Autor |
Wiadomość |
Royal78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 46 Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-29, 22:42 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Wentylator przy chłodnicy czasami się
|
|
|
Witam, jestem świeży na forum więc z góry przepraszam jeśli coś źle napiszę.Problem mam taki że dwa razy zagotował mi się płyn chłodzący podczas wolnej jazdy z 90 stopni wskoczył na 130 wentylator przy chłodnicy się nie kręcił powoli odkręciłem korek od płynu i po 10 min pokazywał 50 stopni i wszystko było ok nie wiem czy to ważne instalacje gazową mam V generacji.Proszę o jakieś sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-05-30, 06:22
|
|
|
Witam. Kolego miałem podobny problem i okazało się ze termostat sie przycinał |
|
|
|
|
|
|
|
Royal78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 46 Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-30, 07:11
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź ale mam pytanko czy doszedłeś do tego metodą prób i błędów czy pokazało to no komputerze u mnie na mi pokazuje żadnych błędów auto stoi w warsztacie i nic nie wiadomo |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-05-30, 07:21
|
|
|
Uszkodzonego termostatu raczej nie pokaże. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-05-30, 16:00
|
|
|
tak samo miałem i też termostat się zaciął naszczęście w D3 nie trzeba pasa ściągać do wymiany łatwo to sprawdzić po weżach przy chłodnicy jak zacięty termostat to będą zimne |
_________________
|
|
|
|
|
Royal78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 46 Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-30, 21:04
|
|
|
Sęk w tym że wąż przy chłodnicy był mega gorący i twardy.Zrobiłem test odpaliłem na zimnym silniku i czekałem aż się zagrzeje temp. staneła na 90 stopniach a wentylator przy chłodnicy się nie włączył chociaż kręciłem do 4000 przez ok. 5 min. no i klima chodziła przez cały czas tyle że leciało letnie powietrze zamiast zimnego. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-05-30, 21:21
|
|
|
no to jak masz węże gorące a nie załącza się wentylator to masz problem z wentylatorem czujnik albo sam wentylator padł mi jak termostat się zaciął to wentylator non stop chodził |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-01, 22:13
|
|
|
Stawiam na padnięty wentylator główny... niestety w D3 tak się zdarza.
Klima będzie chodzić do momentu aż temperatura nie wzrośnie... wyższa temperatura to wyższe ciśnienie w układzie klimatyzacji więc po osiągnięciu wartości granicznej kompresor zostaje wyłączony i potem masz już tylko nawiewy bez klimatyzacji.
Jeżeli masz klimę 4 strefową to masz 2 duże wentylatory na całą chłodnicę... ale musisz być świadomy że oba są inne.
Wentylatory w D3 mają swoje oddzielne sterowniki... główny to tzw. "master"... jeżeli on jest padnięty to ten od klimy, nawet jeżeli jest sprawny, nie będzie się załączał.
Niestety wymiana wentylatorów w D3 to długa robota... trzeba zdjąć cały przód, spuścić płyn chłodzący i rozpiąć chłodnice i wymontować je z plastikowej osłony i dopiero wtedy jest możliwość wymiany wentylatorów.
Z tego też względu polecam najpierw kupić właściwy wentylator (ten główny), podłączyć go na krótko (nie pod akumulator ale pod kostkę tego wentylatora na samochodzie) i sprawdzić czy działa... w tym momencie sprawdzić też koniecznie czy ten drugi wentylator (od klimy) załącza się poprawnie bo jeżeli nie to zanim rozgrzebiesz auto poszukaj od razu tego drugiego wentylatora.
Ze względu na czasochłonną robotę polecam dobrze sprawdzić który działa a który nie o do roboty podchodzić już z pełnym zaopatrzeniem we wszystkie części zamienne i materiały eksploatacyjne.
Osobiście robiłem to już kilka razy i szczerze mówiąc nawet dla wprawionego mechanika to i tak kilka godzin roboty ciurkiem... dla początkującego to jak nic robota od rana do wieczora :evil:
Jak będziesz szukał wentylatora to pamiętaj aby był o tych samych numerach... nie daj się zwieść że pasuje od innego modelu Audi bo wprawdzie na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie ale przy montażu może się okazać że jednak są inne... inne numery to inne sterowniki i to do tego stopnia że dwa identyczne rozmiarowo wentylatory (ten główny i ten od klimy) nie działają ze sobą zamiennie (inne sterowniki to inna zasada ich działania)... różnice pomiędzy podobnymi silnikami wentylatorów to nie tylko ich minimalnie inne rozmiary zewnętrzne ale też inna długość przewodów elektrycznych a te poprowadzone są w plastikowej obudowie mocno "na ścisk" więc jak kupisz z krótszymi przewodami to zapomnij o poprawnym jego montażu.
Swoją drogą jakbyś poszukiwał, a wiem że ciężko znaleźć o odpowiednich numerach, to mam do sprzedania sprawny silnik wentylatora głównego... numer części 4E0.959.455.G... wentylator używany... kupiłem do mojego auta i przez chwilę był u mnie zamontowany... niestety u mnie uszkodzony był także ten od klimy a że szukając tego od klimy kupiłem w dobrej cenie komplet obydwu razem w obudowie więc ten jeden silnik pozostał mi luzem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-06-03, 12:09
|
|
|
FOSS napisał/a: | Stawiam na padnięty wentylator główny... niestety w D3 tak się zdarza.
Klima będzie chodzić do momentu aż temperatura nie wzrośnie... (...) |
Z tymi wentylatorami to wszystko prawda. Szkoda, że konstruktorzy to tak skomplikowali. Przy wymianie trzeba też uważać na złączki do chłodnic, aby nie połamać, bo potrafią się mocno trzymać. Dojście jest paskudne, trzeba mieć dłonie pięciolatka i trzy nadgarstki. I po uzupełnieniu/wymianie płynu pamiętaj o dokładnym odpowietrzeniu układu. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Royal78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 46 Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-06-04, 09:48
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc zamówiłem już nowy( niestety) wentylator mam nadzieję że padł tylko ten główny.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów. |
|
|
|
|
|
|
|
|