|
Autor |
Wiadomość |
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-04-29, 22:56 [D3 04 4.2MPI/LPG] Ostrzeżenie - błąd czujnika temp
|
|
|
Witam
dziś rano miałem dziwną sytuację. Wyjechałem do pracy jak co dzień, po około 100m na desce wyskoczyło ostrzeżenie o przegrzaniu/niewłaściwej temp. Zatrzymałem auto, żeby sprawdzić, czy może płyn mu nie wyciekł, ale nic z tych rzeczy, wszystko ok, silnik lekko ciepły. Pojechałem tak dalej, ale wskazówka temp nie podnosiła się. Zatrzymałem się jeszcze raz, otworzyłem maskę i chwilkę szukałem jakiejś luźnej wtyczki. Nic nie znalazłem, a po ponownym odpaleniu już wszystko działało.
W którym miejscu znajduje się czujnik temp silnika, ewentualnie, którędy biegną kable od niego?? możliwe, ze to pojedynczy błąd (kiedyś tak miałem w zawieszeniem i esp, że jak bateria byłą słaba to też tak wywalało błąd, a po ponownym odpaleniu już było ok)?? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-04-30, 05:21
|
|
|
Jak słaby akumulator to elektronika może wariować. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-04-30, 15:11
|
|
|
dziś znowu tak samo. Po kilkuset metrach alarm, potem zatrzymałem auto, odpaliłem-znowu alarm. Po kolejnym restarcie już ok.
Akumulator jest ok tym razem, ale wilgoć robi swoje. Tak miałem z niedomykającym się bagażnikiem, że wystarczyło odłączyć wtyczkę i podłączyć ponownie.
ostatnie 2 noce były mokre i bardzo duszne a auto jeździło wieczorem. Uroki mieszkania na wyspach :-P
jak mu się nie poprawi to będę szukał kabli/wtyczek od tego czujnika
[ Dodano: 2010-05-24, 11:27 ]
Problem powrócił, co jakiś czas rano wywala ostrzeżenie o przegrzewającym się silniku.
Pojawia się tylko, kiedy klimatyzacja pracuje.
I teraz pytania:
jak te układy są powiązane, że klima wpływa na diagnostykę silnika?
gdzie znajdują się czujniki temperatury silnika i czynnika klimatyzacji?? |
|
|
|
|
darekostap
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-24, 17:54
|
|
|
mam podobny problem. błąd który wywala nazywa się "czujnik temperatury czynnika chłodzącego silnik - sygnał za wysoki", co raz częściej się tak robi i wtedy wentylator chłodnicy pracuje na maksa. Jak rozwiązałeś to u siebie gdzie jest ten czujnik? |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-03-24, 20:10
|
|
|
Komunikat na całą wielkość fisa wywalany jest również, gdy ilość płynu chłodniczego jest niewystarczająca. Polecam sprawdzić jego poziom. |
|
|
|
|
darekostap
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-03-28, 14:45
|
|
|
zgadza si ę na fisie pisze że jest za mało płynu a na kompie jak mi kolega podłączył to tak jak pisałem że czujnik temp.... |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-29, 19:48
|
|
|
darekostap napisał/a: | mam podobny problem. błąd który wywala nazywa się "czujnik temperatury czynnika chłodzącego silnik - sygnał za wysoki", co raz częściej się tak robi i wtedy wentylator chłodnicy pracuje na maksa. Jak rozwiązałeś to u siebie gdzie jest ten czujnik? |
Na ten problem jest dość nietypowa rada.
Trzeba przeczyścić chłodnicę.
W D3 jest tak że po iluś tam tyś. km zakurzeniu ulega chłodnica od klimy.
Chłodnica ta nałożona jest na chłodnicę płynu chłodzącego. Jeśli pomiędzy te dwie chłodnice dostaną się jakieś brudy/muchy/robactwo komp wywala taki błąd.
W dłuższym użytkowaniu prowadzi to do uszkodzenia kompresora klimy.
Ja w zeszłym roku miałem robioną klimę od podstaw bo zatarłem sprężarkę. Po kilku miesiącach wywaliło mi ten błąd więc pojechałem z reklamacją.
Mechanik który robił moje auto zaprosił mnie na myjnie. Nie chcesz wiedzieć ile szlamu się wylało...
Poradził że jeśli często robię trasy to przy myciu auta myć też chłodnicę.
Tylko nie karcherem pod wielkim ciśnieniem a normalnym strumieniem wody.
Od tej pory ręką odjął... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|