|
Autor |
Wiadomość |
DajcieMiInfo
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: Może A8 D3 ;)
Dołączył: 03 Maj 2021 Posty: 1 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2021-05-03, 18:46 [A8 D3] Największe "miny" w tych autach
|
|
|
Witam! Obecnie zgłębiam temat A8 D3, auto wygląda jak super okazja patrząc na to co oferuje. Pytanie tylko jakie "pułapki" może mieć ten samochód? Domyślam się, że w takim aucie, z takiego segmentu są rzeczy które mogą wyczyścić portfel. Dodatkowo mam kilka pytań co do tego modelu.
1. Jak wygląda sytuacja z zawieszeniem pneumatycznym? Tu na forum przeczytałem, że jest kuloodporne i długo żyje jak na pneumatykę. Jak to wygląda w rzeczywistości? (Mówiąc o samochodach za ok. 30000 zł, nie kolekcjonerskich).
2. Które silniki są najbardziej sensowne finansowo w D3? Jest jakiś silnik który należy omijać?
Jak jest np. z serwisem silników diesla V8? Da się je serwisować u normalnych mechaników czy tylko u specjalistów? Bo przyznam, że opcja dosyć oszczędnego mocarnego V8 brzmi aż za dobrze. Ewentualnie chciałbym się jeszcze dowiedzieć który silnik dobrze współpracuje z LPG.
Jak z rozrządem?
3. Wracając tematem do zawieszenia jak w tym aucie wygląda sprawa z wahaczami? Są 2 na jedne koło? Drogi temat?
Z góry dzięki za info! |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-05-03, 19:26
|
|
|
1. Maja już swoje lata i nalatane km, tak więc są te, które już miały wymieniony kompresor pneumatyki i te, które będą mieć w najbliższym czasie. Do tego nieszczelności, padające czujniki (nic niezwykłego, aczkolwiek także nic częstego). Na tył chyba wciąż nie regenerują miechów / brak zamienników (ale może od czasu gdy miałem D3 coś się zmieniło).
2. 4.2 PB (MPI), 4.2 TDI, W12
3 . Wielowahacz. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2021-05-03, 23:05
|
|
|
Jak zdefiniujesz "wyczyścić portfel"?
2,5,10,15 tys?
Są usterki w każdym zakresie cenowym i któż to może wiedzieć czy akurat nie kupisz miny z ledwo zipiącą skrzynią, opadającym zawieszeniem oraz rozrządem i rozbijesz bank
Jak chcesz jeździć D3 to kupuj i nie myśl za dużo bo nie kupisz a to fajne samochody. Tylko nie do robienia oszczędności. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2021-05-04, 05:11
|
|
|
DajcieMiInfo
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2021-05-04, 06:13
|
|
|
Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.
1. MPI 4.2:
wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)
2. 4.2 TDI:
wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki
3. W12 MPI:
układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.
4. 4.2 FSI:
wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)
5. 5.2 FSI:
tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce
We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.
Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-05-04, 10:16
|
|
|
stałe fragmenty gry w D3:
kompresor, klamki (jeżeli kessy), kable do akku, odpływy szybra (trzeba regularnie sprawdzać) , piasty (nie ma zamiennika), hamulce (dopiero 400mm jako tako daje rade),
silniczek otwierania bagażnika, tylne zaciski z silniczkami
[ Dodano: 2021-05-04, 20:11 ]
no i jeszcze bylbym zapomniał, mikroswitche od dociągów w zamkach |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2021-05-15, 12:33
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Niestety, ząb czasu (przebiegi) powoduje, że większość silników ma już swoje problemy.
1. MPI 4.2:
wycieki oleju, nastawniki, zużyte głowice, podciśnienia i systemy z nimi związane, kolektory ssące (śrubki)
2. 4.2 TDI:
wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego, zużyte wtryskiwacze CR, panewki
3. W12 MPI:
układ chłodzenia: termostat, wszystkie połączenia gumowe, plastikowe: już wygrzane
pękają, kruszą się w rękach.
4. 4.2 FSI:
wycieki oleju, separatory oleju/odma, pomału odzywają się wtryskiwacze Pb, wariatory faz rozrządu: sterowanie nimi, globalnie jest mniej problemów z tymi silnikami niż MPI (bo trochę młodsze)
5. 5.2 FSI:
tu już jest wszystko, zbierz problemy wszystkich silników powyżej i wsadź w to miejsce
We wszystkich silnikach padają rozruszniki, alternatory.
Po kilku latach serwisowania tych aut to powiem, że najmniej dokuczliwym silnikiem jeżeli
chodzi o awarie jest jednostka W12. |
Czyli nie ma sensu się w D3 pchać ? rozlatują się, dobrze rozumiem Twoją wypowiedź ?
D2 to D2 |
|
|
|
|
Slavokus
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 08 Maj 2021 Posty: 20 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-05-15, 17:41
|
|
|
Szczerze proponuję szukać D2 z silnikiem 4.2 ABZ,bez pneumatyki.Zakupiłem taką i nie muszę przynajmniej nasłuchiwać co rano czy nastawniki rozrządu już są do wymiany.Mam w planach uszczelnić wycieki z silnika ale to dam radę zrobić sam (uszczelki 150zł) ceny części też wystarczy porównać D2 a D3 .No chyba że ktoś nie dba o to.A po za tym jest duuużo ładniejsza Jeżeli finanse nie mają znaczenia to myślę że V8 w Dieslu nie przebije nic. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-05-15, 20:54
|
|
|
zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-05-24, 14:18
|
|
|
maciu napisał/a: | zapomniałem jeszcze o konsoli MMI... bardzo podatna na zalanie (nie jest fabrycznie
nijak zebzpieczona) a jest droga |
kolejną wadą jest brak fabrycznego zabezpieczenia przed rozbiciem auta szczególnie jak się jedzie po pijaku
może w D4 to poprawili ale w D3 jest z tym tragedia
D5 można już wjechać do basenu i nic się nie stanie
ps: maciu you make my day |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-05-24, 15:48
|
|
|
z jednej strony cie rozumiem z drugiej nie - konsola na napoje jest tuż obok
a do zniszczenia MMI wiele wilgoci nie trzeba
czy żądanie zabezpieczenie takiego komponentu to fanaberia... nie wydaje mi się
|
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|