Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Ogranicznik predkosci  
Autor Wiadomość
sahara24 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-05-20, 13:20   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Ogranicznik predkosci

Witam wszystkich mam problem wczoraj miałem okazje pojechać trochę szybciej moja wiertarka i przeżyłem nie mile rozczarowanie 210km/h i koniec imprezy wie ktoś jak zdjąć kaganiec mam oryginalnego Vaga do dyspozycji poradzę nim?
_________________
sahara24
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-05-20, 13:48   

Watpie ze to sprawa kaganca...bo jest dopiero od 250km/h a probowales sie rozbujac i na gazie i benzynie czy tylko na gazie???
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sahara24 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-05-20, 13:55   

i na tym i na tym tez myslalem ze to wina gazu ale na benzynie nic sie nie zmienilo ja mam auto ze stanow moze tam zalozyli taki kaganiec
_________________
sahara24
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-05-20, 15:06   

sahara24, Jak masz autko sprowadzone z USA to tam zakładają "Kaganiec" żeby policja mogła dogonić .
Czytałem kiedyś artykuł , że w USA te "szybsze"samochody mają ogranicznik do 100mil/h .
Przypuszczam że pomoże tobie jakiś magik od komputerów samochodowych , nawet tych od liczników(co cofają) możesz się podpytać . Ale najlepiej to do ASO podjedź .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-05-20, 16:27   

Nowa wersja A8L W 12 6,3 Sekiurit też ma ograniczenie do 210 km/h . Ale to za sprawą wagi która jest wyższa 0 720 kg.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-05-20, 16:41   

W autach z USA ograniczniki prędkości ustawione są na niższych prędkościach... najczęściej jest to właśnie 100mil/h czyli 160km/h więc Twoje A8 i tak jest szybsze od sporej ilości innych "amerykanek".


Co do zdjęcia ogranicznika to poprzez kabel i VAG'iem tego nie wykonasz... przynajmniej ja nie znam na to żadnej metody.
W ASO AUDI nie ma takiej usługi jak zdjęcie ogranicznika prędkości ale jeśli bardzo się uprzesz to zrobią to... tylko będzie Cię to kosztować minimum 5kpln... bo w ASO mogą Ci tylko zaproponować nowy komputer silnika z nowym oprogramowaniem (bez ogranicznika), ściągany specjalnie z Niemiec i zakodowany pod Twoje auto (pod Twój numer VIN).

Żeby ściągnąć kaganiec trzeba dobrać się do sterownika silnika... jedyną mi znaną metodą jest rozebranie sterownika, wyciągnięcie "kości" z programem, zczytanie programu, modyfikacja programu, wgranie nowego programu i złożenie sterownika ponownie do auta.
Być może, po zdemontowaniu sterownika z auta, bez jego rozbierania jest możliwe, za pomocą odpowiedniego okablowania i oprogramowania, wyciągnięcie programu silnika i jego ponowne wgranie przez złącze sterownika ale nic mi o tym nie wiadomo.

Zdjęcie kagańca najszybciej zrobi Ci jakaś firma tuningowa która m.in. zajmuje się modyfikacjami programów silnika ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sahara24 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-05-20, 21:28   

tez tak myślałem jutro podjadę do swojego mechanika był głównym mechanikiem w aso audi będzie wiedział jak to zrobić
a może powiecie mi ile można wydusić ( bezpiecznie ) z tego silnika bo słyszałem ze chipowanie nie ma większego sensu w benzynie w moim przypadku jeśli w gre wchodzi i tak zmiana oprogramowania sterownika to być może wgrają mi jakiś lepszy program
_________________
sahara24
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-05-20, 22:51   

sahara24 napisał/a:
a może powiecie mi ile można wydusić ( bezpiecznie ) z tego silnika

