020K09P


Jak już wcześniej pisałem,stary org.aku .miałem identyczny ale tam było 110ah 850A a teraz mam110ah 920a i ładuje tylko do 60 % i koniec :/ dlaczego tak się dzieje?czy to dlatego ze jest różnica w pojemności prądu rozruchowego i go alternator nie doładowuje :/

wczoraj kupiłem już orginalny akumulator w serwisie audi, zakodowałem VCDS jak trzeba,ale problem pozostał-czyli wskazania poziomu naładowania akumulatora na MMI są takie ze pokazuje 60% po przejechaniu leci na 100% i po paru godzinach spada do 60% morze sterownik zarządzania energią padł,lub zapamiętał stary akumulator?
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-30, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-03-18, 18:02   

Posiadam akumulator 100Ah 870A jak mam go poprawnie zakodować bo nie mam zielonego pojęcia-pomoże ktoś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.