Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Inspekcja przedzakupowa VCDSem  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-06, 07:49   [D3 02 4.2MPI ] Inspekcja przedzakupowa VCDSem

Witam, zakładam temat ponieważ sam stoje przed kupnem D3.
A temat może pomóc potomnym.

Chciałbym żeby ktoś oblatany w temacie napisał co warto zlogować/zeskanować podczas ogledzin auta, oczywiście podstawowe zeskanowanie błedów z silnika, skrzyni i elektroniki wiadomo, ale co z logami np:

- przepływomierz w D3 podejrzewam że jak w D2 diagnozujemy pod obciążeniem czyli 3bieg na tipie 2,5tys obr gaz w podłoge bez redukcji i az przeżuci bieg wyżej. Tylko nie wiem w D3 ktory to bedzie kanał.

-czy kanał 90 91 92 równiez obowiązuje w D3 tak jak w D2 tez tam bedzie widac który bank ile stopni??

Czy VCDSem mozna sprawdzić przebieg albo info było coś kręcone??

[ Dodano: 2014-01-06, 09:05 ]
Kolejna rzecz którą można zweryfikować za pomoca VCDSa stan zawieszenia pneumatycznego: zaczerpniete z tego tematu;
http://www.a8team.pl/d3-0...1618.htm#130077

Autorem wypowiedzi jest: shakal

wchodzisz w zawieszenie i w kanale chyba 4 obserwujesz wysokosc zawieszenia. Poziom powinien byc caly czas taki sam - jezeli na ktoryms kole sie zmienia tzn ze masz na nim nieszczelnosc.

zawieszenie to ktory to bedzie nr na VCDS
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-01-06, 18:36   

Dobry temat <hura> również przyłączam się do niego i proszę o wszelkie info.
Ps;
VCDS-em można odczytać stan km ze sterownika silnika.
_________________

 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-06, 18:44   

A wiesz jak to zrobić??

Obniżenie zawieszenia

http://translate.google.p...velcontrol.html

I tu jest diagnoza pneumatyki czylko czy to te same bloki

http://www.audiklub.org/f...php?f=1&t=75011

Tylko czy podczas logowania miechów poszczególnych kół zawieszenie trzeba dac na maxa??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-06, 22:50   

tomi5 napisał/a:
Obniżenie zawieszenia

http://translate.google.p...velcontrol.html

Ale procedura kalibracji nie ma nic wspólnego z inspekcją przed zakupem - a jak ktoś wejdzie w to podczas inspekcji to może narobić kłopotu i sobie i właścicielowi auta.

tomi5 napisał/a:
Tylko czy podczas logowania miechów poszczególnych kół zawieszenie trzeba dac na maxa??

Nie ma znaczenia, możesz nawet zmieniać wysokość i obserwować jak auto wstaje i opada.
Do zawieszenia w VCDS jest procedura testowania.



Parę rzeczy więcej napisałem ci już na PW ale cały tutorial może być bardzo długi w zależności od tego jak bardzo szczegółowo chcesz to auto prześwietlić.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-07, 08:55   

Ta procedura kalibracji to tak znalazłem i dałem, na pewno nie bede tam grzebał, bo tak jak piszesz narobie sobie i komus problemów.

Procedura testowania w VCDS to jest poprostu ,,Test Wyjść" czy jakos inaczej sie to przeprowadza??

Znalazłem wartości ciśnienia dla poszczególnych miechów ale dotyczy Allroad czy w D3 jest tak samo:

Przewidziane przez producenta ciśnienia pracy dla przedniego miecha:
- minimalne 6.0 bara
- znamionowe 6.4 bara
- maksymalne 9.0 bara

Przewidziane przez producenta ciśnienia pracy dla tylengo miecha:
- minimalne 6.1 bara
- znamionowe 8.5 bara
- maksymalne 10.9 bara

Artykól z AKP napisany przez Stamlej

Stan przekaźnika 003-4, stan pracy zaworu kompresora 006-4 oraz wzrastająca temperatura sprężarki w 006-1 powinny być analizowane łącznie, w celu jednoznacznego ustalenia kiedy kompresor działa. Niestety na logach często widać w 006-4 że zawór kompresora jest zamknięty, podczas gdy słychać sprężarkę w bagażniku i widać jej pracę w grupie 003-4 i po wzroście temperatury.
Jednak według mnie niepodważalnym dowodem na pracę sprężarki jest jej wzrastająca temperatura. Pozostałe odczyty powinny potwierdzać fakt jej pracy.

Odchyłki od stanu wyjściowego - blok 004 i całkowita wysokość - blok 005 mogą być stosowane zamiennie, ponieważ świadczą o tym samym - ewentualnym odchyleniu od poziomu (lub źle przeprowadzonej kalibracji) - poziom tworzą punkty szczytowe nadkoli dla poszczególnych kół.
Odchyłka dla jednego koła i często otwierający się jego zawór, mogą świadczyć o uszkodzonym miechu!

