Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd napięcia zasilania hamulca postoj  
Autor Wiadomość
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-16, 20:21   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd napięcia zasilania hamulca postoj

Witam serdecznie drogich kolegów,

Mam od wczoraj mały problem i prosiłbym o pomoc.

Od kiedy kupiłem auto jeśli korzystałem z hamulca postojowego to czasami po zamknięciu auta pilotem nagle po 2-3 sekundach słychać było samoczynne kilkukrotne otwieranie się i zamykanie zacisku albo zacisków, tak jak samoczynnie się zaczynało tak samo samoczynnie przestawało więc odpuściłem sobie temat.

Wczoraj po raz kolejny doszło do takiej chwili po czym jak przyszedłem do auta i włączyłem zapłon nagle kilka kontrolek na liczniku związanych z hamulcem łącznie z mrygającą diodą na przycisku hamulca postojowego.

Po podłączeniu widnieje błąd 02432 napięcie zasilania silnika lewego hamulca postojowego- obwód nieprawidłowy ewentualnie układ otwarty.

Prosiłbym o diagnozę, dziś miałem chwilę wyczyściłem kostkę ale nic to nie pomogło, sprawdziłem napięcie na kostce 4 pinowej to największe jakie ustaliłem napięcie to trochę ponad 9V.

Jak podłączyć silniczek na krótko, są 4 piny i nie wiem do których dać napięcie. Z góry dzięki za zainteresowanie .
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-10-17, 09:09   

paweldzwo napisał/a:
Od kiedy kupiłem auto jeśli korzystałem z hamulca postojowego to czasami po zamknięciu auta pilotem nagle po 2-3 sekundach słychać było samoczynne kilkukrotne otwieranie się i zamykanie zacisku albo zacisków, tak jak samoczynnie się zaczynało tak samo samoczynnie przestawało więc odpuściłem sobie temat.

Jest to prawidłowe zachowanie, bo auto czasem wykonuje taką procedurę aby sprawdzić grubość okładzin z tyłu. Tak mi to zostało kiedyś dano wytłumaczone :) Jeśli używa się często ręcznego to ta procedura się prawie nie pojawia :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-17, 20:47   

postaram się zdiagnozować silniczek, wymontuję i dam go na sprawną prawą stronę, zobaczę jaki będzie efekt bo jednak do silniczka dochodzi 9V więc podłączanie 12v po akumulatorze może nie będzie zbyt dobrym pomysłem...?

[ Dodano: 2017-10-19, 16:03 ]
jak dostać się do środka silniczka?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-10-19, 15:28   

Zamieniałeś stronami ? Lepiej najpierw zamień żeby wykluczyć wiązkę - bo często gniją niestety przewody . Ja u siebie już z jednej strony zmieniałem a objawy miałem takie same jak u Ciebie .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-19, 15:38   

Tak właśnie zrobiłem, niesprawny z lewej dałem na prawą stronę, po włączeniu zapłonu czuć na tym niesprawnym silniczku minimalny ruch, przy zaciąganiu ręcznego lub spuszczaniu również czuć minimalny ruch, podejrzewam że coś go blokuje.

Gdybym rozebrał obudowę to jeszcze dałbym prąd bezpośrednio na silniczek ale nie mogę tego dziadostwa rozebrać, kruszy mi się ten plastik jak próbuje go odgiąć śrubokrętem po podgrzaniu opalarką, tylko do silnika dochodzi 9V a aku ma 12V ale chyba nic się silniczkowi nie stanie jak przez chwilę dostanie 12? :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-10-19, 16:52   

Fotka jak wygląda dekielek po zdjęciu :


_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-19, 18:37   

paweldzwo napisał/a:
Gdybym rozebrał obudowę to jeszcze dałbym prąd bezpośrednio na silniczek ale nie mogę tego dziadostwa rozebrać, kruszy mi się ten plastik jak próbuje go odgiąć śrubokrętem po podgrzaniu opalarką, tylko do silnika dochodzi 9V a aku ma 12V ale chyba nic się silniczkowi nie stanie jak przez chwilę dostanie 12? :)

Jedź brzeszczotem lekko jak Ci się zintegrowała z całością i podważaj śrokrętem, w końcu puści, potem i tak to wszystko trzeba klejem oblecieć. U mnie w temacie na zdj dobrze widać jak to trzyma:
http://www.a8team.pl/d3-a...owy-vt21461.htm
_________________
Black Cars Matters
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-19, 20:58   

jeden obudowa bardziej zmasakrowana ale nabrałem wprawy i drugi mimo że był dobry silniczek postanowiłem że też go przeczyszczę i poszło dużo prościej... skleiłem na Dirko, ciekawe czy wytrzyma, bo działa na tą obudowę dość spora siła w momencie przekazywania napędu na zacisk... zrobiłem próbny rozruch to kręci się cały czas silniczek ale zacisku nie zamyka... muszę zrobić jakąś adaptację po tym demontażu?

