Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] d3 4,2mpi spalanie stukowe  
Autor Wiadomość
danek25 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2021
Posty: 33
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2022-10-03, 08:30   [D3 04 4.2MPI ] d3 4,2mpi spalanie stukowe

Witam. Ostatnio zauważyłem granie metaliczne podczas przyspieszania pod dużym obciążeniem. Jadąc z otwartą szybą ewidentnie słychać metaliczne dzwonienie. W blokach pomiarowych w 20 i 21 widać podczas przyspieszania jak zapłon leci na 10 stopni opóźnia go ewidentnie. Auto jest w czystej PB i lata na 95, na 98 nie testowałem jeszcze. 12 tys temu zmieniane świece na NGK platinum. Nic poza dzwiękiem z autem się nie dzieje. W parametrach nie widać by wypadały zapłony, nie rzuca błędami ubogiej mieszanki itp tylko te dzwięki. Rozrząd ustawiony na idealne 0. Co może poza paliwem powodować stukowe spalanie? Pomocy bo szkoda silnika.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2022-10-10, 22:33   

A nie rozsypał Ci się któryś kat? Ewentualnie urwana jakaś osłona która drzy? Kompa podpinałeś czy silnik generuje jakieś błędy? ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
danek25 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2021
Posty: 33
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2022-10-11, 13:17   

Nic z tych rzeczy, usterek brak, katy 1000% ok raz, że w parametrach dawka by leciała w plus a dwa sondy by świrowały u mnie wszystko jest oki. Jedynie to jak pisałem tnie zapłon pod 12 stopni i napięcia na stukowych widać lecą pod 9V na wszystkich cylindrach praktycznie. Mało tego dwiema innymi jeżdziłem i obie idento klikają czyżby ten typ tak miał?
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-10-13, 08:59   

u mnie też cofa zapłony na 95 ale to d2 i w instrukcji jest napisane że auto wystrojone na 98 i jak się używa paliwa z niższą liczbą oktanową to nie użytkować auta za ostro bo silnik może zostać uszkodzony, wystąpuje spadek mocy itd
 
 
danek25 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2021
Posty: 33
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2022-10-13, 09:18   

W kilku już wsłuchiwałem się i problem występuje, niestety nawet na 98 za to przy LPG jest ok. Domniemam więc, że jest to problem w naszym zaj...ym polskim PB. Benzyna 98 pewnie ledwo osiąga liczbę oktanową 95, a ta już nie wspomnę jaki to rozcieńczalnik.
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-10-13, 16:23   

najlepiej by było zalać 98 skasować korekty pojeździć trochę i sprawdzić w vcds czy cofa i o ile w porównaniu do 95 niestety przy obecnych cenach taki test może być nieprzyjemny finansowo. Ja tylko sprawdzałem czy cofa równa na wszystkich cylindrach
 
 
danek25 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2021
Posty: 33
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2022-10-13, 16:41   

ee tam finanse odłóżmy na bok, zalałem pod korek 98 i jest ciut mniej ale jest. Co do cofania to jest równo, ale auto softowo jest napisane tak, że jeśli nawet jest problem z jednym cofa zapłon dla wszystkich po równo. Tu z pomocą przy chodzą napięcia stukowe, choć też nie jest to pewne sprawdzanie. Najlepiej było by stetoskopem osłuchać na którym banku i poszczególne cylindry, ale to ciężko, bo musi być obciążenie, a więc podczas jazdy. To wiadomo nie wykonalne. Jak dla mnie jedno jest pewne musi to być związane z paliwem, bo choć ja w swojej LPG nie posiadam, to sprawdzałem dwie inne które idento się zachowują i parametrami i fizycznie stuki, tyle, że tam auta z LPG i porównując na LPG problem znika zupełnie i fizycznie i w parametrach to ewidentnie dużo lepiej widać. Zarówno i cofana zapłony jak i napięcia na stukowych są dużo niższe. Jeszcze jak dorwę gdzieś stację z PB 100 oktanowym to zrobię test. Niestety w mojej okolicy nie mam takiego paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.