Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Cewki - Akcja serwisowa  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2010-09-16, 22:13   [D3 04 4.2MPI ] Cewki - Akcja serwisowa

Słuchajcie Panowie i Panie. Na początku sierpnia dorabiałem kluczyk i bezpłatnie wykonano mi przegląd serwisowy. Powiedziano mi, że w moim autku producent zaleca wymianę cewek zapłonowych. Silnik (4.2 BFM) działał bez problemu, więc nie bardzo chciałem to zaczepiać. Mówili, że podobno niektóre mogą się nadtopć, Więc umówiłem się na wizytę w Sieńko i Syn w Białymstoku na połowę sierpnia - wymieniono bezpłatnie 8 cewek zapłonowych. Bez opłat za wymianę i za cewki. Zapodaję temat, może komuś się przyda. Pozdro.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
gorgu 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: malopolska
Wysłany: 2010-09-24, 21:04   

kolego tez mam A8 z silnikiem BFM dzisiaj dzwoniłem do serwisu w katowicach i powiedzieli ze akcja obejmuje tylko audi z USA. Więc moje pytanie czy twój wóz to amerykan czy europejczyk ?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2010-09-27, 07:20   

Tak, mam auto sprowadzone z USA, wersja na rynek amerykański.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Robson 


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: UK
Wysłany: 2010-09-27, 22:06   

W UK nie ma tej akcji serwisowej.
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-09, 21:31   

Odgrzewany kotlet, ale byłem ostatnio przejazdem na przeglądzie w ASO Audi w Katowicach (Noma 2) i objęła mnie ta akcja serwisowa. Tzn. nie wymieniali mi cewek, bo okazało się że mam właściwe, ale Pan bez pytania dopisał mi taką pozycję na zleceniu i wiem, że sprawdzali po numerach seryjnych części czy nie mam tych wadliwych.
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-07-09, 21:48   

Bylo,bylo,to juz bylo i akcja sa objete WSZYSTKIE autka, niewazne z jakiego kraju i w jakim kraju, Robson- w UK tez, mi wymienili 8 bez marudzenia :)
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2011-07-14, 21:37   

Saberek napisał/a:
Bylo,bylo,to juz bylo i akcja sa objete WSZYSTKIE autka, niewazne z jakiego kraju i w jakim kraju, Robson- w UK tez, mi wymienili 8 bez marudzenia :)


mi wymienili 3, zero problemów, całość zajęła 40min.
 
 
Robson 


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-16, 10:00   

Jestem umowiony na poniedzialek, ale ktos juz umnie wymienial cewki i jest chyba tylko jedna ori.
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2011-07-16, 20:02   

Ja dodam, że w Lellku w Opolu powiedzieli mi, że wymianie nie podlegają nie ori cewki a takową jedną miałem u siebie, więc ją zostawili, wymienili pięć sztuk bo trzy miałem już te poprawne

pozdro
_________________

 
 
Robson 


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: UK
Wysłany: 2011-07-19, 15:54   

Wymienili 6 sztuk
 
 
lysyadam27 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2011-08-22, 21:35   

Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-09-19, 23:53   

lysyadam27 napisał/a:
Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.


Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-20, 00:11   

pebo napisał/a:
lysyadam27 napisał/a:
(...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.

Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.

No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)

Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-20, 10:56   

FOSS napisał/a:
pebo napisał/a:
lysyadam27 napisał/a:
(...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.

Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.

No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)

Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)


odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnie
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-09-20, 18:52   

maciu napisał/a:
FOSS napisał/a:
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)

odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnie
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne

Dlatego napisałem o silnikach HEMI...
wprawdzie samo HEMI dotyczy akurat konkretnie konstrukcji silnika i kształtu jego cylindrów (półsferyczne) ale o tym silniku pisałem dlatego, że to właśnie one często wyposażone są w system MDS (system zmiennej pojemności czynnej).
System ten działa w taki sposób, iż niezauważalnie wyłącza z pracy cztery cylindry (ekonomiczny tryb pracy) w momencie, kiedy do jazdy wystarczająca jest mniejsza moc silnika.

Jeździłem wielokrotnie 5.7V8HEMI (w różnych modelach aut) i szczerze mówiąc ja chyba nie zauważyłem momentu kiedy te cylindry są wyłączane ale na pewno od strony usterek technicznych nic szczególnego z tymi silnikami się nie działo ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.