Obserwacja temperatury kompresora (blok 006-1) pozwala:
- określić czy kompresor w danej chwili pracuje
- sprawdzić stan kompresora - dobry kompresor nabije ciśnienie w krótkim czasie, więc nie zdąży się ostro rozgrzać i będzie miał sensowną temperaturę (przy spokojnej jeździe max 70-80*C i to w skrajnych przypadkach. Najczęściej jego temp. będzie znacznie niższa)
- jeżeli stwierdzimy, że kompresor jest dobry, a logowanie dokonywane było przy spokojnej jeździe (tzn. bez ciągłego przyspieszania/hamowania), to zbyt wysoka temperatura daje podstawy do podejrzeń, że układ jest nieszczelny i musi on pracować często, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie.

Obserwacja ciśnienia w układzie - blok 006-2 (dane z czujnika G291) pozwala wysnuć wnioski dotyczące:
- stanu kompresora (jeżeli ciśnienie po długiej pracy kompresora nie uzyskało wartości 16barów to nasz kompresor może być zużyty)
- nie/szczelności układu

Obserwacja stanu zaworu akumulatora (blok 006-3) pozwala na wytłumaczenie drastycznych spadków/wzrostów ciśnień w układzie.
Jest tak, ponieważ czujnik ciśnienia nie znajduje się w akumulatorze, a w listwie - której pojemność jest znacznie niższa od pojemności zbiornika powietrza (stosunek to około 0.5litra do 6 litrów). Czyli idąc dalej - często bywa tak, że, jest znaczna różnica ciśnień pomiędzy tymi układami i w chwili otwarcia zaworu wyrównują się one, co powoduje nagłe wahania odczytów.

Obserwacja stanu pracy zaworu sprężarki (blok 006-4) mówi nam po prostu czy jest on otwarty, czy nie. Czyli ta informacja mówi nam o tym czy powietrze (ciśnienie) ma szansę przedostać się z kompresora do listwy i dalej do kolejnych elementów zawieszenia.

Obserwacja stanu zaworów poszczególnych miechów (blok 007) w połączeniu z parametrami wysokości zawieszenia (lub z odchyłkami) pozwala ocenić wstępnie nie/szczelność poszczególnych miechów
(Jeżeli zawór otwiera się niepokojąco często, a wskazania poziomu świadczą o opadaniu - możemy wysnuć wniosek, że część pneumatyczna układu odpowiadająca za dane koło, może być nieszczelna)

Wartości dla grup 004, 005 i 007 odnoszą się dla:
1 - lewe, przednie koło
2 - prawe, przednie koło
3 - lewe, tylne koło
4 - prawe, tylne koło
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-07, 09:01   

Generalnie jak auto bedzie sie podnośic opadać, to chciałbym tylko sprawdzic szczelność czy czyma cisnienie i nie za czesto dopompowuje
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-01-07, 09:04   

Z tego co wiem to 2 amorki sa po regeneracji więc trzeba sprawdzic 2 nieregenerowane...
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-07, 09:19   

Stan kompresora widać w grupie 003, blok 4

Kompresor w A8 D3 jest z przodu w lewym narożniku więc jeżeli sprawdzać jego pracę "odsłuchowo" to tylko tam.

Przy ocenie ewentualnej poprawnej lub nie kalibracji zawieszenia należy pamiętać że poziom 0,0,0,0 powinień być tylko na idealnie równej poziomej płaszczyźnie i to jest jeden z warunków poprawnej adaptacji - w naszych warunkach drogowych sprawdzanie na ulicy pod domem czy auto równo stoi po wskazaniach w blokach pomiarowych jest niestety skazane na spory błąd.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-01-08, 11:27   

tomi5 napisał/a:
A wiesz jak to zrobić??



odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru :D
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-01-08, 11:35   

mario-975 napisał/a:
tomi5 napisał/a:
A wiesz jak to zrobić??



odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru :D


Oj chyba nie wiesz o czym piszesz.
Tą metodą nie da się odczytać przebiegu w żadnym D3, C6 itd.
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-02-08, 04:37   

labas napisał/a:
mario-975 napisał/a:
tomi5 napisał/a:
A wiesz jak to zrobić??



odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru :D


Oj chyba nie wiesz o czym piszesz.
Tą metodą nie da się odczytać przebiegu w żadnym D3, C6 itd.


Faktycznie nie da się tego zrobić ;( ale w A3 działa
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-02-08, 09:52   

W A3 działa ale w tym sterowniku też korektę potrafią zrobić i masz "niekręcony".
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-08, 20:30   

tomi5 napisał/a:
przepływomierz w D3 podejrzewam że jak w D2 diagnozujemy pod obciążeniem czyli 3bieg na tipie 2,5tys obr gaz w podłoge bez redukcji i az przeżuci bieg wyżej. Tylko nie wiem w D3 ktory to bedzie kanał.


odkopię bo chciałbym sprawdzić u siebie ale nigdzie nie mogę znaleźć info który blok logować ?? ktoś coś ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.