Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-03, 09:12 [D3 03 3.7MPI
] Błędy do oceny
|
|
|
Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
ktoś wie o co konkretnie chodzi? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-07, 00:15 Re: Błędy do oceny
|
|
|
colln napisał/a: | Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód) |
Uszkodzony "zawór wspornika momentu obrotowego" czyli tłumacząc na ludzki uszkodzona przednia poduszka silnika.
Ta poduszka jest fabrycznie elektrycznie diagnozowalna ale jak będziesz kupował w ASO to dostaniesz zwykłą gumową bo takie wychodziły w późniejszych rocznikach. Razem z poduszką musisz zakupić adapter - podłączasz pod kostkę poduszki i to oszukuje komputer który już nie zgłasza błędu ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-10-07, 07:17
|
|
|
Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
Ostatnio zmieniony przez pioter 2013-10-07, 09:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-07, 08:41
|
|
|
Zapytałem w międzyczasie też na vwonline.pl
...Błąd dotyczy poduszki silnika a dokładniej zaworu który się w
niej znajduje a ma za zadanie zmieniać twardość zawieszenia silnika
zależnie od momentu obrotowego przekazywanego do skrzyni biegów. Krótko
mówiąc na postoju czy podczas małego obciążenia poduszka jest miękka
i maksymalnie tłumi drgania a podczas gwałtownego przyspieszania utwardza
się.
Błąd najczęściej dotyczy uszkodzonej wiązki przewodów (w takim
przypadku należy wziąć pod uwagę przepalenie bezpieczników jak też
dość często ulegają uszkodzeniu same poduszki silnika.
Wspomniana usterka nie ma wpływu na pracę silnika. |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-07, 12:38
|
|
|
pioter napisał/a: | Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ? |
Adapter 4E0.971.067.A
jak mniemam dostępne tylko w ASO w cenie ~60pln
Jak już pisałem powyżej myk polega na tym, że w pierwszych rocznikach była to poduszka elektryczna diagnozowana przez sterownik silnika a w następnych rocznikach ta diagnoza została już z programu wycięta a poduszkę zmieniono na zwykłą gumową wkładkę.
Poduszkę wymienia się zawsze na tą zwykłą gumową i dodatkowo do aut z pierwszych roczników dołożyć trzeba ten adapter aby oszukać sterownik silnika i tą diagnozę. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-10-07, 20:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-10-07, 15:33
|
|
|
Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-07, 19:44
|
|
|
pioter napisał/a: | Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć . |
Oj panie kolego, nie doczytałeś chyba ;-)
Ja pisałem o konkretnym błędzie i konkretnej poduszce.
W D3 wszystkie 3 poduszki są diagnozowalne - 2 pod silnikiem (prawa i lewa) oraz przednia którą nazywa się wspornikiem momentu obrotowego.
W poduszkach dolnych (prawa/lewa) nic szczególnego się nie zmieniło i kupujesz takie jakie miałeś i jak sądzę to o nich właśnie piszesz.
Zmiana dotyczy natomiast poduszki przedniej i to ją właśnie opisywałem powyżej ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-10-07, 20:42
|
|
|
Za mało snu ostatnio , nie doczytałem . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-16, 07:38
|
|
|
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-16, 09:46
|
|
|
colln napisał/a: | P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)
Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany |
Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.
Pierwszy dotyczy przedniej poduszki silnika, drugi stricte elektroniki. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-19, 23:19
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika. |
Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-19, 23:30
|
|
|
colln napisał/a: | Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ? |
Tak, spadki napięć i głupie błędy tym spowodowane.
Niestety przy spadkach napięcia zasilania D3 zapisuje w sterownikach różne błędy, czasem nie mające zupełnie odzwierciedlenia z rzeczywistym stanem konkretnych podzespołów :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|