To jest wolno ssąca jednostka , jedynie co to zwiększysz moment obrotowy .
Tu raczej nic nie wykombinujesz bez Turbo , zdjęcie kagańca to odblokowanie prędkości maksymalnej ( nie wiem dokładnie jak to robią , czy zmienia się czas wtrysku czy co :mrgreen: ) wiem że mój nie ma kagańca ponieważ jechałem swoim autkiem licznikowe 270km/h po autostradzie A1 , czyli w moim już ktoś się bawił skoro przekracza magiczne 250km/h ;-)
Co do bezpiecznego wyciskania z fabrycznego silnika to wyciskają około 20% mocy fabrycznej , o dziwo autko mniej pali i szybciej jeździ .
A że się zapytam , w ile tak mniej-więcej osiąga 100km/h ??
Przypuszczam że przez kaganiec jest też przydławiony pod tym względem .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-05-20, 23:34   

mdamian, od 0 do 100 powinien osiagac taki sam czas jak auto bez kaganca... ogranicznik nie ma tu nic do gadania w sprawie przyspieszania i osiagow...ogranicza jedynie predkosc maksymalna
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-05-21, 01:46   

mdamian napisał/a:
To jest wolno ssąca jednostka , jedynie co to zwiększysz moment obrotowy .

O ile mi wiadomo to nie prawda... bo modyfikacja programu silnika zmienia również wartość maksymalnej mocy ;-)

mdamian napisał/a:
Tu raczej nic nie wykombinujesz bez Turbo...

Tu również się z Tobą nie zgodzę... modyfikacje programu silnika i skrzyni mogą pomóc i to całkiem zauważalnie o czym przekonałem się osobiście na swoim aucie i na autach kolegów... i tak m.in. A8 D3 4.2V8 MPI kolegi Karola po modyfikacjach układu wydechowego oraz programu silnika ze startu zatrzymanego jedzie wręcz identycznie co A8L D3 W12 kolegi Rafelek :->

mdamian napisał/a:
Co do bezpiecznego wyciskania z fabrycznego silnika to wyciskają około 20% mocy fabrycznej , o dziwo autko mniej pali i szybciej jeździ .

Ogólnie biorąc to granica bezpieczna bez pomażnych modyfikacji mechanicznych to nawet i 30% ... ale nie w silnikach wolnossących tylko doładowanych.
W naszych 4.2V8 modyfikacja samego programu to przyrost mocy/momentu na poziomie 3-5% ... modyfikacja układu wydechowego to następne 3-5% ... z modyfikacją dolotu można przekroczyć łącznie 10% ale szczery tuner raczej Ci tego nie zagwarantuje :-P
To dodam też że procentowy przyrost mocy może być inny niż procentowy przyrost momentu... tym bardziej że pod uwagę należy wziąć cały zakres obrotów silnika.

Noi oczywiście żeby ocenić efekty przeróbek trzeba znaleźć odpowiednią dla naszych aut hamownię co niestety, jak pokazują doświadczenia wielu osób, może nie być wcale takie łatwe :-?

mdamian napisał/a:
A że się zapytam , w ile tak mniej-więcej osiąga 100km/h ??
Przypuszczam że przez kaganiec jest też przydławiony pod tym względem .

Kaganiec nie ma nic do rzeczy... auto powinno przyspieszać tak samo jak bez kagańca ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-05-21, 10:08   

Dzięki Foss za wyprowadzenie z błędu , nigdy nie czipowałem osobiście swojego auta , kiedyś byłem się pytać o coś takiego to chłop powiedział że sam komputer (tak jak pisałem wyżej) przyjdzie tylko momentu (bez ingerencji w wydech i tym podobne , tylko sterowanie silnika)
Co do przyśpieszenia to oglądałem na Discovery jakiś program motoryzacyjni i tam czipowali subaru imprezę , (chyba w Anglii) i tam przyrost mocy był max 20% po zmianie filtra i wydechu + oprogramowanie komputera .
Dzięki temu samochód rzekomo zaczął przyśpieszać o około 1 sek szybciej(na hamowni)

