Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Problem z rozruchem, kręci i nie odpala  
Autor Wiadomość
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-08-19, 20:18   

Ze tak zapodam się do tematu bo nie mogę znaleźć konkretnych informacji .
Jak sprawdzić stan wtryskiwaczy w silniku 3.0 TDI 233 km ?
 
 
W-a-l-d-e-k 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: D3 Long
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 88
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-08-21, 04:25   

Tak jak w każdym silniku, czyli nie wchodząc aż tak bardzo w szczegóły to - demontujesz wtryski (i jak masz tester do badania wtryskiwaczy) i sprawdzasz czy dobrze rozpylają, minimalne ciśnienie otwarcia wtrysku (bo nawet piezoelektryki mają sprężyny na iglicy) i czy ciekną. Możesz jeszcze bez demontowania zrobić próby przelewowe ale oczywiście też musisz wiedzieć jak (bo piezoelektryki w naszych autach potrzebują 10 barów dławienia na przelewie) żeby test dobrze wyszedł. I jeszcze jest możliwość indykowania silnika i robienia prostych wykresów P max albo bardziej zaawansowanych i dających więcej informacji P max do położenia tłoka w cylindrze i temperatur na wydechach. Ale i do tego potrzeba specjalnych urządzeń i wiedzy do interpretacji wyników. Więc podam Ci najlepszy sposób! Jedź do dobrego mechanika specjalizującego się w testowaniu i naprawie wtrysków :]
Pozdrawiam
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-08-21, 16:50   

Chodzi mi Bardziej o Logi w VCDS .
Jak Interpretować dane z VCDS
 
 
W-a-l-d-e-k 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: D3 Long
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 88
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-08-22, 04:17   

Ale w VCDSie masz tylko podane czasy otwarcia wtrysku w milisekundach (co wiąże się z dawką paliwa tzn. dłuższy czas = większa dawka i na odwrót) na poszczególnych cylindrach. Czego używasz do korekcji wtrysków. Chcesz wiedzieć jak się robi korekcję, to na yotube znajdź filmik.
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-08-22, 05:45   

no tak ale na pierwszy rzut oka można coś stwierdzić .
Mam do kupienia auto i w sumie tylko co komputerem mogę się podłączyć i wiem że w grupach 013,014 i 072-077 można podejrzeć stan wtrysków .
Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie jeszcze >
 
 
W-a-l-d-e-k 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: D3 Long
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 88
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-08-22, 18:36   

Najlepiej to spisz VIN i zapytaj na forum może ktoś będzie mógł go rozkodować, żeby się dowiedzieć co siedzi w aucie albo co powinno siedzieć. Weź auto na przejażdżkę, jak właściciel nie będzie chciał żebyś Ty kierował to nawet niech i on jedzie. Tylko żeby jazda była przynajmniej przez jakiś czas ostra, tak żeby licznik obrotów poszedł jak najwyżej się da. I dopiero po takiej jeździe podłącz VCDSa albo VASa, albo cokolwiek i wtedy oczytaj błędy. Zobacz też jakie są sterowniki przy skanowaniu błędów i porównaj z rozkodowanym VINem wyposażenie. No i najlepiej żebyś historię sprawdził, czy czasem nie był mocno bity.
Nie wiem co tak się tych wtrysków czepiłeś, bo to nie jest najdroższa rzecz (chyba że kupujesz W12 to wtedy może trochę kosztować), zwłaszcza, że regeneracja aż tak dużo nie kosztuje. Po prostu posłuchaj czy silnik pracuje równo, a co ważniejsze czy skrzynia nie szarpie bo to o wiele droższa maszyneria od wtrysków. Sprawdź luzy na kierownicy i czy auto nie pływa po jezdni zamiast jechać prosto (to oznaka zużytego zawieszenia albo złej geometri, która też może wynikać ze zużycia zawiechy). Zawieszenie też sporo kosztuje, zwłaszcza amortyzatory pneumatyczne o ile te auto je posiada. Żeby sprawdzić czy miechy amorów nie puszczają, najlepiej żebyś zobaczył czy auto równo stoi po przestanej nocy.
PS dostajesz takie odpowiedzi jakie zadajesz pytania, więc jak chcesz dostać szczegółową odpowiedź to zadaj takie samo pytanie, bo nikt nie czyta w twoich myślach i np. nie wie, że chcesz sprawdzać wtryski w VCDSie. Po za tym, pytania na temat kupna auta to raczej tutaj offtopic...
 
 
songo 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronik
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3 , A6 C4
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 127
Skąd: CW/CT
Wysłany: 2016-08-22, 21:12   

Dzięki za Szczegółowa odpowiedź :) samochód sprawdziłem po Vin i ma 320 tys i tyle sao w książce i daty z książki też się zgadzają , po zużyciu wnętrza też wygląda na 300 tyle że coś w ASO przy głowicach w Niemczech było robione jak by były ściągane hmm .
 
 
W-a-l-d-e-k 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: D3 Long
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 88
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-08-22, 22:04   

Jak było robione i to w ASO to na pewno coś naprawili, czyli masz jedną rzecz, o którą już nie musisz się martwić ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.