|
Autor |
Wiadomość |
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-22, 19:30 [D3 04 4.2MPI
] wolno się podnosi,
|
|
|
Hej.
Objawy:
-od zakupu auta samochód czasem świrował przy zmianie trybu zawieszenia
-po postoju, auto b.wolno wstaje w tryb comfort i lift około 1-2 min
-opuszcza się szybko, nie ma się do czego przyczepić
-czasem w trakcie próby podniesienia tryb lift blokuje się i nie można go wybrać
-czasem w trakcie podnoszenia blokują się wszystkie tryby poza dynamic
-zwykle przy zblokowaniu trybów (są na szaro w mmi i niewybieralne) zapala się pomarańczowa kontrolka zawieszenia i dopiero wyłączenie/włączenie zapłonu przywraca opcje na nowo
-po 20 min jeździe, bywa, że opcje wyboru poziomu zawieszenie same zapalają się na nowo (są wybieralne) a auto po zmianie trybu reaguje jak szalone i podnosi się w kilka sekund (8-10s) i po kilku testach z rzędu cały czas reaguje jakby opuściło fabrykę wczoraj
- czy to objawy padającego kompresora? po postoju za nim naładuje powietrze i ma z czego dmuchać to trzeba trochę pojeździć?
-czy to bardziej nieszczelność układu?
-bywa, że miesiąc mam spokój, a potem 2 tygodnie codziennie świruje...
PS 2 miesiące temu wymieniałem lewy przedni amorek (przód siedział na glebie i nie chciał do góry) i błędów nie było, zawieszenie było po diagnostyce i ustawianiu.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-09-22, 19:47
|
|
|
Problemy pojawiły się po wymianie amora ? Kompresor wyje ? Adaptacje po tym robiłeś ? Jakie błędy ? Skoro wpada w tryb awaryjny jakieś błędy musiały się zapisać w sterowniku.
Samochód po nocy opada ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-09-22, 21:01
|
|
|
-problemy były od zakupu auta i pojawiały się by potem zniknąć na miesiąc, a potem znowu
-kompresor pracuje normalnie, tzn tak jak zawsze, słychać go, ale nie jakoś głośno
-adaptację robiłem
-błędy poprzednie były związane z nieszczelnością wymienianego amortyzatora (ale to zrobiłem), obecnie podłączałem jeszcze vags bo nie mam możliwości, czekam na wolne miejsce u mojego mechanika
- auto nigdy nie opada po postoju (poza momentem jak padł mi amorek i cały samochód leżał), ale jak zostawię w trybie dynamic (czasem też automatic), zdarza się, że po odpaleniu samochodu zapala się zielona lampka i samochód troszkę się podnosi, poziomując się
- po zamknięciu auto zwykle spuszcza troszkę powietrza i idzie delikatnie w dół (ważę ponad 100kg więc się nie dziwię:)) |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2016-09-23, 21:51
|
|
|
Jak kompresor umiera to tyrkocze jak traktorek-skoro Twój chodzi cicho to podejrzewałbym nieszczelność.Miałem podobne objawy-też bardzo długo mi unosił auto,więc myślałem sobie kompresor kiepski i kupiłem nowy.Przy wymianie okazało się,że rurka plastikowa co wchodzi w kompresor była pęknięta i część powietrza z kompresora uciekała w bok a nie do układu-i tak oto może niepotrzebnie ale mam nowy kompresor-więc dobrze pomacaj,posłuchaj swój zanim kupisz inny... |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
rstas
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-10-05, 09:42
|
|
|
problem rozwiązany:)
po wizycie u Maćka w MW:
-kompresor się przegrzewał i nabijał ok 5 bar
-przewód powietrza zapchany i chyba od temperatury zniekształcony zatkał prawie w 90% otwór wejściowy do kompresora (zawór zwrotny)
-wstawiony używany kompresor z w 12, wymienione filtry (zapchane), nowy przewód, adaptacja itd
Autko pięknie się unosi i opada
14489724_670028346479145_1585523861_o.jpg
|
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 91,45 KB |
14585661_671026809712632_1844605752_o.jpg
|
|
Plik ściągnięto 93 raz(y) 112,41 KB |
14536542_670027536479226_1449066670_o.jpg
|
|
Plik ściągnięto 92 raz(y) 126,69 KB |
|
|
|
|
|
Piotrek78.
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 46 Dołączył: 05 Wrz 2023 Posty: 12 Skąd: Forum
|
Wysłany: 2023-10-04, 08:29
|
|
|
Witam. Panowie proszę o pomoc,moja A8 D3 opada po nocy,rano wychodzę i patrzę leży przód. po odpaleniu bardzo wolno się podnosi,dzisiaj mi to zjało 25 minut,kompresor terkoczei czężko jej podnieść do góry dopiero pod koniec widać przy końcówce kiedy koło się odpryje widać szybsze podnoszenie.wiem,że mam gdzieś nieszczelnośći czy może to być przez kompresator.Wyżej kolega pisał,że miał zapchany przewód i podobne objawy miał,czy kompresor już umiera? Miechy ,przewody ,wyspę zaworów psikałem wodą na szczelność z mydłem i nic nie widać.Przekaznik nowy z aso,co może być powodem. |
_________________ Piotrek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|