Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-09-16, 22:13 [D3 04 4.2MPI
] Cewki - Akcja serwisowa
|
|
|
Słuchajcie Panowie i Panie. Na początku sierpnia dorabiałem kluczyk i bezpłatnie wykonano mi przegląd serwisowy. Powiedziano mi, że w moim autku producent zaleca wymianę cewek zapłonowych. Silnik (4.2 BFM) działał bez problemu, więc nie bardzo chciałem to zaczepiać. Mówili, że podobno niektóre mogą się nadtopć, Więc umówiłem się na wizytę w Sieńko i Syn w Białymstoku na połowę sierpnia - wymieniono bezpłatnie 8 cewek zapłonowych. Bez opłat za wymianę i za cewki. Zapodaję temat, może komuś się przyda. Pozdro. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
gorgu
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: grzegorz
Jeżdzę: A8
Wiek: 47 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 7 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 2010-09-24, 21:04
|
|
|
kolego tez mam A8 z silnikiem BFM dzisiaj dzwoniłem do serwisu w katowicach i powiedzieli ze akcja obejmuje tylko audi z USA. Więc moje pytanie czy twój wóz to amerykan czy europejczyk ? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-09-27, 07:20
|
|
|
Tak, mam auto sprowadzone z USA, wersja na rynek amerykański. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Robson
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: UK
|
Wysłany: 2010-09-27, 22:06
|
|
|
W UK nie ma tej akcji serwisowej. |
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-09, 21:31
|
|
|
Odgrzewany kotlet, ale byłem ostatnio przejazdem na przeglądzie w ASO Audi w Katowicach (Noma 2) i objęła mnie ta akcja serwisowa. Tzn. nie wymieniali mi cewek, bo okazało się że mam właściwe, ale Pan bez pytania dopisał mi taką pozycję na zleceniu i wiem, że sprawdzali po numerach seryjnych części czy nie mam tych wadliwych. |
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-07-09, 21:48
|
|
|
Bylo,bylo,to juz bylo i akcja sa objete WSZYSTKIE autka, niewazne z jakiego kraju i w jakim kraju, Robson- w UK tez, mi wymienili 8 bez marudzenia |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-07-14, 21:37
|
|
|
Saberek napisał/a: | Bylo,bylo,to juz bylo i akcja sa objete WSZYSTKIE autka, niewazne z jakiego kraju i w jakim kraju, Robson- w UK tez, mi wymienili 8 bez marudzenia |
mi wymienili 3, zero problemów, całość zajęła 40min. |
|
|
|
|
Robson
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: UK
|
Wysłany: 2011-07-16, 10:00
|
|
|
Jestem umowiony na poniedzialek, ale ktos juz umnie wymienial cewki i jest chyba tylko jedna ori. |
|
|
|
|
|
|
|
ATLAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 2011-07-16, 20:02
|
|
|
Ja dodam, że w Lellku w Opolu powiedzieli mi, że wymianie nie podlegają nie ori cewki a takową jedną miałem u siebie, więc ją zostawili, wymienili pięć sztuk bo trzy miałem już te poprawne
pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
Robson
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: UK
|
Wysłany: 2011-07-19, 15:54
|
|
|
Wymienili 6 sztuk |
|
|
|
|
|
|
|
lysyadam27
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 29 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2011-08-22, 21:35
|
|
|
Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2011-09-19, 23:53
|
|
|
lysyadam27 napisał/a: | Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia. |
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-09-20, 00:11
|
|
|
pebo napisał/a: | lysyadam27 napisał/a: | (...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia. |
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło. |
No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-20, 10:56
|
|
|
FOSS napisał/a: | pebo napisał/a: | lysyadam27 napisał/a: | (...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia. |
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło. |
No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-) |
odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnie
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-09-20, 18:52
|
|
|
maciu napisał/a: | FOSS napisał/a: | Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-) |
odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnie
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne |
Dlatego napisałem o silnikach HEMI...
wprawdzie samo HEMI dotyczy akurat konkretnie konstrukcji silnika i kształtu jego cylindrów (półsferyczne) ale o tym silniku pisałem dlatego, że to właśnie one często wyposażone są w system MDS (system zmiennej pojemności czynnej).
System ten działa w taki sposób, iż niezauważalnie wyłącza z pracy cztery cylindry (ekonomiczny tryb pracy) w momencie, kiedy do jazdy wystarczająca jest mniejsza moc silnika.
Jeździłem wielokrotnie 5.7V8HEMI (w różnych modelach aut) i szczerze mówiąc ja chyba nie zauważyłem momentu kiedy te cylindry są wyłączane ale na pewno od strony usterek technicznych nic szczególnego z tymi silnikami się nie działo ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|