Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu  
Autor Wiadomość
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-08-08, 22:49   [D2 4.2]Nierówna praca po odpaleniu

Przy odpalaniu auta jak silnik zimny nie chce "zagadać" za pierwszym razem, czasami załapie nawet za trzecim razem ale i tak silnik pracuje nierówno a jak dodam gazu to się dławi i czuć z rury wydechowej jakby mieszanka była za bogata, jak sobie popracuje tak z 5 min na wolnych obrotach to obroty się stabilizują. Problem powstał z dwa tygodnie temu. Dodam że mam walnięty wskaźnik paliwa bo wskazówka nie schodzi do rezerwy. Czytałem też posty o pompach paliwowych i ich niedomaganiach dlatego zatankowałem więcej paliwa żeby sprawdzić czy przyczyną nie jest to że nie bierze paliwa z drugiej komory ale po zatankowaniu nic się nie zmieniło. Od czego zacząć?
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-08-09, 08:25   

Zacząłbym od tego, czy to gaz czy PB jest przyczyną, u mnie miałem taki sam problem tylko troszkę słabsze objawy. Zanim go zgasisz wieczorem to pojeździj chwilkę na PB i wtedy rano zobaczysz, jeśli odpali bez problemu to należy wyregulować gaz a jeśli nie to oznacza to że problem jest z zasilaniem PB i tam należy szukać przyczyny.

Mój gazownik tłumaczył kiedyś kolesiowi, że jeśli gaz jest źle wyregulowany i np. dawka jest zbyt uboga komputer od pb próbuje podać większą dawkę pb i następnego dnia rano kiedy już odpalamy go na pb zalewa go. Koleś sprawdził to i przed zgaszeniem przełączył na pb i następnego dnia rano problemu nie było. Wyregulowali gaz i do dziś jest ok.
Było to Audi TT 1.8T
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-08-09, 17:06   

dopoki sie nie wepniesz to bedziemy tylko gdybac. Na moje oko masz problem z czujnikiem temperatury, stad problemy z odpalaniem, duszeniem sie itd. Jesli zatankowales ponad polowe i dalej jest lipa to moze byc to co pisalem albo ktoras cewka nie domaga albo pompa ma slabe cisnienie, albo swieca albo... Bez vaga bedziemy gdybac. Skad jestes?
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-08-09, 21:10   

Podłączałem Vaga i błędów nie ma, ale zmniejszyłem mu dawkę gazu bo trochę było bogato, pojeździłem trochę i jutro rano zobaczę czy coś się zmieniło. Może faktycznie komp wyłapuje ustawienie gazu i przylewa przy odpaleniu benzynką....

[ Dodano: 2010-08-10, 18:19 ]
No i to samo, dalej nierówno chodzi jak odpali, a odpala czasami za 3 razem i jak dodam gazu to gaśnie....

[ Dodano: 2010-08-29, 23:55 ]
Mam zamiar wziąć się za remoncik pompy paliwa, może nawet ją wymienię. Czy można zdemontować pompę i jeździć na samym gazie. Czy ktoś tak próbował?, nie mówie że cały czas ale np. 2 dni.

[ Dodano: 2010-09-02, 20:05 ]
Zrobiłem reset sterownika silnika bo myślałem że złapał jakieś błędne dane od gazu, ale to nie to. Jak odpalam silnik to jak jest zimny to strasznie nierówno pracuje a jak dodam gazu to gaśnie a im cieplejszy to lepiej pracuje więc to pewnie albo świece, albo kable WN albo cewka...co radzicie od czego zacząć? Dodam że błędów na Vagu nie ma.
 
 
RETON 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRZYSIEK
Jeżdzę: AUDI A8 L
Wiek: 47
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: GRODZISK MAZ.
Wysłany: 2010-09-06, 21:28   

witam
przyłącze się jeśli można ponieważ w swoim samochodziku mam identyczny problem. Pojawił sie już sporo wcześniej , ale po jakimś czasie zniknął i myślałem, że to był jakiś chwilowy odpał. Ale niestety teraz od jakiś 2-3 miesięcy odpalanie mojej a8 to koszmar. Ponowie więc apel o jakieś pomysły
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-07, 06:30   

Sprawdził bym jeszcze czy katalizatory nie są zapchane .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
dariusz 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2 Audi 80
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2010-09-07, 10:01   

Witam Ja mam problem tego typu,tankujac do pełna zbiornik po zatankwaniu auto po odpaleniu gasnie.Dodam jeszcze ze zdarza sie ze obroty faluja mi podczas jazdy
 
 
Smoli 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 27
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2010-09-30, 07:17   

Witam kolegow nie wiem czy juz poradziliscie sobie z tymi obrotami ale ja mialem podobnie i przyczyna byle klapki w kolektorze ssacym.
http://www.a8team.pl/topics12/2674.htm
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-30, 20:29   

Przeczytałem, tylko że u mnie nie ma błędów na vagu
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-09-30, 21:59   

podmień pompę paliwa
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-09-30, 22:28   

no tylko trzeba mieć drugą...

[ Dodano: 2010-10-18, 13:18 ]
Dzisiaj bawiłem się laptopem znaczy VAGiem, zrobiłem odczyty na bloku 003 pozycja 3 i 4 czyli temperatury.
Na zimnym silniku po odpaleniu pozycja 3 rośnie w miarę czasu pracy silnika czyli temperatura wzrasta normalnie do 90 stopni a w pozycji 4 nie wzrasta stoi na 10 stopniach a później przy rozgrzanym motorze 90 stopni (wskazanie z deski rozdzielczej - zegary) na tej pozycji 4 temperatura wynosi 14 stopni.
Który czujnik temperatury jest walnięty? Czarny G62 czy ten co podaje temperaturę do ECU???

[ Dodano: 2010-10-19, 13:25 ]
U mnie drugi z czujników ten z tyłu patrząc od lewej strony jest koloru zielonego na VAGu jak zdjąłem wtyczkę z niego pokazało że to G70 a silnik jakby zaczął pracować równiej...

[ Dodano: 2010-10-24, 19:51 ]
Wymieniłem czujnik ten zielony temperatury i dalej mam kłopoty z porannym odpalaniem. A ten czarny czujnik jakie ma zadanie oprócz podawania temperatury na desce rozdzielczej? Bo u mnie w miarę nagrzewania temperatura rośnie i pokazuje normalnie do 90 stopni.

[ Dodano: 2011-10-14, 14:10 ]
Temat rozwiązany. Przyczyna "skończyła" się pompa paliwa tzn nie dawała odpowiedniego ciśnienia, ktoś wcześniej założył coś w stylu made in china. Przy okazji przestudiowałem cały temat pompy paliwa, obiegu paliwa itd....temat rzeka :shock: .
Ponadto dla mających problem z:
- szarpaniem skrzyni biegów przy przełączniu biegów w autach z instalacją LPG
- nierówna praca silnika
- cięzko odpala rano - za 3 razem itp
- zapala się CAT
to muszę powiedzieć że pompa ma bardzo duży wpływ właśnie na wyżej wymienione problemy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.