Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:18 [D3 04 4.2MPI
] Prośba o sprawdzenie po VIN.
|
|
|
Witam. Jeżeli ktoś może, serdecznie proszę o sprawdzenie, jaki moduł hamulca ręcznego jest prawidłowy dla auta WAUML44E14N025162 (kod handlowy 4E851L). Mi ETKA pokazuje że to 4E0 910 801 D, ale był zamontowany 4E0 910 801. Po założeniu 4E0 907 801 A pokazuje komunikat o zużytych tylnych klockach hamulcowych (grubość klocków bez płytki po 9 mm), jednakże moduł nie pozwala ich wkodować.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:28
|
|
|
pebo, a moze ten co kupiles jest zepsuty?? Ja mialem tez bez literki na koncu i kupilem z po lifta z 2006r modul z literka C. Moj bez literki wlasnie pokazywal blad o zuzytych klockach i o napieciu z jednej strony i zadne adaptacje itd nie pomagaly. Po zmianie 0 bledow. I z tego co rozmawialem chyba nie ma roznicy jaki zalozysz.
Ale zapytaj koleginshakal dokladnie co i jak. Ja bralem z jego firmy wlasnie ten modul i wszystko hula az milo :-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:38
|
|
|
Tego nie wiem. W aucie był zamontowany 4E0 910 801 i pokazywał błędy:
1316(0x0524):2D Sterownik układu hamulcowego Pamiec bledow do odczytania Lamp OFF sporadyczny
1317(0x0525):28 Sterownik w zestawie wskazników tablicy przyrzadów Sygnal niezrozumialy Lamp OFF sporadyczny
Po zmianie na 4E0 907 801 A pokazuje tylko komunikat o zużytych tylnych klockach hamulcowych:
2596(0x0A24):78 Klocki hamulcowe z tyłu zu¿yte Sygnal niezrozumialy Lamp OFF
Ale coś mi nie bangla, bo grubość klocków bez płytki po 9 mm a moduł nie bardzo pozwala ich wkodować.
Moduł 4E0 907 801 A kupiłem w tej firmie: http://allegro.pl/my_page.php?uid=24648792
która wygląda na solidną. Myślę, że gdybym poprosił o wymianę na inny, to nie powinno być problemu, ale muszę najpierw ustalić, który moduł jest właściwy.
Tylne hamulce mam PR-1KW czyli zacisk Lucas EPB 17" na tarczach 310x22, minimalna grubość klocka to 3 mm bez płytki, i według ETKA dla tego typu hamulca jest moduł 4E0 910 801 D. Może coś źle odczytuję? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:45
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Daj kolego Vin to sprawdze jaki powinien byc sterownik |
WAUML44E14N025162 |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:50
|
|
|
pebo napisał/a: | michalwruszak napisał/a: | Daj kolego Vin to sprawdze jaki powinien byc sterownik |
WAUML44E14N025162 |
Dla podanego numeru VIN sterownik ma numer 4E0 910 801 D |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:51
|
|
|
Czyli dobrze znalazłem. Serdecznie dziękuję za potwierdzenie i za pomoc. Oczywiście punkcik leci. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-23, 10:53
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | pebo, a moze ten co kupiles jest zepsuty?? Ja mialem tez bez literki na koncu i kupilem z po lifta z 2006r modul z literka C. Moj bez literki wlasnie pokazywal blad o zuzytych klockach i o napieciu z jednej strony i zadne adaptacje itd nie pomagaly. Po zmianie 0 bledow. I z tego co rozmawialem chyba nie ma roznicy jaki zalozysz.
