Autor |
Wiadomość |
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2017-12-28, 12:14 [D3 05 3.0TDI
] Wymontowanie i wykodowanie klap kolektora
|
|
|
Czy po usunięciu fizycznym klap wirowych w kolektorach ssących, trzeba to od razu wykodować? szykuje mi się wyjazd ok 5tyś km a mogę nie zdążyć ich wykodować. Czy będzie miało to wpływ jakiś straszny na pracę silnika? zaraz po powrocie od razu bym je wykodował.
Mam świeżo wymieniony komplet nowych wtrysków i zastanawiam się czy skończy się tylko na korektach czasów podczas wyjazdu (po wykodowaniu pewnie wróci to do normalnych korekt) czy może odbije się to na wtryskach niekorzystnie jakoś. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-28, 14:19
|
|
|
Wątpię byś w ogóle przejechał chociaż kilometr bez wykodowanych klap kolektora. Klapy współpracują z większością komponentów w silniku jak np.: dawkowanie paliwa, AGR czy wypalanie DPF. We wszystkich tych przypadkach nie będzie zgadzać się ilość podawanego powietrza co skutkować będzie masą błędów w sterowniku i zapewne trybem awaryjnym silnika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2017-12-28, 14:29
|
|
|
Tutaj Cie zaskoczę bo klapy miałem usunięte ok 500km temu i póki co nic się nie działo prócz wyświetlania check engine'a i zapisaniu dwóch błędów o niesprawności silniczków. Poza tym zbiegło się to z kiepskim stanem wtrysków i decyzji o ich wymianie. Nie chodzi tutaj o małe przebiegi tylko większe, chciałbym się dowiedzieć czy po prostu jeździł/jeździ ktoś z usuniętymi i nie wykodowanymi klapami kto zrobił już więcej niż powiedzmy 2tyśkm. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-28, 14:41
|
|
|
AdiA8 napisał/a: | Tutaj Cie zaskoczę bo klapy miałem usunięte ok 500km temu i póki co nic się nie działo | A no to dobra ciekawostka, ciekaw jestem co będzie działo się z DPFem ...czy będzie wypalalny? Sprawdzałeś to może? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-12-28, 16:20
|
|
|
Jeździć się da, ale efekt dokładnie nie jest mi znany. Ja miałem zablokowane klapy przez około 400-500km zanim znalazłem przyczynę ich blokowania. Tylko u mnie brak DPF. No ale ogólnie chyba nic się specjalnie nie działo poza błędami na zegarach. Nie znam niestety problemów jakie mogą się z tym wiązać przy dłuższym użytkowaniu. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2017-12-28, 17:15
|
|
|
DPF'u brak seryjnie, taki wyszedł z fabryki. Jest do tego przystosowany ale nie ma założonego. Nie muszę wspominać że przy kickdownie potrafił zabawić się w auto 007 i zadymić pościg |
|
|
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-12-28, 17:58
|
|
|
ja też usuwałem klapy ale po usunieciu w 4.0TDI brak jakichkolwiek problemów a nie wspomne o tym zeby coś dymiła w żadnym wypadku ani grama jakiegokolwiek dymienia czy przy redukowaniu czy na zimnym silniku nic ;-) |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-12-28, 21:48
|
|
|
Driv33r napisał/a: | ja też usuwałem klapy ale po usunieciu w 4.0TDI brak jakichkolwiek problemów a nie wspomne o tym zeby coś dymiła w żadnym wypadku ani grama jakiegokolwiek dymienia czy przy redukowaniu czy na zimnym silniku nic ;-) |
Diesel bez grama dymu 😁 (bez dpf) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-12-29, 22:37
|
|
|
No tak niestety ale brak żadnego dymku chcecie czy nie wierzyć ale to prawda zresztą teraz to już historia mam nowa Fure z salonu więc a8 to już bajka niech się wypowiada nowy nabywca |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-29, 23:40
|
|
|
Driv33r napisał/a: | mam nowa Fure z salonu więc a8 to już bajka | ...więc zaktualizuj dane w Profilu ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-12-30, 21:23
|
|
|
Driv33r napisał/a: | No tak niestety ale brak żadnego dymku chcecie czy nie wierzyć ale to prawda zresztą teraz to już historia mam nowa Fure z salonu więc a8 to już bajka niech się wypowiada nowy nabywca |
No niestety ale zalicze się do tej grupy NIE WIERZYĆ i jestem tego samego zdania co drago_o |
|
|
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2017-12-31, 08:28
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2017-12-31, 09:24
|
|
|
wykodowanie ? a może ktoś przybliżyć temat? bo sam zaraz po Nowym Roku chce ściągać kolektory ssące żeby mieć lepszy dostęp do świec żarowych i pytając się nikt nie powiedział że wykodować (ja mam 4.2 TDI) |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-12-31, 10:42
|
|
|
pawelec, ruszanie kolektora do świec żarowych? jesienią wymieniałem profilaktycznie komplet świec i dostęp bez problemu |
|
|
|
|
|