Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 '04] Montaż modułu telefonu  
Autor Wiadomość
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2011-01-19, 23:08   [D3 '04] Montaż modułu telefonu

witam

Ja dołożyć moduł telefony do D3? czy po zamontowaniu będzie możliwe łączenie z telefonem komórkowym przez BT, czy może trzeba jeszcze dołożyć osobny moduł?
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-20, 00:19   

zakladam, ze mowimy o oryginalnym telefonie audi D3.

wszystkie funkcje sa wyswietlane na FIS-ie i monitorze MMI.

modul tel. wystepuje w 2 wersjach

1. Przygotowanie do montazu telefonu (Bluetooth) z zestawem głosnomówiacym (kod 9ZF)
2. Telefon samochodowy (Bluetooth) ze słuchawka bezprzewodowa w podłokietniku (kod 9ZW)

(mozna sie jeszcze pokusic o dodatkowe podzialy na MMI 2G i MMI 3G, oraz kod 9ZW moze wystepowac bez sluchawki telefonicznej)


1. kod 9ZF
modul, ktory moze byc polaczony z telefonem komorkowym przez BT lub poprzez specjalna kolyske firmowana znakiem Cullman. kolyska jest montowana pod podlokietnikiem. olbrzymia zaleta tej kolyski to jak wszystkim wiadomo, ze komorka jest ladowana podczas jazdy, nie ma szkoldiwych fal B w samochodzie, no i oczywiscie komorka korzysta z anteny zewnetrznej samochodu.

instalacja jest prosta:

- modul telefoniczny (4e0 910 336 m),
- okablowanie w samochodzie
- odpowiednie zakodowanie urzadzen samochodu
- mikrofon w panelu oswietleniowym
- antena BT
- antenta gsm (przy wzmacniaczach antenowych - tylna szyba) i chyba jeszcze antena gsm zawiera sie w antenie zewnetrznej (sharkfin)

tutaj trzeba dodac, ze tak polecana przeze mnie kolyska do niczego sie nie nadaje, producent zatrzymal sie na modelach telefonow z roku 2006. nie sadze, aby ktos jeszzcze uzywal takich telefonow. a wiec jesli nie zamierzasz korzystac z kolyski (nie masz starego modelu telefonu) to pozostaje Ci lacznosc BT. a jesli lacznosc BT wtedy zupelnie nie potrzbna jest antena gsm przy wzmacniaczach i wymina anteny zewnetrznej. dlaczego ? otoz ten modul telefoniczny nie wykorzystuje anten samochodowych przy lacznosci BT. jest do tego wykorzystywana integralna antena telefonu komorkowego. a wiec wylania sie tutaj wada tego roziwazania: nie korzystamy z dobrodziejst zewnetrznej anteny - mamy slabszy zasieg (sygnal musi sie przebic przez karoserie, ktora jest niedoskonalna wersja klatki faraday'a)

2. kod 9ZW

rozbudowana wersja kodu 9ZF

wersja a) ze sluchawka telefoniczna audi:

modul telefoniczny wspolpracuje ze sluchawka telefoniczna audi. do tej sluchawki wkladasz sim i masz telefon w samochodzie. oczywiscie jes mozliwosc rozmowy przez oryginalne glosniki samochode, albo prowadzenie dsykretnych rozmow przez ta sluchawke.

wady: trzeba miec 2 karty sim z tym samym numerem telefonu (w Polsce chyba tylko era tandem). pozostale wady opisywalem w watku:

http://a8team.pl/topics27...0be586c4030824f

instalacja:
- modul telefoniczny (4f1 910 336 b),
- okablowanie w samochodzie
- mikrofon w panelu oswietleniowym
- odpowiednie zakodowanie urzadzen samochodu
- antena BT
- antenta gsm (przy wzmacniaczach antenowych - tylna szyba) i chyba jeszcze antena gsm zawiera sie w antenie zewnetrznej (sharkfin)

wersja b) bez sluchawki telefonicznej audi:

polaczenie z telefonem komorkowym wylacznie poprzez BT. niektorzy powiedza, ze niczym sie nie rozni od zestawu nr 1 (kod 9ZF). warto jednak przytoczyc roznice, bowiem sa one z mojego punktu widzenia istotne.

wersja b1. polaczenie BT z telefonem komorkowym moze odbywac sie poprzez rSAP (remote SIM Access Profile). telefon przechodzi w stan uspienia, wszystkie jego funkcje przejmuje samochodowy modul telefoniczny. a wiec duza oszczednosc baterii. co wiecej telefon musi korzystac wtedy z anteny zewnetrznej ( a wiec roznica wobec 9ZF). lepszy zasieg. konieczna instalacja anten samochodowych

wersja b2. polaczenie BT z telefonem moze sie odbywac na identycznych zasadach jak z modulem 9ZF (opisalem wczesniej). wtedy nie potrzeba instalacji anten gsm w samochodzie.


uwaga dla telefonow nokia z systemem symbian, nie jest mozliwe wyswietlanie ostatnich rozmow, odrzuconych i ksiazki telefonicznej nokii. mozna oczywsice stworzyc wlasna ksiazke tel (przycisk NAME na konsoli mmi). w przypadku MMI 3G nokie z symbianem wyswietlaja wszystkie informacje. ale tego tutaj nie opisywalem.


mam nadzieje, ze jest to pomocne
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2011-01-20, 22:05   

pomogłeś, teraz już wiem, czego mam szukać.

Jeszcze zapytam: znalazłem firmę, która montuje takie zestawy do różnych audi. Podjechałem na miejsce i pogadałem troszkę z nimi. Używają oryginalnych części i jak nie będę chciał rachunku (dalej dostanę pisemną gwarancję), to wszystko będzie kosztowało 260GBP, czyli jakieś 1200pln, czy to dobra cena? mowa o zestawie nr. 1
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-20, 22:47   

ciesze sie, ze pomoglem. mozesz kliknac "pomogl"

uff, jesli chodzi o rynek wtorny nieaautoryzowanych stacji obslugi to nie jestem eksperetm,
jednak cena 1200 pln chyba ne rzuca na kolana. pewnie w Polsce zapacilbys 70% tej ceny.

zakladam, ze nie beda montowac anten gsm, jednak pamietaj, ze musisz miec zamontowana antene BT
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2011-01-21, 11:00   

warsztat specjalizuje się w elektryce/elektronice pojazdowej, nie jest to miejsce, gdzie montują radia i nawigacje (też mogą, ale nie jest to ich głównym zajęciem).
Jako, że stawki w aso są bardzo wysokie-w audi Reading to 120GBP/h i często nie mogą powiedzieć, jak długo im zejdzie-to są też warsztaty wyspecjalizowane w wąskim zakresie usług, albo w konkretnych markach. Niedaleko jest miejsce, gdzie zajmują się tylko niemieckimi klekotami, znam też świetny warsztat zajmujący się mazdami, łącznie z mocno pokręconymi rx7... Warsztaty, gdzie robią wszystko to miejsca dobre na wymianę oleju, klocków etc. nawet na wymianę rozrządu bym się tam nie zdecydował
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-21, 11:17   

przy okazji. znam kilka osob z angielskojezycznego forum, ktorzy maja warsztaty audi w UK.
jest to "craigb" z www.audiformu.us. prawdziwy fachowiec jesli chodzi o elektronike MMI. niestety nie wiem gdzie ma warsztat i jakie ma ceny. ale polecam z zamkientymi oczami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.