Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-04, 10:04 [D3 04 4.2MPI/LPG
] Zmiana przednich zacisków
|
|
|
Mam pytanie czy ktoś montował lepsze zaciski na przód do tarczy 360mm np. 6 tłok jeśli tak to czy są efekty,powoli kończą mi się tarcze i zastanawiam się czy kupić 360 do tego jakiś inny zacisk czy iść w stronę np.385mm. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-04, 11:44
|
|
|
Ale musi być 360, czy maksymalnie chcesz tam mieć 360 (np ze względu na rozmiar felg) ?
Efekty pewnie, że są. Jeśli o stajnie VAG chodzi to jednym z kolejnych pomysłów jest montaż 6 tłoka np. z SQ7, tam jest bodaj tarcza 349 (więc możliwe, że jest szansa na małą felgę o ile zacisk pozwoli).
Poczytaj forum, bo opcji swapów zarówno w D3 jak i D2 było opisywane co najmniej kilka. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-05, 19:23
|
|
|
Z tego co wiem to z SQ7 zaciski są pod 400mm na pewno fajna opcja ale.. tarcza dużo droższa od 360mm kocki itd.. zaciski z Q7 to lipa bo tak jak pisałeś one są pod tarcze 350 tak więc cofać się z 360 to trochę nie bardzo, dlatego zapytałem czy ktoś wsadził 6 tłoka pod 360mm i czy efekt jest odczuwalny. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-05, 19:36
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Z tego co wiem to z SQ7 zaciski są pod 400mm na pewno fajna opcja ale.. tarcza dużo droższa od 360mm kocki itd.. |
Tak jak piszesz - SQ7 to tarcze 400x38mm i na razie są raczej niedostępne poza ASO więc kosztują sporo.
Marcin2013 napisał/a: | zaciski z Q7 to lipa bo tak jak pisałeś one są pod tarcze 350 tak więc cofać się z 360 to trochę nie bardzo, dlatego zapytałem czy ktoś wsadził 6 tłoka pod 360mm i czy efekt jest odczuwalny. |
6-tłoka pod 360 nie wkładałem bo z 6-tłokiem zawsze pakowałem już 385 ale jakbyś potrzebował to zrobię to i pod 360 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2018-09-06, 07:01
|
|
|
Bierz ten komplet na swap ode mnie i będziesz miał po problemie i 360 i dobre heble |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-06, 07:18
|
|
|
No wiem tylko 360 to mam fabrycznie . |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-06, 09:40
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | No wiem tylko 360 to mam fabrycznie . |
To nie rozumiem dylematu
Z tego co wcześniej zrozumiałem to chcesz zostać na 360 ale włożyć mocniejsze zaciski - AdiA8 sprzedaje właśnie takie 6-tłoki do założenia na przód na D3.
A jeżeli nie chcesz zostawać przy 360 - bo to już masz - to pakuj 385 i również 6-tłoki Brembo.
Zestawy na tarcze 385 montowałem kilkukrotnie na różnych zaciskach i moim zdaniem lepsze co można założyć to ewentualnie już tylko SQ7 400mm albo fabryczna ceramika S8D3 czy "po grubasie" ceramika RS6C6/C7 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-06, 18:16
|
|
|
Albo z poprzedniej generacji ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-06, 21:27
|
|
|
FOSS napisał/a: | To nie rozumiem dylematu
|
Trochę zakręciłem sprawa wygląda tak że kończą mi się tarcze na przodzie i czeka mnie wymiana dlatego mam dylemat czy zostać przy 360mm i do tego jakiś 6 tłok (pytałem czy ktoś wsadził 6 tłok do 360 i czy efekt był odczuwalny) zdaję sobie sprawę że lepiej iść w 385, ale wtedy koszta chyba dużo większe ? ponieważ z tego co się orientuje to do 385 trzeba inne pewnie droższe zaciski. A u ciebie Damian co siedzi na przodzie ? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-07, 08:55
|
|
|
Ale 6 tłok (nawet mniejszy) Ci będzie hamował lepiej od 385 na zacisku S8/W12. Hamulce głównie wizualnie robią robotę z większa felgą. A co do ceny, jeśli o używki chodzi zależy jak trafisz, możesz za zaciski z S8 czy W12 D3 zapłacić więcej. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-07, 10:18
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Trochę zakręciłem sprawa wygląda tak że kończą mi się tarcze na przodzie i czeka mnie wymiana dlatego mam dylemat czy zostać przy 360mm i do tego jakiś 6 tłok (pytałem czy ktoś wsadził 6 tłok do 360 i czy efekt był odczuwalny) |
Efekt będzie odczuwalny.
Marcin2013 napisał/a: | ... zdaję sobie sprawę że lepiej iść w 385, ale wtedy koszta chyba dużo większe ? ponieważ z tego co się orientuje to do 385 trzeba inne pewnie droższe zaciski. |
Pod 385 są droższe.
I oczywiście tarcze droższe.
Marcin2013 napisał/a: | A u ciebie Damian co siedzi na przodzie ? |
Przód 6-tłoczkowe Brembo z RS6 posadzone na tarcze 385x36mm + kierownice powietrza dla lepszego chłodzenia.
Tył, na razie, "tylko" zestaw S8D3 czyli fabryczny zacisk na tarczach 335x22mm.
W planach na tył 4-tłoczkowe Brembo na tarczy ca. 350-370mm - miałem robić jeszcze przed zlotem ale zabrakło czasu a że wciąż go brakuje więc pewnie na przyszły sezon dopiero.
dice111 napisał/a: | Ale 6 tłok (nawet mniejszy) Ci będzie hamował lepiej od 385 na zacisku S8/W12. |
Pojemność cieplna 360x34 vs. 385x36 jest inna a to również ma wpływ na sprawność i żywotność.
dice111 napisał/a: | Hamulce głównie wizualnie robią robotę z większa felgą. |
Do 385 też można założyć 6-tłoki i wtedy robią jeszcze lepszą robotę
Fabryczny zestaw z S8 to taki kompromis żeby nie iść w sporo większe koszta czegoś z RS-a i pasuje p&p.
A wizualnie... no robi robotę ale 6-cio tłok Brembo nawet na tarczy 360 też będzie robił robotę
dice111 napisał/a: | A co do ceny, jeśli o używki chodzi zależy jak trafisz, możesz za zaciski z S8 czy W12 D3 zapłacić więcej. |
Cena chyba wciąż się nie zmienia - zaciski kompletne ca. 2000pln - tylko dostępność czasem słaba. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|