Foss , tak jak napisałeś w wolno ssącej jednostce przyrost mocy był na poziomie 3-5% bez większych modyfikacji , była odczuwalna różnica w jeździe ??
Ile takie coś kosztuje ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-05-21, 11:28   

Pytałem elektronika ( olo_gsm , jest na naszym forum ) czy może zdjąć kaganiec - powiedział że w dieslu zdejmował bez problemu a w benzynie nie próbował ale pewnie jest to do zrobienia .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-05-21, 11:37   

mdamian napisał/a:
Co do przyśpieszenia to oglądałem na Discovery jakiś program motoryzacyjni i tam czipowali subaru imprezę , (chyba w Anglii) i tam przyrost mocy był max 20% po zmianie filtra i wydechu + oprogramowanie komputera .
Dzięki temu samochód rzekomo zaczął przyśpieszać o około 1 sek szybciej(na hamowni)

O przyspieszeniu pisałeś wcześniej apropos zdjęcia ogranicznika prędkości... i ogranicznik nie ma wpływu na przyspieszenie... ale jeżeli zmodyfikujesz program silnika w wyniku czego moc i moment będą większe to siłą rzeczy poprawią się też osiągi auta.

mdamian napisał/a:
Foss , tak jak napisałeś w wolno ssącej jednostce przyrost mocy był na poziomie 3-5% bez większych modyfikacji , była odczuwalna różnica w jeździe ??
Ile takie coś kosztuje ??

Koszt około 2kpln... ale zależy gdzie, jak i u kogo.

Co do różnic to wg. hamowni, której notabene wskazania mnie wręcz rozśmieszyły, to miałem ponad 50Nm więcej.
Wrażenia subiektywne z jazdy po modyfikacjach były mieszane... nie wiedziałem czy rzeczywiście jest lepiej czy to bardziej efekt placebo... dopiero po wróceniu do oryginalnego programu poczułem różnicę... auto "z dołu" wydawało się jednak jakieś mniej żwawe co teoretycznie miałoby odzwierciedlenie z charakterystyką z hamowni gdzie wykres uległ delikatnemu spłaszczeniu a przyrosty widać było szczególnie u dołu.
To wszystko potwierdzało by też lepsze przyspieszenia (minimalnie jak sądzę) oraz, przy w miarę spokojnej jeździe, mniejszy apetyt na paliwo bo do rozpędzania się masz do dyspozycji większy moment więc dee facto ciśniesz mniej ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sahara24 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 9
Skąd: Białogard
Wysłany: 2012-05-21, 23:08   

witam jestem wcześniej nie miałem jak przysiąść do kompa jeśli chodzi o przyspieszenie to jest jak mi się wydaje norma tzn. kreci się do 7000 i odcina nie mierzyłem a co do zdjęcia kagańca to chodzi mi o to ze jeśli mam to zrobić to na czym to polega czy jest to wgranie całkiem nowego oprogramowania czy po prostu wpisanie kodu który odblokuje prędkość maksymalna bo jeśli ma to kosztować tyle co zmiana programu to chce to zrobić w profesjonalnej firmie z hamownia i gwarancja na wykonana usługę może podpowiecie gdzie na pomorzu znajdę kogoś kumatego w temacie??
_________________
sahara24
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-05-21, 23:48   

sahara24 napisał/a:
a co do zdjęcia kagańca to chodzi mi o to ze jeśli mam to zrobić to na czym to polega czy jest to wgranie całkiem nowego oprogramowania czy po prostu wpisanie kodu który odblokuje prędkość maksymalna...

Przecież napisałem już powyżej... to nie jakiś kod... to nie zmiana kodowania sterownika silnika i nie robi się tego VAG'iem... to modyfikacja oryginalnego programu silnika który trzeba najpierw wyciągnąć ze sterownika.

Czy będziesz chciał tylko zdjąć blokadę czy też zmodyfikować program aby auto jeździło lepiej zapłacisz podobną kwotę bo pracy przy obu zabiegach jest prawie tyle samo.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.