Autor |
Wiadomość |
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-07-10, 09:00 [S8 D3 06
] Wymiana świec i filtrów
|
|
|
Hej, podpowiedzcie, z jakim momentem należy dokręcać świeczki w silniku 5.2 FSI BSM, bo będę brał się za wymianę? I czy przy wymianie należy używać jakiś sztuczek, czy wszystko idzie jak z płatka? ;-)
Sam sobie odpowiem :-D
Jako, że świece NGK kupiłem:
http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/
Dla przypomnienia, blok silnika z hypereutektycznego aluminium ;-p
Proszę tylko o podpowiedź, jak zdejmuje sie cewkę. Ot, ciąnąc do góry?
Jakieś triki przy odkręcaniu rur doprowadzających powietrze?
Proszę też o rady jak wymienić filtry, części już mam, w weekend chciałbym sobie to ogarnąć, ale w tym akurat silniku ;-p jeszcze nie grzebałem, każda rada cenna ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-10, 09:05
|
|
|
Moze oddaj komus kto sie zna. Skoro zadajesz takie pytania, to raczej nigdy tego nie robiles.
Co do rur to nie wiem, czy sa triki w 5.2, w 4.2 zadnej filozofi nie ma.
Cewki, nie ciagniesz do gory, w tej obudowie czarno/czerwonej na dole jest taka zawleczka ktora sie wyciaga w dol (podwaz srubokretem) - wtedy cewka jest odblokowana i ja mozna zdjac (jak juz caly rzad odblokujesz). |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-07-10, 09:22
|
|
|
Nie robiłem tego w takim silniku, w AAD mam obcykane ;-)
No widzisz, już wiem coś więcej, będzie łatwiej. Z kumplem ogarniemy, co dwie głowy to nie jedna :-)
Dzięki za radę, jeśli macie coś jeszcze, wrzucajcie, widzę, że to mało popularny silnik na forum i na pewno trochę informacji o nim się przyda.
P.S. Koszt robocizny wymiany świec w ASO 540 zł (+ 80/świeca), oleju 360 zł (+ 114/litr oleju). |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-10, 10:10
|
|
|
Dworek napisał/a: |
P.S. Koszt robocizny wymiany świec w ASO 540 zł (+ 80/świeca), oleju 360 zł (+ 114/litr oleju). |
Wiec jak sam ogarniesz, to troche zaoszczedzisz i bedzie mozna te plny jakos inaczej spozytkowac. |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-07-10, 10:30
|
|
|
Taki jest plan, więc każda rada przydatna :-) |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-10, 10:50
|
|
|
Dworek napisał/a: | P.S. Koszt robocizny wymiany świec w ASO 540 zł, oleju 360 zł |
Toż to rozbój w biały dzień, ale nie ma się czemu dziwić.. ASO i ich śmieszne cenniki
Świeczki samemu ogarniesz. Przed zdjęciem cewek całość odmuchać sprężonym powietrzem, następnie po zdjęciu cewek ponownie przedmuchać gniazda świec a reszta już jest znana. Do dokręcania warto użyć klucz dynamometryczny. Moment 30Nm.
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-07-10, 11:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-10, 10:54
|
|
|
Witaj Łukasz. Ten silnik jeszcze nie jest u nas zbyt popularny i chyba raczej tak pozostanie. To skomplikowana konstrukcja i stosunkowo nowa, więc trafia w autach młodych. Osobiście nie naprawiałem takiego silnika, ale pod adresem chomika wrzuciłem Ci trochę informacji o tym modelu.
Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-07-10, 11:39
|
|
|
KRÓLOWIE ZŁOCI ! ! :-)
<brawo2> <dance>
A do silnika AAD z 100 C4 '92 macie jakieś materiały, tak przy okazji? ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-10, 18:57
|
|
|
Coś by się znalazło ale tylko po angielsku. Najprościej to zaopatrzyć się w elsę |
_________________
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-10, 19:00
|
|
|
Dworek napisał/a: | A do silnika AAD z 100 C4 '92 macie jakieś materiały, tak przy okazji? ;-) |
Może być ciężko. Najszybciej to raczej na stronach braci ze wschodu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2014-07-10, 20:28
|
|
|
Nie umiem niestety w ich krzaczkach się poruszać ;-p
A w Elsie to są właśnie takie schematy instrukcje krok po kroku, czy to taka bardziej ETKA?
Na angielskim ebay znalazłem: TAKĄ CIEKAWOSTKĘ |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-10, 20:37
|
|
|
Elsa - serwisówki itp, etka - katalog części. Jest jeszcze aesis to też katalog serwisowy. Najprościej ściągnąć z www lub torre...a. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-11, 18:47
|
|
|
Cena nie odstrasza, tylko ciekawe, co tam w środku. Można zaryzykować. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|