Autor |
Wiadomość |
radar
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-21, 23:12 [D3 04 4.2MPI
] Drżenie silnika przy 1900-2000 obr/min
|
|
|
Witam wszystkich. Jestem tu nowy, mam na imię Artur. Myślę, że jest tu wielu fascynatów i prawdziwych profesjonalistów jeśli chodzi o A8 i znajdę tu pomoc za co z góry serdecznie dziękuję.
Od kilku miesięcy jeżdżę Audi A8 2004 rok 4,2 benzyna (bez LPG). Zaobserwowałem drżenie silnika gdy dodaję gazu do 1900 obr/min bez względu na to czy stoję na biegu jałowym czy jadę. Drżenie jest dość mocne. Wcześniej wychodziły błędy sondy: zbyt uboga mieszanka, zbyt bogata mieszanka oraz: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem. Nastąpiła wymiana świec, wymiana przepływomierza, czyszczenie jakiejś przepustnicy, znaleziono jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Po tym wszystkim został tylko błąd: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem, drżenie zmniejszyło się o ok 30% ale nadal jest i to jest mocno wyczuwalne gdy jadę dobrej jakości drogą w zakresie obrotów od 1800 do 2000, potem ustaje lub zwiększa się częstotliwość drżenia i wrażenie jest takie, że to drżenie ustaje. Zaznaczam, że na postoju gdy dodaję gazu do 1800-1900 obrotów to drżenie także występuje więc wykluczam uszkodzenie opon, felg, zawieszenia. Dodam także, że na postoju, na wolnych obrotach gdy pozycja skrzyni biegów jest w pozycji PARKING wyczuwa się także nierówną pracę silnika.
Proszę pomóżcie bo mój fachowiec elektronik nie ma bardzo pomysłu.
Pozdrawiam.
RADAR |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-02-22, 08:55
|
|
|
najpierw sie przedstaw w odpowiednim dziale |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-02-22, 16:13
|
|
|
A czy to nie chodzi czasem o poduszkę pod silnikiem?
Podaj nr błędu. |
|
|
|
|
radar
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-23, 00:01
|
|
|
Nie przedstawiłem się w odpowiednim dziale ponieważ jestem tu nowy i nie bardzo znam zasady, a więc nie jest to skutkiem mojego braku kultury lecz nieznajomości zasad :-( Jeśli chodzi o numer błędu to 1874. Za wszelką pomoc, jakieś sugestie będe bardzo zobowiązany. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-23, 11:00
|
|
|
radar napisał/a: | Nie przedstawiłem się w odpowiednim dziale ponieważ jestem tu nowy i nie bardzo znam zasady, a więc nie jest to skutkiem mojego braku kultury lecz nieznajomości zasad :-( |
Na początek napisz kilka słów tutaj:
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
i będzie wszystko OK.
I tak masz duży + za poprawne nazwanie tematu - jest kilka osób tutaj które za Chiny Ludowe nie mogą pojąć po co są tagi i jak ich używać... trzymaj tak dalej a obędzie się bez żadnych dziwnych upomnień.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-02-23, 20:30
|
|
|
radar napisał/a: | Jeśli chodzi o numer błędu to 1874. |
Jeśli to jest P1874, to chodzi o czujnik momentu obrotowego, powinien być przy kolektorze.
Może kolektor jest pęknięty i są wibracje. |
|
|
|
|
|
|
|
endrius233
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 64 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 2012-02-24, 17:02
|
|
|
Witam to nie jest żaden czujnik momentu obrotowego tylko wspornik momentu obrotowego, znajdujący się po prawej stronie silnika (z przodu).
Obstawiałbym raczej kończący się konwerter. Sprawdż ewentualnie jeszcze błędy w skrzyni. |
|
|
|
|
radar
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-26, 23:16
|
|
|
Witam. Właśnie zamówiłem ten wspornik momentu obrotowego :-) , mam nadzieję, że po wymianie ustaną te wibracje. endrius233 napisałeś: "Obstawiałbym raczej kończący się konwerter. Sprawdż ewentualnie jeszcze błędy w skrzyni.", co to jest ten konwerter? Może wiesz gdzie on się znajduje i jaki jest jego koszt? Za odpowiedź będe bardzo zobowiązany.
Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
|
|
|
|
TROLU
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-26, 23:19
|
|
|
konwerter jak domniemam chodziło inaczej o sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni biegów.. |
|
|
|
|
radar
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-26, 23:39
|
|
|
"TROLU" dzięki za szybką odpowiedź, muszę to sprawdzić dokładnie co to jest ale załamię się jak będzie coś ze skrzynią :-(
[ Dodano: 2012-02-27, 00:12 ]
No tak, konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni.
Tylko, że auto drży nawet na postoju na biegu jałowym, tzn. gdy skrzynia jest w pozycji "P".
W takim razie czy to drżenie może być spowodowane przez skrzynię biegów?
Wszystkim bardzo z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
|