Autor |
Wiadomość |
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-26, 16:37 [D3 04 4.2MPI
] Przerywający silnik-cewka
|
|
|
Mam problem z silnikiem....przerywa i nie chce przyspieszać. W VCDSie wyczytałem błędy:
17983 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145): Short to Plus
P1575 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
z tego co czytałem chodzi o cewkę zapłonową...
Teraz pytanie czy to faktycznie chodzi o cewkę zapłonową ?
I czy podczas zakupu muszę kupić cewkę z identycznym numerem?
No i która to cewka jak od frontu patrzy się na silnik?
:-/ |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
Ostatnio zmieniony przez RafiPl 2013-04-26, 17:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-04-26, 17:07
|
|
|
Masz dwa błędy, jeden dotyczy prawej poduchy silnika, a drugi wypadanie zapłonu na drugim cylindrze - może być wiele powodów, niekoniecznie cewka.
Cewki można sprawdzić VAS-em lub VCDS-em. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-04-26, 19:43
|
|
|
Co do cewek... w pierwszej kolejności akcja serwisowa... o ile jeszcze nie była robiona... opisywana na forum kilkukrotnie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-26, 22:48
|
|
|
Raczej nie była....ale mieszkam na takim....zad..... że do serwisu mam ponad 70km w jedną stronę ;/ |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-04-27, 00:01
|
|
|
RafiPl napisał/a: | Raczej nie była.... |
To polecam udać się niezwłocznie... jeżeli auto już chodzi nie równo to dalsza jazda z wadliwymi cewkami może skończyć się uszkodzeniem sterownika silnika... nie musi ale może - niestety ale poznałem to na własnej skórze 2 lata temu.... umówiłem się na akcję serwisową ale nie zdążyłem już dojechać o własnych siłach :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-27, 00:27
|
|
|
No właśnie to mi dziś się zdarzyło. Nie jezdzę autem bo mam drugie ale boje się jechać te 70km zadzwonię jutro i się zapytam czy moje auto podlega akcji serwisowej.
Ok na 100% do wymiany cewka zapłonowa... teraz pytanie czy musi być o takich samych numerach np ja mam: 077905115F a na internecie widzę ze jest dużo o numerze: 077905115T czyli różnią się tylko ostatnią literka...myślicie że się nada ? wyglądają identycznie. |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
|
|
|
Pedros615
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-02-16, 17:22
|
|
|
Helo
Podczepię się. Wymieniłem wszystkie świece na nowe lecz dalej mam telepanie na zimnym silniku i brak mocy. Chciałem sprawdzić cewki a piszecie że można tego dokonać poprzez VCDS. Jakbym mógł prosić o wskazówkę w której grupie znajdują się cewki i jakie wartości świadczą o sprawnej lub o nie sprawnej cewce. Dodam że autko było na akcji serwisowej w 2011r i chyba wymieniono 6szt bo tyle mam oryginalnych cewek. A nie chce kupować 8szt cewek na farta bo może to nie jest to a 8 stówek jak nic pójdzie się rąbać
Ewentualnie czy można cewkę sprawdzić mechanicznie i nie chodzi mi o zamianę miejscami bo praktycznie na wszystkich cylindrach mam wypadanie więc to się nie sprawdzi.
I jeszcze jedno pytanie. W VCDS-ie bodajże w grupie od 15 do 17 jest wypadanie zapłonu i nawet gdy silnik nie telepie czyli teoretycznie jest ok to na poszczególnych cylindrach pojawiają się wartości od 0 do 4. Powinno być 0 ale czy są jakieś widełki czy na sztywno powinno być 0? Jak jest u Was?
Dzięki wielkie za uwagę |
|
|
|
|
fsport
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-03-01, 21:06
|
|
|
Panowie może ktoś napisać jak zdiagnozować uszkodzony sterownik silnika przez cewkę ? |
_________________ Z BMW NA AUDI |
|
|
|
|
|
|
|
|