Autor |
Wiadomość |
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-04, 19:57 [D3 08 4.2FSI/LPG
] Odpala-gaśnie, brak kumunikacji ECU
|
|
|
Witam
No i mam znowu problem ;/
Ogólnie od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem, (żadnej reakcji na próbę odpalenia tylko cykcnięcie dzieje się tak raczej tylko w niskich temperaturach jak jest ciepło nie ma problemu, ale to jest raczej inny temat, raczej rozrusznika...
Jednak wczoraj było inaczej, ładnie odpalał przejechałem 25km zgasiłem, (aku nie doładowany ale zwykle mam krótkie odcinki 1..2km i nie zdąży się naładować).
po ok. 3..4h odpalam i odpalił tak jak zwykle trochę musi pokręcić... odpalił po czym zaczął nierówno pracować trochę przygazowałem ale obroty i tak spadły i zgasł... po kolejnej próbie to samo odpalił i po 5..7s zgasł. dziś chciałem do chociaż do garażu przestawić ale nie da rady go odpalić tzn. od razu po odpaleniu gaśnie...
Błędy i tu jest kolejny problem, bo niema komunikacji ze sterownikiem silnika...
Z tego co wstępnie się rozeznałem to podobne objawy są przy awarii pompy paliwa, ale czy wtedy może być problem z komunikacją z ECU?
Drugą prawdopodobną przyczynę jaką znalazłem to zasilanie sterownika tzn. przekaźnik załączając zasilanie sterownika, tylko nie wiem gdzie tego przekaźnika szukać? Pod kierownica, po stronie pasażera, pod ECU, w bagażniku? gdzie?
A może to jeszcze coś innego?
Ktoś ma jakieś sugestie? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-06, 14:27
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Marku.
Przekaźnik wymieniony, choć poprzedni i tak wydawał się ok.
Na pinie 69 jest 12V. Z tym że ten pin nie wygląda na zasilanie tzn. jest cienki...
Żadnej poprawy... |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-07, 17:25
|
|
|
Ok
Jutro jeszcze posprawdzam bezpieczniki...
edit
Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i wszystkie sprawne... (zarówno po stronie prawej jak i lewej)
Jakieś sugestie?
Czy sterownik od LPG (stag 400.8) może dawać takie efekty gdyby był uszkodzony? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-08, 18:41
|
|
|
Więc tak, STAG'a nie odłączałem, a jedynie wyłączyłem przyciskiem.
Nie wiem czy to z tego powodu, czy jednak przekaźnik.
Tak czy inaczej udało mi się połączyć z ECU i mam błędy:
012424 - rozrusznik to wiem było wcześniej
000136 -
008852
005634
oraz błędy ze skrzyni:
006273
049408
20190108_172214_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 88,35 KB |
20190108_172201_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 89,84 KB |
20190108_172058_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 55,2 KB |
20190108_172125_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 80,5 KB |
20190108_172119_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 80,79 KB |
20190108_172108_HDR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 58,25 KB |
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-09, 10:45
|
|
|
Pompa zamówiona...
ale mam pytanie troche OT, akumulator... gdy jeżdżę duzo na krótkich odcinkach lepiej dać mniejszy czy większy tzn. bardziej w strone 90ah czy 110ah ?
Wczesniej myślałem żeby dać 110ah, ale teraz wydaje się mi że odpowiedniejszy będzie 90ah....
[ Dodano: 2019-01-09, 10:51 ]
edit:
myślałem o:
Tuborg GOLD 105 AH
lub
Tuborg GOLD 82 AH - ale czy nie będzie za mały? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-09, 11:30
|
|
|
Tuborg jest (podobno) polski i słyszałem o nim dobre opinie, więc dlatego... |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2019-01-09, 19:16
|
|
|
A dlaczego akumulator o mniejszej pojemności miałby być lepszy na krótkie odcinki? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-01-16, 21:09
|
|
|
Takie pytanie.
Teoretycznie żeby wymienić pompę wysokiego ciśnienia należy najpierw obniżyć ciśnienie, ale żeby to zrobić silnik musi być uruchomiony...
I tu rodzi się pytanie czy można odkręcać przewody wysokiego ciśnienia bez wstępnego obniżenia ciśnienia?
Czy jest to bezpieczne? Coś niespodziewanego może się wydarzyć?
Czy podczas wymiany pompy wysokiego ciśnienia trzeba odłączyć aku? Czy wystarczy tylko wypiąć przekaźnik od pomp w baku?
[ Dodano: 2019-01-17, 15:59 ]
Witam
Pompa wymieniona.
Akumulator wymieniony (Tuborg GOLD 105 Ah - zakodowany jako 110Ah)
Auto zapala, jeździ.
Wielkie dzięki Marku za pomoc tutaj i na telefonie... |
|
|
|
|
|
|
|
|