Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Błąd na FISie dotyczący przegrzania  
Autor Wiadomość
ptasiek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2015-06-02, 19:40   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Błąd na FISie dotyczący przegrzania

Witam.
Mam problem z moją a8. Otóż dzisiaj rano, wyjeżdżając z posesji, po przejechaniu około 200m pojawił mi się na FISie błąd dotyczący przegrzania auta. Zaznaczę że auto stało całą noc i silnik był zimny. Dodatkowo, automatycznie załączyły się oba wentylatory na chłodnicy. Wskazanie temperatury na desce rozdzielczej nie działa. Jest cały czas na zero. Co jeszcze zauważyłem to to że klimatyzacja przestała chłodzić i dmucha tylko powietrzem o temperaturze zewnętrznej. Co może być tego powodem? Zaznaczę od razu że wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego ( ten z tyłu silnika przy ściance grodziowej) i nic to nie pomogło. Stan płynu chłodniczego w normie. Wszedłem vcdsem w sterownik 08 i pokazało błąd 003 i 01314. Nie mam bladego pojęcia czego on dotyczy. Co ciekawe to było tam napisane że błąd powstał przy temperaturze -100 stopni. Bardzo proszę o pomoc.
_________________
Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! :)
 
 
simon68 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 64
Skąd: oświęcim
Wysłany: 2015-06-02, 20:08   

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00003

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01314
 
 
ptasiek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2015-06-02, 20:18   

ok. czyli może to problem z połączeniem sieci can. Ale totalnie nie wiem w których miejscach miałbym sprawdzić te wadliwe połączenia. Jeszcze jedno pytanie. Ile czujników temperatury cieczy chłodzącej mają te silniki? Bo mam sprzeczne informacje. Ja sądziłem, że jeden, ten przy grodzi, szary, dwu-pinowy. A w jednym z postów wyczytałem, że w tym miejscu powinien być zielony, cztero-pinowy, a drugi jest gdzieś na chłodnicy. Sam już nie wiem.
_________________
Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! :)
 
 
ptasiek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2015-06-03, 11:09   

Wczoraj wieczorem wykasowałem błędy i dzisiaj wykonałem ponowny odczyt ze sterownika 08-Auto HVAC i pojawiły się dwa błędy:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 218
Mileage: 196949 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.02
Time: 19:22:14

Freeze Frame:
Voltage: 13.10 v
Temperature: 29.0 C
(no units): 195.0
(no units): 160.0
Temperature: -100.0 C


01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 5
Reset counter: 218
Mileage: 196949 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.02
Time: 19:22:14


Sprawdziłem poprzez CHECK na desce rozdzielczej, czego dokładnie tyczy się ta sygnalizacja na Fisie i błędnie stwierdziłem że mówi ona o przegrzaniu silnika. Mówi ona o zbyt niskim poziomie płynu chłodzącego. No ale w zbiorniczku jest w normie. Może to być wina zapowietrzonego układu? Gdzie znajduje się czujnik poziomu płynu chłodzącego??
_________________
Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! :)
 
 
ptasiek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2015-06-03, 14:30   

A więc co się zmieniło, uzupełniłem płyn chłodzący, odpowietrzyłem układ, oczyściłem kostkę łączeniową czujnika poziomu płynu chłodzącego specjalnym preparatem do styków. Po tym wszystkim znów VCDS w rękę i kasuje błędy ze sterownika 08. Niestety nic to nie dało. Ale wszedłem jeszcze w sterownik 01 - Engine i tu także wykasowałem błędy i o dziwo wszystko ruszyło. Tzn. wentylatory się wyłączyły, wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej ożył, klima chłodzi super. Przejechałem się kawałek, wentylatory załączają się przy połowie wskaźnika i wszystko jest ok.
_________________
Nie cierpię piratów drogowych! Ciężko się ich wyprzedza!! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.