Autor |
Wiadomość |
Niecik
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: VW Golf Mk5 GTI
Wiek: 29 Dołączył: 08 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-04-08, 18:00 [D3 05 3.0TDI
] Doradzicie czy odradzicie, auto do spokojn
|
|
|
Witam.
Sprawa wygląda tak - jestem osobą, która samochód stawia w sumie na 1 miejscu (zaraz po rodzinie ).
Mam 23 lata, kupiłem niedawno Golfa V GTI, ale jeżdżę nim jak emeryt i dbam jak o dziecko, gdyż mam z tego więcej frajdy niż z zapierdzielania.
Dlatego też wpadłem na pomysł zakupu tak pięknej limuzyny, którą jest A8 D3.
Docelowo, najchętniej szukałbym silnika 3.0TDI (jeśli byłby zdrowy to na pewno delikatna mapa dla odciążenia silnika), rocznik po 2005 (po lifcie), zawieszenie najlepiej bez regulacji bo chciałbym zamontować gwintowane, skrzynia najlepiej zwykła hydral
Większość napraw staram się wykonywać samodzielnie, autem dużo nie jeżdżę - raczej jako duża zabawka dla jeszcze w miarę młodego "chłopaka".
Raczej zakup planowałbym na początku nastepnego roku, do przeznaczenia myślę, że spokojnie miałbym 30-40tyś.
Myślicie, że udałoby się znaleźć coś wartego uwagi w tej cenie i takiej konfiguracji ? |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-04-08, 18:38
|
|
|
Pewnie, że znajdzesz. Jedynie problem będzie z zawieszeniem, bo wszystkie D3 mają pneumatykę. Koszta utrzymania będę zapewne większe jak przy Gti ale to pewnie wiesz |
|
|
|
|
|
|
|
Niecik
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: VW Golf Mk5 GTI
Wiek: 29 Dołączył: 08 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-04-08, 19:15
|
|
|
justinos1 napisał/a: | Jedynie problem będzie z zawieszeniem, bo wszystkie D3 mają pneumatykę. |
Jest duży problem, żeby wymienić pneumatykę na gwint ? |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-04-08, 19:27
|
|
|
Podejrzewam, że tak, ale nie ma rzeczy nie możliwych np w Mercedesie W220, która wychodziła tak jak D3 tylko z pneumatyką, ktoś wymyślił zestaw do konwersji na zwykły zawias. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Niecik
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: VW Golf Mk5 GTI
Wiek: 29 Dołączył: 08 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-04-08, 21:29
|
|
|
Dosyć często jeszcze w 4 osoby + jakieś bagaże, toteż trochę tych niutonów więcej na pewno się przyda - taki program na ~270Km na pewno mu pomoże.
Z dieslem też wiem jak się powinno obchodzić.
To były już te 3.0 z DPFem i z tymi felernymi wałkami rozrządu ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-04-08, 21:42
|
|
|
Zestawy są, pytanie czy już jakiś emulator wymyślili co by kontrolka na liczniku nie świeciła (bo ponoć StrutMasters czy ktoś planował) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Niecik
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: VW Golf Mk5 GTI
Wiek: 29 Dołączył: 08 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-04-09, 10:19
|
|
|
A jak wyglada sprawa eksploatacji zawieszenia ? Co najczęściej pada i czy da się to zdiagnozować wcześniej ?
Zapewne zawieszenie będzie miało podobna zasadę działania jak air ride. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-04-09, 10:23
|
|
|
Powiedzmy tak. Zawieszenie jest ogólnie trwałe. Problem w tym, że ma już naście lat. Jak coś wymienisz to na pewno na lata. W tym wieku niestety już zarówno kompresor jak i miechy lubią się sypnąć.
Tak da się zdiagnozować wcześniej. Skoro auto stawiasz tak wysoko to raz w miesiącu zeskanować go sobie VAGiem to raczej nie problem. Możesz sprawdzać jakie ciśnienie daje kompresor, czy jakiś amor nie puszcza po nocy itp. Ogólnie rzadko coś dzieje się z dnia na dzień i jeśli zwracasz uwagę na auto, to bez problemu wykryjesz nadchodzące problemy Oczywiście jeśli o zawieszenie chodzi. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Niecik
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: VW Golf Mk5 GTI
Wiek: 29 Dołączył: 08 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-04-09, 15:24
|
|
|
Czyli sprawa zawieszenia, to kwestia po prostu zużycia, a nie jakiejś wady fabrycznej.
A jak kwestia z tym silnikiem?
Czy te 3.0 TDI różnią się tylko oznaczeniami czy mają jakieś swoje popularne wady ?
Wszystkie d3 miały quattro ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-24, 11:56
|
|
|
3.0 tdi to dobre silniki.
rozrząd na łańcuchu i bolączki jakie ma to właśnie rozrząd.
auta z przebiegiem ponad 200tyś km miewają problem z hałasującym napinaczem, co zwiastuje możliwość rozciągnięcia łańcucha a w końcu jego zerwanie.
teść z hałasującym napinaczem lata od 4 lat trasy Wrocław-Berlin-Wrocław raz w tygodniu czyli już około 150tyś km i nie miał żadnych problemów z rozrządem
padła turbina, moduł komfortu i trochę świruje elektryka (elektryczna klapa bagażnika, keyless go)
kolega w swoim a6 c6 z tym silnikiem wymieniał rozrząd osobiście i mówił, że nie ma dramatu w 3tyś się zmieścił z częściami (warsztaty od 5tyś w górę bo trzeba silnik wyciągać) ale to też zabieg raz na setki tysięcy km czyli na lata
psuje się też winda od wyświetlacza navi, ale to też do ogarnięcia.
pozostaje zawieszenie i reszta eksploatacji (usterki diesli ==> wtryski, pompa paliwa, turbo)
jak zrobisz program to będziesz zadowolony, bo spalanie przy 160km/h na autostradzie to 8l/100km
wiadomo, że usłyszysz "za słaby silnik do tego auta" ale jak nie wymagasz sportowych osiągów to będziesz zadowolony. |
_________________
|
|
|
|
|
|