Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 08 3.0TDI ] air suspension-sport  
Autor Wiadomość
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-23, 11:01   [D3 08 3.0TDI ] air suspension-sport

Witam,na wyswietlaczu MMI przy regulacji zawieszenia poziom ,lift' aktywuje się z opóżnieniem do pozostałych trzech funkcji .mam na myśli podswietlenie.
zawieszenie pracuje normalnie,auto mam 3 miesiące ,wczesnienj tego nie zauważyłem.
Coś sie dzieje? :/

dystans 001.JPG
Plik ściągnięto 6018 raz(y) 189,72 KB

_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-23, 14:10   

Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci?
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-23, 17:23   

Korton napisał/a:
Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci?


Właśnie nie,funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-23, 18:00   

coś nie halo masz. U mnie "Lift" jest dostępny od 0-do ok 80-90km/h, po przekroczeniu tej prędkości gaśnie, by ponownie się aktywować jak zwolnię
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-24, 01:21   

olimpus104 napisał/a:
... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.

Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.

Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-01-24, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-24, 13:22   

FOSS napisał/a:
olimpus104 napisał/a:
... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu.

Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.

Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym ;)


Ok,uspokoiłeś mnie .Może ma tęż, na to wpływ ze ostatnio jeżdze na bardzo krótkich odcinkach :D VCDS-nic nie pokazuje,więc spoko i pozdrawiam <hihi>
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-25, 18:38   

Jednak nie do końca mogę byc spokjny,zrobiłem pomiary wysokości zawieszenia,od osi koła do krawędzi błotnika i tylne lewe ma 378mm a prawe koło 396 u mnie od strony kierowcy.Siedzi niżej prawie 2 cm
Zawieszenie działa normalnie lift-idzie szybko w górę-dynamik schodzi ładnie w dół,ale zawsze jest różnica 2 cm <hmm> poza tym,dostrzegłem ze te prawe tylne koło jest jakby górną prawą strona bardziej schowane .nie wiem co jest,wczoraj założyłem dystanse przód 15mm tył 20mm więc bardziej przyjrzałem się kołom ,nie wiem czy wcześniej też tak było?




Zrobiłem test zawieszenia '

sobota 005.JPG
Plik ściągnięto 6000 raz(y) 178,26 KB

sobota 013.JPG
Plik ściągnięto 5992 raz(y) 229,84 KB

sobota 008.JPG
Plik ściągnięto 6015 raz(y) 187,77 KB

sobota 012.JPG
Plik ściągnięto 6015 raz(y) 103,42 KB

_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-01-25, 20:51, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-01-25, 18:44   

Jeśli VCDS nie pokazuje błędów, to ja jednak proponowałbym adaptację, tu masz trochę na ten temat: http://wiki.ross-tech.com...trol#Adaptation
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-25, 19:35   

pebo napisał/a:
Jeśli VCDS nie pokazuje błędów, to ja jednak proponowałbym adaptację, tu masz trochę na ten temat: http://wiki.ross-tech.com...trol#Adaptation


błędów nie ma,fakt ale co jest?koło jakby stało inaczej i ta różnica 2cm
miałem zrobic kalibracje ale zobacz fotki z testów czy tak ma byc ze w przednim zawieszeniu jest wieksze cisnienie jak w tylnych?
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-01-25, 19:49   

Ciśnienia masz podane na klapce wlewu paliwa i z tego co pamiętam, to z przodu będzie wyższe ciśnienie, bo ta jest większe obciążenie - silnik i skrzynia, na tył zostaje niewiele. Według mojej skromnej opinii, skoro nadwozie unosi się i opada prawidłowo, to system działa dobrze, tyle że trzeba mu podać odpowiednie wartości odniesienia - od tego jest kalibracja. Tak się zdarza, gdy np. ktoś wymieni amortyzator i nie dokona kalibracji zawieszenia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-25, 19:57   

pebo.miałem namyśli ciśnienie w amortyzorach,widac na fotkach tylne 2,28-przednie 5.86 bara
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-01-25, 20:07   

Wydaje mi się, że ciśnienie w amorach też będzie inne, ale nie znalazłem nigdzie danych, jakie prawidłowo powinno być.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-26, 00:01   

Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica <hmm>

Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.

Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-01-26, 00:50   

FOSS napisał/a:
Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica <hmm>

Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.

Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację.


Foss te dwa zdjęcia wstawiłem zeby pokazac ze tylne koło to które siedzi niżej ,jest też bardziej schowane patrz na fotke po lewej stronie. poza tym dzisiaj te pomiary robiłem w różnych miejscach,parkingi, podłoże raczej równe i uwierz jak nic 2 cm różnicy.
a czy takie powinno byc ciśnienie w amorach jak na moich fotkach? jutro zrobię tą kalibracje ,chyba bardziej nie spier...
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-16, 12:39   

Na równa nawierzchnie to warto jechac na jakaś galerię z parkingiem poziomowym, tam raczej powierzchnia jest równa :-)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.