Autor |
Wiadomość |
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-23, 23:54 [D3 05 3.0TDI
] stukanie ze storny baku a nierówna praca s
|
|
|
witajcie,
jak w temacie, zauważyłem dziwną zależność, gdy auto stoi dłużej z włączonym silnikiem, skrzynia w pozycji P, po 10/15 minutach słyszę regularne stukanie pod podłogą. Wydaje mi się, że to może chodzić pompa od str baku, wówczas silnik zaczyna delikatnie regularnie poszarpywać. Drodzy forumowicze, co to może oznaczać? i co zrobić, by to zmienić.
Nie wiem, czy możliwe jest, aby wtedy komputer włączał tryb wypalania dpf podając dodatkową dawkę ropy, i skąd ta nierówna praca?
Gdy zgaszę silnik i odpalę na nowo, problem mija.
pzdr |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-03-24, 11:35
|
|
|
Sprawdz jak bedzie stukać połączenia przy fitrze paliwa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-24, 17:59
|
|
|
napisz proszę co masz na myśli? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-26, 16:47
|
|
|
dziękuje za link. Niestety to nie te same objawy. Jak odpalasz auto i jest zimno na dworze (np 4 stC) to w wersjach z webasto (u mnie) słychać, jak pod podłogą, od strony tylnej kanapy pompka podaje paliwo do webasta (cyka). Wtedy silnik pracuje nienagannie, podczas gdy silnik jest rozgrzany i auto postoi na P min 10 min, silnik zaczyna nierówno pracować i słuchać to cykanie (tak jakby znowu włączała się pompka od webasta). Czy to może dpf próbuje się wtedy wypalić? Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-28, 21:59
|
|
|
grekko napisał/a: | Czy to może dpf próbuje się wtedy wypalić? Co o tym myślicie? |
Nie ma takiej możliwości.
Do wypalania filtra DPF wymagane są określone warunki pracy i na postoju te warunki nie są spełnione. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 59 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-03-29, 00:25
|
|
|
Sprawdziłbym odmę |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
grekko
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pat
Jeżdzę: A8 D3 3.0 + DPF
Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 30 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-03-30, 07:49
|
|
|
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Odma wraz z EGRem i całą pozostałością była czyszczona niedawno, po kąpieli DPFa w ropie na dwie noce i dwukrotnym wypalaniu serwisowym (ostro zadymiło), objawy jak na razie ustąpiły. Do tego zalepiona była sonda przy DPFie i uszkodzony krócieć paliwowy przy DPFie. Problem wydaje się zatem rozwiązany. Pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
|
|
|