[ Dodano: 2017-10-20, 17:48 ]
podrzuci ktoś info dlaczego silniczek kręci z 10 sekund, po czym zamyka zacisk, ale już w drugą stronę żadnej reakcji na przycisk, stoi w miejscu, słychać tylko krótki odgłos i nic się dalej nie dzieje...
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2017-10-21, 12:57   

Wkoduj grubosc klocka bo odlaczales silniczki od źródła energii.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
mario3231 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: siedlce
Wysłany: 2017-10-22, 12:18   

Witam.Miałem podobnie na sucho silniczek chodził a po podłączeniu do auta już nie . Okazało się że padł moduł od sterowania . Znajduje się pod akumulatorem . Sprawdż jeszcze przejścia od wtyczki tego modułu do wtyczki co wpinasz w silniczek może coś nie łączy. Jak masz przejścia to na 100 procent moduł .
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-22, 16:37   

prawy silniczek był sprawny, wszystko było z nim ok, a po odłączeniu kostki i ponownym podłączeniu zaczęły się kłopoty także na moduł bym nie stawiał... po prostu zrobię tą adaptację, jeśli jeden klocek ma około 5mm a drugi około 8mm to którą wartość podać? :)
 
 
mario3231 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: siedlce
Wysłany: 2017-10-22, 18:46   

Opiszę Ci swoją sytuację . Wymieniłem klocki , zrobiłem adaptację odpaliłem auto i pojawiła się choinka na desce od hamulców . Podpinam kompa i błąd brak napięcia w prawym silniczku. Sprawdzam silniczek na sucho działa, podpinam silniczek pod lewy zacisk działa ,sprawdzam przejścia na przewodach wszystko ok. Wymieniłem moduł i hamulec wrócił błędy zniknęły . Jeśli silniczek działa na sucho ( po podpięciu bezpośrednio do akumulatora ) i nie masz przerwanych przewodów to obstawiam moduł . Ja tak miałem nie wiem czemu się rozsypał ale tak właśnie miałem.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-22, 19:22   

Moduly te czesto padaja lub sypia bledami (o ile te same w VCDSie mozna olac o tyle P na FISie straszy).
Pamietac tez o wlasciwiej adaptacji, bo malo kto pamieta by zablokowac kierownice.
_________________
Black Cars Matters
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-10-22, 19:52   

mario3231 napisał/a:
Opiszę Ci swoją sytuację . Wymieniłem klocki , zrobiłem adaptację odpaliłem auto i pojawiła się choinka na desce od hamulców . Podpinam kompa i błąd brak napięcia w prawym silniczku. Sprawdzam silniczek na sucho działa, podpinam silniczek pod lewy zacisk działa ,sprawdzam przejścia na przewodach wszystko ok. Wymieniłem moduł i hamulec wrócił błędy zniknęły . Jeśli silniczek działa na sucho ( po podpięciu bezpośrednio do akumulatora ) i nie masz przerwanych przewodów to obstawiam moduł . Ja tak miałem nie wiem czemu się rozsypał ale tak właśnie miałem.


Generalnie to nie robiłem jeszcze adaptacji, więc może to jest przyczyną, generalnie silniczek po zaciągnięciu ręcznego kręci się kilka sekund po czym w końcu zaciąga hamulec ale robi to tylko raz, nie chce już potem spuścić ręcznego


dice111 napisał/a:
Pamietac tez o wlasciwiej adaptacji, bo malo kto pamieta by zablokowac kierownice.
Możesz rozwinąć temat, o co chodzi z tym blokowaniem kierownicy, bo nigdy nie zagłębiałem się w temacie adaptacji hamulców? czy muszę podać dokładną grubość klocków? Jeśli jeden jest grubszy a jeden cieńszy to jaką wartość podać
 
 
mario3231 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: siedlce
Wysłany: 2017-10-22, 20:04   

Też tam miałem chwilę kręcił a później stał . Jak masz możliwość pożyczenia modułu to pożycz i podmień obstawiam moduł . Tez myślałem ze to coś innego ale jednak moduł . Koszt 50 zł .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.