Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Sterownik hamulca postojowego  
Autor Wiadomość
krzysztof 1959 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: wyspa
Wysłany: 2014-02-11, 16:20   [D3 05 3.0TDI ] Sterownik hamulca postojowego

Siema, autko po wymianie prawego tylnego zacisku, wyswietla bledy i pokazuje zaniki napiecia pradu, drze pyszczydlo jak diabli (piszczy kontrolka w kabinie), i kto moze wie gdzie znajde modul od recznego hamulca, sprawa BARDZO pilna!!!
kazda podpowiedz sie przyda
pozdrawiam
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-11, 17:07   

Sprawdz kable od zacisku do modulu czy jest przejscie jest bo czesto jest to przyczyna :-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
krzysztof 1959 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: wyspa
Wysłany: 2014-02-11, 17:17   

ale gdzie jest ten modul?
prosze, gdzie?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-02-11, 17:28   

Krzysztof szukaj po prawej stronie w bagażniku
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzysztof 1959 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: wyspa
Wysłany: 2014-02-11, 17:43   

i to juz jest jakas informacja, dzieki wielkie
tak powoli mam dosc tego auteczka, trzeba miec bardzo mocne nerwy...
narka
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2014-02-11, 21:52   

jest pod akumlatorem a jakie sa bledy ?
 
 
krzysztof 1959 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: wyspa
Wysłany: 2014-02-13, 09:59   

Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-02-15, 19:20   

krzysztof 1959 napisał/a:
Ciekawostka, musialem niestety jechac do pracy, jakies 350 km i co sie okazalo po dojechaniu na miejsce? cala choinka kontrolek na desce gdzies sie podziala, wola tylko o zmiane klockow, cuda jakies...wyglada na to ze "sam" sie doprowadzil do porzadku...
jednak kiedy dotre do domeczku, co bedzie mialo miejsce w sobote, kolega zapnie autko pod kompa i sprawdzimy raz jeszcze wszystko, plus wymiana klockow...i przy okazji, klocki maja spoko jakies 8mm, czy to mozliwe by komputer juz wolal o ich wymiane?
pozdrawiam

Jeśli woła o wymianę klocków to też może być wina modułu hamulca ręcznego. Albo sprawdzić prawdziwą grubość klocków albo podpiąć drugi moduł.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-15, 21:32   

U mnie pokazywało od kupna zd klocki do wymiany :-) zadne kalibracje itd nie pomagały. Dzisiaj zmienilem modul recznego i wszystko hula az milo zero bledow :-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-02-16, 10:22   

Lukas134 napisał/a:
U mnie pokazywało od kupna zd klocki do wymiany :-) zadne kalibracje itd nie pomagały. Dzisiaj zmienilem modul recznego i wszystko hula az milo zero bledow :-)

Taką sytuację miałem na myśli.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
krzysztof 1959 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: wyspa
Wysłany: 2014-02-16, 12:09   

Siema,
ciąg dalszy, jako, ze wołał o zmianę klocków, i mimo, że klocki miały jeszcze "dobre" 8mm, postanowiliśmy z kolegą wymienić te klocki, i jak zaplanowaliśmy, tak zrobiliśmy
robota poszła sprawnie, po zakończeniu zabawa z kompem, wszystko zgodnie z instrukcjami wszelkimi,... i oczywiście choinka da desce <onie>
poszliśmy na kaweczke, gadulec jakieś 2 godzinki i pojechałem do domu, po przejechaniu 300m jak magiczne dotkniecie, NIC!!! na desce, ZERO!! kontrolek, no normalnie bajeczny widok, i jaka cisza w środku!!! czyli jakieś 4 miechy po kupnie, po wymianie trzech łożysk ( prawy przód, prawy i lewy tył) oraz prawego zacisku jest fajnie, zobaczymy na jak długo <hura> a autko miało przejechane tylko lub aż, jak kto woli, 160tys km ...
pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za pomoc i podpowiedzi wszelkie
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-02-16, 13:19   

Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
krzysztof 1959 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: wyspa
Wysłany: 2014-02-16, 14:33   

pebo napisał/a:
Z tego co wiem, to grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. Sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej i na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku (liczby obrotów silniczka) wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. W sterowniku zapisano algorytm pozwalający na bieżące wyliczanie temperatury tarczy hamulcowej, gdyż siła zacisku jest samoczynnie korygowana podczas postoju, kiedy to tarcza hamulcowa stygnie. Wychodzi na to, że sterownik zmierzył co należy i zapisał to do pamięci, a skoro pomiar mieści się w założonych granicach, zniknęła informacja o błędzie (z tablicy). Na wszelki wypadek warto zrobić odczyt VAGiem, dla pewności.

jestem pewien, ze to dobry pomysl i na 100% bedzie to mialo miejsce...
narka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.