Autor |
Wiadomość |
IchiOne
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 40 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2020-12-25, 21:22 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Wylot powietrza z kabiny
|
|
|
Koledzy.
Mam problem z powietrzem nadmuchiwanym do kabiny... wydaje mi się, że nie znajduje ujścia. Efektem są gwizdy na uszczelkach szyb przy włączonym nadmuchu i podczas deszczu widoczne na zewnątrz unoszenie się kropel w górę... nie wspomnę już, jak irytujące jest gwizdanie. Dodatkowo wiecznie zaparowane wnętrze no i przy zamykaniu drzwi ciśnienie wewnątrz wypycha je... normalnie powinny działać klapy odprowadzające powietrze, czy jego nadmiar a moje auto zachowuje się tak, jakby takich nie miało. Gdzie szukać przyczyny? Gdzie ewentualnie powinny być ulokowane takie wywietrzniki? Tak samo długo zauważam też, że odparowywanie szyb trwa potwornie długo a czasem to nawet jakby jeszcze bardziej pasowały przez pierwsze kilka minut a potem dobre 10 minut usuwa parę z przedniej szyby pomimo sprawnej klimy. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2020-12-26, 01:30
|
|
|
Pewnie masz zamknie te/zablokowane klapy wewnętrznego obiegu (tzw obieg zamknięty).
Podłącz VCDS, lub ODIS i zrób ich test. Opis na forum jak i na YT. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Piterek
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8, D3
Wiek: 59 Dołączył: 24 Gru 2020 Posty: 2 Skąd: Rejowiec Fabryczny
|
Wysłany: 2020-12-26, 12:02
|
|
|
Myślę, że ten problem będzie rozwiązany jak wciśniesz SETUP przy pokrętle ustawiania temperatury. Następnie tym samym pokretłem ustaw przewietrzanie na WŁ u mnie pomogło. Objaw miałem taki że w ustawieniu Auto przy wysokich obrotach z nawiewników mocno gwizdało. Pomagało jak odrobinę uchylałem szyber, jednak w zimie czy opadach deszczu to lipa |
|
|
|
|
IchiOne
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 40 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2020-12-27, 16:59
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi.
Sprawa komplikuje się o tyle, że w vcds w blokach pomiarowych w grupie 001 nie podświetla się "switch to basics" i testu poprawnie wykonać nie mogę.
Czy klawisz "Nastawy podstawowe" daje ten sam efekt? Ten nie zwrócił żadnego błędu, natomiast efektu żadnego też nie dał.
Co do opcji "przewietrzanie" to takowej nie ma u mnie
Co organoleptycznie ustaliłem, to to, że klapa obiegu zamkniętego pod filtrem działa bez zarzutu... zapewne chodzi o klapę spiętrzania powietrza... czy się mylę? |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2020-12-27, 21:29
|
|
|
A czy pi wciśnięciu klawisza setup masz włączona auto cyrkulację powietrza? U mnie czasami się wyłącza sama. |
|
|
|
|
IchiOne
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 40 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2021-01-01, 19:38
|
|
|
Tak... auto cyrkulacja aktywna. Klimatronik nie zwraca żadnych błędów... Przestaje gwizdać jak włączy się zamknięty obieg, ale to oczywiste skoro z zewnątrz nie dociera świeże powietrze. Ciągle jednak zastanawia mnie, jak powietrze opuszcza pojazd bo przecież nie przez nadmuch. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-01-05, 10:45
|
|
|
jakby kabina była szczelna miałbyś problem z zamknięciem drzwi
z tyłu zawsze sa jednokierunkowe wywiewy - w D3 pod zderzakiem po bokach - widać
je jak się zajrzy np koło nawigacji - numer 4E0 819 181 A siedzi w dziurze pod lampą
jednokierunkowe - to ważne bo jak lamelki wygięte, pospadane to może smierdzieć
własnymi spalinami w kabinie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
IchiOne
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 40 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2021-01-05, 12:16
|
|
|
I to chyba jest odpowiedż na nurtujące mnie pytanie. Otóż, jak napisałem na początku, przy zamykaniu drzwi natłok powietrza odpycha je, co właśnie świadczy o szczelnej kabinie. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-01-05, 12:26
|
|
|
no to masz tam grubo zabite te lamelki normalnie się ruszają przy najlżejszym podmuchu
polecam jednak kupić nowe z ASO bo sie narobisz z wymianą z potem sie okaże że posmiarduje spalinami, używane często mają już powyginane, nie trzymają szczelności |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
IchiOne
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 42 Dołączył: 19 Mar 2018 Posty: 40 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2021-01-05, 14:11
|
|
|
auto miało wgniotkę parkingową właśnie w tym obszarze i od wewnątrz była naprawiana... sądzę, że to są właśnie następstwa po czasie.
Dziękuję wszystkim. |
|
|
|
|
|
|
|
|