Autor |
Wiadomość |
Insanus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 24 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2017-11-19, 18:52 [D3 05 3.0TDI
] Pytanie o silnik i jego rozrząd
|
|
|
Witajcie.
Według tej strony https://www.autoexpert.pl...-rozrzad,5217,1 problem z rozrządem występuje w silnikach 3.0tdi montowanych w a4 a6 ale nie w a8. Od początku w a8 była montowana jednostka z moca 233 czyli niby ta lepsza z trwalszym rozrządem. Proszę mnie tu wyjaśnić bo sam nie wiem.
Czy w a8d3 występuje taki sam problem z wyciagajacym sie lancuchem jak w takiej a6 przed 2007 rokiem?
Nie mogę dodać tagów, usuwa mi wszystko |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-11-20, 11:56 Re: Pytanie o silnik i jego rozrząd
|
|
|
Insanus napisał/a: | Witajcie.
Według tej strony https://www.autoexpert.pl...-rozrzad,5217,1 problem z rozrządem występuje w silnikach 3.0tdi montowanych w a4 a6 ale nie w a8. Od początku w a8 była montowana jednostka z moca 233 czyli niby ta lepsza z trwalszym rozrządem. Proszę mnie tu wyjaśnić bo sam nie wiem. |
To ciekawe bo wg. mojej wiedzy w roczniku 2005 w modelach A4, A6, A8 montowano ten sam silnik o oznaczeniu ASB |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2017-11-20, 22:02
|
|
|
Pozwolę sobie wkleić taką tabelę:
|
|
|
|
|
Insanus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 24 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2017-11-21, 12:32
|
|
|
Dla was to oczywiste, dowiedziałbym się o tym ale musiałbym się naszukać ale mam nadzieję że ktoś mi po szybkości odpowie.
Te wadliwe napinacze stosowane były w silnikach ASB tak? Czy np asb już trzeba było serwisować po 100 120tys km a np w bng po 300 tys?
Czy po wakacjach 2007 roku montowane były silniki w których ten problem już nie występuje?
No i mam nadzieję że was nie urażę ale za max 40k kupować A6 przedlift czy d3? (koszty serwisowania, ubezpieczenia itd) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-11-21, 12:35
|
|
|
Te wadliwe napinacze były w 4.0 i chyba 3.0 też(nie wiem czy to nie jest dokładnie ten sam rozrząd) a przeciętnie zaczynały krzyczeć o wymianę rozrządu przy około 300tys w górę. Mój ma 430tys i klekocze od jakiś 15tys przy rozruchu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-21, 12:52
|
|
|
W 2005 roku występowały w A4, A6 i A8 cztery silniki 3.0 TDI z czego tylko dwa w A8. Prawie wszystkie do 2007 miały lub będą miały problemy z rozrządem. Wszystko zależy od stylu jazdy a najczęściej od interwału wymiany oleju. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-21, 16:25
|
|
|
drago_o napisał/a: | Te wadliwe napinacze były w 4.0 i chyba 3.0 też(nie wiem czy to nie jest dokładnie ten sam rozrząd) a przeciętnie zaczynały krzyczeć o wymianę rozrządu przy około 300tys w górę. Mój ma 430tys i klekocze od jakiś 15tys przy rozruchu. |
Ale to nie robisz z tym nic? Jeśli poczekasz zbyt długo łańcuch zacznie pracować po kanale olejowym robiąc w nim zagłębienie aż uszkodzi go całkiem a wtedy wymiana samego rozrządu nie wystarczy |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Jurek22
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 99 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2017-11-21, 18:58
|
|
|
drago_o napisał/a: | Robię... Zbieram hajs bo muszę też srzeglo zrobić i w sumie na części trochę kasy potrzeba w międzyczasie hajs się trochę nie zgadzał więc torche się odsunęło w czasie... |
Radzę jeździć bez ciężkiej nogi i starać się używać auto jak najrzadziej miałem już przypadek z mojego wpisu powyżej |
_________________ Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-11-21, 20:02
|
|
|
Jurek22 napisał/a: | drago_o napisał/a: | Robię... Zbieram hajs bo muszę też srzeglo zrobić i w sumie na części trochę kasy potrzeba w międzyczasie hajs się trochę nie zgadzał więc torche się odsunęło w czasie... |
Radzę jeździć bez ciężkiej nogi i starać się używać auto jak najrzadziej miałem już przypadek z mojego wpisu powyżej |
Tu muszę się podpisać pod tą radą.
Tym bardziej, że miałem już przypadki przeskoczenia rozrządu w benzynowym 4.2V8 w A6C6 oraz również w dieslu 4.2TDI w A8D3.
Wprawdzie w obu przypadkach nie narobiło to większych szkód ale to chyba tylko fartem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-11-22, 14:04
|
|
|
Ja miałem u siebie wymieniony już rozrząd.... ale jak widzę wpis o dziwnych dźwiękach i hałasie na zimnym to zaczynam się zastanawiać kiedy zaś coś klęknie
Chyba nie wiem do końca o jaki dźwięk po odpaleniu chodzi ... możecie coś takiego wkleić dla potomnych ?
pozdr. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|