Ale zapytaj koleginshakal dokladnie co i jak. Ja bralem z jego firmy wlasnie ten modul i wszystko hula az milo :-) |
Lukas134, a możesz podać mi namiary na tę firmę shakal'a? Jeszcze będę potrzebował kilku sterowników, może się przyda. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-23, 13:10
|
|
|
pebo, jest to firma VaCar z Gdanska. Na allegro wpiszesz jakis sterownik i napewno wyskoczy jakas ich aukcja :-))
A co masz jeszcze do wymiany?? Szkoda ze nie wybieram sie do Białegostoku teraz bo bysmy podrzucili moj sterownik od ręcznego i by wiadomo bylo czy Twoj nie jest wadliwy :-/
A lece akurat przez Bielsk :-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-23, 14:06
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | pebo, jest to firma VaCar z Gdanska. Na allegro wpiszesz jakis sterownik i napewno wyskoczy jakas ich aukcja :-))
A co masz jeszcze do wymiany?? Szkoda ze nie wybieram sie do Białegostoku teraz bo bysmy podrzucili moj sterownik od ręcznego i by wiadomo bylo czy Twoj nie jest wadliwy :-/
A lece akurat przez Bielsk :-) |
Serdeczne dzięki. Do wymiany pewnie będzie komputer od AIRBAG'ów no i nie wiadomo, czy od ABSu także, ale to dopiero jak ogarnę temat ręcznego. A my dziś o 18-tej w Białymstoku mamy zlot i kleimy klubowe naklejeczki na auta w ramach audiklubpodlasie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-23, 14:50
|
|
|
No ja mam do Bialegostoku ok 130km i zawsze latam na zakupy tam z dziewczyna i kilma razy widzialem jakies D2 czy D3 wiec moze juz gdzies widzialem Twoja lale :-) ja zalozylem ten komputer od recznego tydzien temu i jest git i wlasnie inny numer byl na nowym i moim. Najlepiej jak masz jakiegos kumpla z D3 tam to podrzuc ten sterownik :-) on nie ma CP wiec smialo mozna sprawdzić:-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-02-25, 10:18
|
|
|
wejdź sobie na vin.su.. zapłać te 13 dolców za raport.. ja tak zrobiłem (dla historii auta)i byłem pod wrażeniem dokładności raportu(nawet nie chce wiedzieć skąd oni mają takie informacje) |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-02-27, 19:00
|
|
|
Endrju_b napisał/a: | wejdź sobie na vin.su.. zapłać te 13 dolców za raport.. ja tak zrobiłem (dla historii auta)i byłem pod wrażeniem dokładności raportu(nawet nie chce wiedzieć skąd oni mają takie informacje) |
Endrju, nie o to chodzi. Wydruk całej historii auta + cały opis wyposażenia (PR-kodów) dostałem od sprzedającego. Na wydrukach serwisowych nie masz spisu wszystkich sterowników, a ten mój był dobry, bo kilka lat temu w serwisie zmieniałem tylne klocki hamulcowe i było oki. Dopiero po jakimś czasie zaczął wywalać błąd, ale nie mogłem zidentyfikować co to jest, bo był tylko ogólny zapis. Teraz po wstawieniu nowego sterownika pokazuje mi zużycie klocków hamulcowych tylnych, ale zmierzyłem je i mają po 9 mm a norma jest od 3mm do 12 mm (bez płytki). Po rozmowach na forum michalwruszak potwierdził numer który znalazłem w ETKA (serdeczne dzięki). Z niektórymi sterownikami jest tak, że stosuje się zamienniki, poza tym przecież serwis też może je przekodować. Teraz mam taki plan, aby nabyć prawidłowy sterownik i założyć do auta - powinno być wszystko w porządku. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-01, 19:29
|
|
|
Sprawa wygląda dość dziwnie.
Sytuacja 1. Po założeniu sterownika hamulca postojowego o numerze 4E0 907 801 A
- w sterowniku ręcznego pojawia się błąd: 2596(0x0A24):78 Klocki hamulcowe z tyłu zużyte Sygnal niezrozumialy Lamp OFF
- oraz w sterowniku hamulców pojawia się błąd: 3(0x0003):6E Sterownik Defekt Lamp OFF
Nie pomaga adaptacja ani wkodowywanie grubości klocków, cały czas jest komunikat o ich zużyciu.
Sytuacja 2. Po założeniu starego sterownika hamulca postojowego o numerze 4E0 907 801
- 3(0x0003):6E Sterownik Defekt Lamp OFF
Czy ryzykować założenie sterownika h. ręcznego 4E0 910 801 AC?
Według VIN i ETKA powinien być 4E0 910 801 D. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
|